Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Tips och förbättringsförslag
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Nytt forum stuk

2007-01-23, 19:36#1 
kattcp91
Medlem

Tjena , jag tkr att de ska bli en ändring på forumet . Tycker att de ska bli en ny stil på forumet me lite coolare färger osv , kanske lite svart o grått o mörkblått kanske , tkr den här stilen eganska orginell o tråkig! Men det är bara ett tips!

Over and out

// Mr.Kattcp

2007-01-23, 19:55#2 
turbodiz
Moderator

Smak och behag ska man som känt inte diskutera, meeensmile

Det jag skriver nu e min personliga uppfatning och har inget med at jag e moderator at gjöra, så det är sagt.

Men jag gillar forumet som det är, och kommer inte tycka om många färger och en mer "fancy" stil.

Som det är nu så är forumet lätt at läsa i, och texten och annat innehåll kommer krystallklart fram.
Skulle man haft coola färger och nån blinkande logos osv, så vil jo själva innehållet försvinna i bakgrundensad

Mvh
Björn

2007-01-24, 10:21#3 
T.B.
Moderator
Tycker personligen att forumets layout och färgsättning
är perfekt, varför undrar ni?
Eftersom jag är en av dessa personer med defekt färgseende, så kan
jag bara berätta att för mycket färger och kontraster mot varandra
gör det mycket svårnavigerat.
Får helt enkelt svårt att läsa, detta förutom huvudvärk efter
en stund.
Så jag får vara rösten för oss färghandikappade,
snälla inga ändringar.blushingsmile

2008-02-04, 01:26#4 
Hans
Medlem

Jag måste få säga vad jag tycker om det här forumet.
Det är fruktansvärt grylligt och enerverande att läsa i. Trådar som flyttas - trådar som tas bort - färgade pilar hit och dit - stor och liten text om vartannat - startat av nån / ändrat av nån / flyttat av nån / raderat av nån / glödlampor här / hänglås där / blått här / grönt där / svart däremellan / inlagt i går / inlagt idag / inlagt i morron etc.etc.etc. ni fattar.
Det blir för mycket, går det inte att snygga till och städa upp lite i den här röran? fler pratar om det men ingen verkar vilja ta upp det. Ett väldigt lättläst, rent och städat forum är baotianforum.com ta en titt där så fattar ni vad jag menar. Annars får ni ha det så gött smile

2008-02-04, 11:44#5 
webmaster
Moderator

Hej Hans och tack för din feedback!

Grundproblemet är att det är många användare som gör felaktiga poster; postar i fel forum, inte söker upp liknande trådar som redan finns, startar flera likadana trådar i olika forum et.c. Att dessa måste raderas / flyttas / sammanfogas et.c. tycker jag är självklart, eftersom forumet annars blir helt outhärdligt.

Men jag håller med om att det blir väldigt grötigt när det är många sammanslagna, ändrade, raderade trådar et.c.

Problemet om man inte meddelar vad som hänt med trådarna (som forumet fungerade förr) var att medlemmar som fått trådar raderade / flyttade / sammanslagna helt enkelt gjorde om samma fel igen och startade nya likadana felpostade trådar. Vissa medlemmar blev också väldigt sura eftersom de trodde att de blivit censurerade et.c. när det i själva verket var så att deras inlägg passade bättre någon annanstans.

Så enligt mig måste man flytta / radera / sammanfoga trådar och man måste också meddela medlemmarna om vad som hänt.

Dock kan det nog förbättras. T.B. har föreslagit att man inte ska lämna "skuggor", utan istället skapa ett personligt meddelande som skickas till berörd person. Det skulle kunna fungera, även om det nog kräver en hel del finslipning.

Jag tänker dock börja med att minska ner tiden som "skuggor" ligger kvar i forumet. I nuläget ligger all sån information om flyttade / raderade / sammanfogade trådar kvar i tre dagar. Jag tänker nu minska ner det till 24 timmar.

Förhoppningsvis blir detta en bra kompromiss, annars får vi titta efter vidare åtgärder.

Mvh,
Tommy

2008-02-04, 23:40#6 
Hans
Medlem

happy Skönt att man inte blev "utskälld och omyndigförklarad" pga. inlägget.
Det där med att bara flytta en tråd och sedan meddela trådskaparen om det tycker jag låter väldigt bra, då slipper man en massa onödigt skrivande i rubriken på tråden. Sen är det ju många sidor i vissa trådar, (sida 123456) här tycker jag att man låter "sida" stå med samma blå färg som siffrorna eller ta bort ordet "sida" och bara ha kvar siffrorna. Det grönmarkerade gör att ögat omedvetet fastnar 1/100 dels sekund och det är också ett irritationsmoment. En sista sak då, "skapad av", det behöver inte heller finnas i rubriken på trådarna (mera irritation), dom som skapat tråden vet ju om det, och för oss andra är det helt ointressant bara det är en bra och förklarande rubrik, nu det brukar det ju vara lite si och så med förstås.
Jag tycker att man kan prova det här och skulle det vara helt uppåt väggarna så går det väl att gå tillbaka igen. smile

2008-02-05, 08:39#7 
T.B.
Moderator
Citat:

En sista sak då, "skapad av", det behöver inte heller finnas i rubriken på trådarna (mera irritation), dom som skapat tråden vet ju om det, och för oss andra är det helt ointressant bara det är en bra och förklarande rubrik, nu det brukar det ju vara lite si och så med förstås.

Där är vi två helt oeniga.
Rent allmänt så tycker jag att det är trevligt att kunna se
direkt vem som skapat tråden.
Sedan i en moderators synsätt så är det guld värt att se redan i rubriken
vem som skapat tråden.
Det är två orsaker.
När det kommer nya medlemmar så reagerar man på ett nytt namn,
och därmed så försöker man hjälpa till lite extra om
detta skulle behövas.
Därmed inte sagt att alla nya behöver denna hjälp.wink
Det andra och viktigaste är personer som missköter sig,
det är då lättare att hänga med i svängarna när dessa skapar nya trådar.
MVH
Thomas

2008-02-05, 22:15#8 
webmaster
Moderator

"Skapad av" tycker jag är bra. Däremot kan jag hålla med om texten "Sida". Så jag gjorde ett snabbt test. Bättre eller sämre? Jag tycker nog det blev bättre.

2008-02-06, 01:47#9 
Hans
Medlem

Jaaa,,, se på fasen vad lite som behövs. Nu är det ju ett helt annat forum, det ser ju mycket mer städat ut och framför allt mer lättläst. Nu tror jag till och med att "skapad av" kan stå kvar utan att det stör dess mer. Tummen upp från mej, eller två tummar upp applause

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » webcar2000.com » Tips och förbättringsförslag

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Tips och förbättringsförslag)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » webcar2000.com » Tips och förbättringsförslag