Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Övriga asiatiska mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Jinlun Fighter! 1 2 [3]

2008-08-31, 18:06#51 
bovard
Nykomling

Hej olle!

Försök, innan du startar en ny tråd, att kolla runt på forumet och kanske hitta en tråd där din fråga passar in...

I detta fall fanns redan en nästan exakt likadan tråd som din..

/
JohnVanB

Vart hittar man info om Jinlun Fighter?????
Länka då, om nu du vet att det finns trådar ????

2008-08-31, 18:06#52 
AudiRS6
Moderator

Sök t.ex. på Jinlun Fighter. JINLUN FIGHTER
//Audi

2008-08-31, 18:06#53 
Jinlun_Fighter
Medlem

Ljustera Tomgången ( om felet fortf är kvar ) det gjorde jag så drog den 30 i tyngre uppför och 55+ max på raksträcka :D:D:D

2008-08-31, 18:06#54 
Nudel
Medlem

Ta bort variatorringen och byt vikterna.

2008-08-31, 18:06#55 
Bullen123
Nykomling

Köpte en Jinlun Fighter för ett par månader sedan, och undrade hur jag skulle få upp moppen i 45 km/h. Det var nog det slöaste jag kört. Har kollat runt här på forumet, och lärt mig lite knep. Vikter skulle man byta, vilket jag gjorde, till 4 gram. Men det var alldeles för lite. Den varvade 9000 varv/min, och gjorde ca 20 km/h. Bytte då varannan vikt, vilket då skulle bli ca 6 gram i snitt. Ja, det funkade bättre, och den orkade faktiskt en backe här hemma som jag har som riktmärke med 5 km/h högre hastighet.
Ska tillägga att det inte fanns någon variatorring att ta bort. Bytte sedan munstycket, som original var 0,7 till 0,9. Tyckte inte att jag märkte någon större skillnad då heller. MEN, i förgasarens lock sitter en liten plåtbit som hindrar trotteln från att gå ända upp. Den hindrade säkert trotteln till 1/3 av full gas.
Tog också bort den där lilla luftburksgrejen, vet inte om det är mer psykologiskt än att det skulle göra någon skillnad. Men borta är den.
Nu gör moppen 65-70 km/h på rak väg, och backen som jag förr fick kämpa mig upp i knapp styrfart gör den stadiga 45 km/H. Ska också tilläggas att jag väger ett par kilo över hundra.
Måste säga att jag är klart nöjd med acc och hastighet nu. Det jag är lite missnöjd med är det fantastiskt dåliga motståndet mot rost. Efter en vecka hade en kromad skruv rostat helt och hållet. Får väl plocka ner den i molekyler i vinter och byta alla skruvar.
Hoppas det kan vara till nån hjälp!

2008-08-31, 18:06#56 
bovard
Nykomling

65-70 kmh jag tvivlar på det efter bara har gjort det du beskriver...
har gjort samma som dig, och inte gör den 65-70.
snarare 55 max på sin höjd 60.

2008-08-31, 18:06#57 
JohnVanB
Moderator

Det stämmer absolut, bovard.....
75-80 km/h är inte ovanliga hastigheter med de åtgärder som Bullen123 gjort. I nerförsbacke t.o.m hastigheter över 90 km/h....

/
JohnVanB

2008-08-31, 18:06#58 
Bullen123
Nykomling

Ska tillägga att det är viktigt att justera blandningsskruven rätt. Det kan vara skillnad på 5-10 km/h.
Jag tappade förresten min skruv häromdan när jag var ute o körde med min dotter. Det var en mil hem ungefär... Som tur var hade jag ett tuggummi(!) som jag kunde plugga igen hålet med. Moppen funkar bra, men har tappat lite topphastighet.

2008-08-31, 18:06#59 
bovard
Nykomling

happy Du menar att det finns en chans för min slöa moppe att orka upp i 80km/h

Jag har bytt vikter, bytt munstycke, tagit bort pluggen från luftburk, tagit bort plåtbiten från förgasarlocket, justerat blandningsskruven, men lik förbannat gör den knappt 60 km/h på en riktigt lång raksträcka! normalt på vanlig väg ligger den på 55 km/h

Vad gör jag för fel?
Eller vad bör jag göra?

Tillägga att när jag justerar blandningsskruven så får jag högst varv ganska långt ut , dvs skruven ramlar nästan av det läget verkar vara det bästa för mig.. knepigt?

Någon som kan hjälpa mig?

2008-08-31, 18:06#60 
JohnVanB
Moderator

Anslagsbrickan i primärvariatorn? Tagit bort den då? Kanske inte finns någon?

/
JohnVanB

2008-08-31, 18:06#61 
bovard
Nykomling

Anslagsbrickan i primär variatorn ???

Har du någon bild på vad eller vart en sådan ska sitta?

2008-08-31, 18:06#62 
Fresta
Nykomling

confused Den här plåtbiten som sitter i trottelocket folk pratar om var sitter den? är tyvärr inte så teknisk begåvad, så om någon kan lägga upp en bild skulle jag bli taksam.

- Inlägget ändrat 2006-05-28, 15:54 av Fresta

2008-08-31, 18:06#63 
Fresta
Nykomling

det finns 2 st mässingsfärgade lock på jin lun förgasaren vilket ska man ta bort stora eller lilla???luftburken vad gör man med den?finnns inget att pilla bort.

2008-08-31, 18:06#64 
QingQi
Medlem

Jag skulle trimma min kompis Jinlun Fighter(typ som baotian sport).Men han verkade inte ha nå strypningar?angry
Jag kollade: Variatorn, efter variator ring eller varvtalsregulator. Men jag tog bort 3 vikter.
Kollade CDI-boxen, och locket på förgasaren. Men jag hitta inga strypningar!!!angry

2008-08-31, 18:06#65 
mehow
Nykomling

Kan nån ge seriösa svar på denna fråga.? Jag vill veta =)

2008-08-31, 18:06#66 
hazbaloo
Nykomling

Tjena,
Har just bytt huvudmunstycke till 0.9, tagit bort strypningen i lufburken och monterat 5g vikter på min jinlun fighter. Den svarar bra på gaspådrag och drar iväg jämnt. MEN vid 7000 varv så förlorar den styrka och känns orkeslös. Jag har också vissa problem med lågvarvsegenskaperna och den går ojämnt på tomgång och kan stanna av efter en stund på tomgång. Kan det behövas ett nytt lågvarvsmunstycke?
Fel blandning är min teori. Har bara grovjusterat blaningsskruven. Kan det hjälpa att även höja nålen till det sista spåret? Vad tror ni andra? Jag avskyr när en motor inte går perfekt.

2008-09-02, 22:17#67 
hazbaloo
Nykomling

Eftersom det verkar finnas fler frågor än svar i forumet så presenterar jag lösningen på mitt problem med ojämn gång.

Stiftet visade sig vara sotigt så blandningen var för fet.
För att få allt perfekt så ställde jag in luftskruven på ganska exakt 2,5 varv och sänkte nålen till nedersta läget.
Nu går den helt perfekt. Framför allt så drar den otroligt jämnt både på fullgas och när man drar iväg försiktigt. Tomgången är numera också perfekt.

Motorn på fighter går tydligen att få att gå riktigt bra för att vara en så billig moppe, men man får vara lite petig med inställningarna.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder
Allt om Jinlun Fighter! 1 2 [3]

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder