| min DT50 får inge bensin |  |  | |  |  |
| |  |  | | 2007-07-23, 21:31 | #1 | jockz Nykomling

Medlem sedan: Jul 23, 2007 | Hej min Yamaha Dt50 får inte tillräkligt med bensin jag måste hålla in chocken om den ska orka vad är problemet ??? 
- Inlägget ändrat 2007-07-23, 21:44 av jockz | | | | | |  |  | | 2007-07-23, 22:32 | #2 | rickard_ Medlem

Medlem sedan: Feb 11, 2007 | kan va: för litet munstycke, skit i förgasaren, fel förgasarinställningar osv.
/rickard | | | | | |  |  | | 2007-07-23, 23:01 | #3 | SiKmO Medlem
Medlem sedan: Aug 21, 2006 | Byt munstycke å kolla membranet ! | | | | | |  |  | | 2010-05-14, 19:01 | #4 | DT Jensa Medlem
Medlem sedan: Nov 03, 2006 | Jag har samma fel! Den går 2-3km innan den vill dö av som att den inte får någon bensin. Bränslekranen är på (res eller No), Chockar man så går den bättre, och släpper du gasen och rullar ett tag så kan den gå på Full gas igen, fast inte mer än 1-2sekunder.
Tändstiftet är Torrt så den får för lite bränsle mot vad den gör av med..
Fast har Rengjort Fuggen, Bränsleslangen. Jag är inne på att det kanske är Bränslefiltret, Fast ska rengöra det då Tanken är slut på bensin.
Fast just nu så vill jag höra vad ni tror det kan vara. Och den drar inte tjuvluft.. För då skulle den ju Värmenypa? Och det gör den inte.
Den dör av som att det inte får någon bensin.
Den har gått med denna Uppsättning ett bra tag innan detta hände, Så det är nog inte Munstycket.
Fast kanske Fugge Inställning?
Uppsättning:
InsugsPlattan är en 16.5mm, Orginal Fugge, Original Krök, Orginal Cylle uppborrad (1-2mm)
Använder min brors användare, Jag svarar på Mail (Kentan_Svensson@hotmail.com), Eller här :)
Tacksam för Hjälp! :)
// Kent | | | | | |  |  | | 2010-05-27, 18:46 | #5 | daniki94 Nykomling
Medlem sedan: May 27, 2010 | Kolla så det är fint flöde till förgasraen från tanken
Om man har dåligt tänstifte och det inte tål värme så kan det slockna. | | | | | |  |  | | 2010-07-15, 22:21 | #6 | YahamaDt Nykomling
Medlem sedan: Jul 15, 2010 | har typ samma problem fast för mig så stannar bensinen i Förgasarn det vill inte rinna vidare till tändstiftet , kan det bero på att jag inte har någon olja ??? | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Yamaha forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Yamaha forum) | « Tillbaks till föregående sida | |