Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

  Insplanet - Jämför bilförsäkring

  Bilförsäkring


 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Trimma VivaCity! 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9
 
2008-04-17, 10:48#151 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Den startar och går men går inte bra. Det finns risk att cylindern kan skära för den inte får olja som den ska när du kör med oljetanken och har för litet munstycke. Men bytt munstycke för mopeden kommer gå och må bättre.
  1 användare har tackat för detta inlägg  
 
2008-04-17, 16:15#152 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Citat:
Den kommer inte ens att rulla framåt.
Har själv en viva och om man trimmar den så måste man byta munstycke.
Och om du inte har tagit bort luftpluggen så ska du göra det oxå.
Men du måste gå upp i munstycke oavsett vilken setup du har.


Ok, vilken storlek har du då, med dragen plugg och urpluggad luftburk?
   
 
2008-04-18, 16:11#153 
Kay_Aprilia SR50
Medlem


Medlem sedan:
Aug 11, 2007
Ja e inte säker för det va förra ägaren som satte in det men ja tror att det e 68,72 eller 76.
Har dragen variatorring å effekt oxå.
Men ja tror att ja ska byta upp mig.får se
   
 
2008-04-19, 15:07#154 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Vad är det för skillnad Primärdrev Stage6 och Sekunderdrev?? Vilken e lämpligast till min setup? Malossi 70ccMHR,Variator Malossi Multivar,Vevparti Motoforce Evolution Racing,Förgasare Dellorto 19mm, Insugsystem Stage6,Boost Bottle Stage6,Torque Control,Luftfilter Malossi E5,Koppling Malossi Delta-Clutch.
   
 
2008-04-19, 15:16#155 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Är det nödvändigt att byta Bakre Remskivan?. vad har den för effekt?.
Är det nödvändigt att byta Kopplingsklocka?. vad har den för effekt?.
Är det nått som jag borde ha till min setup?.
   
 
2008-04-20, 01:02#156 
mulle meck
Moderator




Medlem sedan:
Mar 08, 2007
Citat:
Vad är det för skillnad Primärdrev Stage6 och Sekunderdrev?? Vilken e lämpligast till min setup? Malossi 70ccMHR,Variator Malossi Multivar,Vevparti Motoforce Evolution Racing,Förgasare Dellorto 19mm, Insugsystem Stage6,Boost Bottle Stage6,Torque Control,Luftfilter Malossi E5,Koppling Malossi Delta-Clutch.


Ska du köra med en MHR cylinder bör du välja något kraftigare vevpartiwink
   
 
2008-04-22, 17:27#157 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Nej Kopplingsklocka och bakreremskivor behövs ej och bytas.
   
 
2008-04-29, 12:48#158 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Vad är det för skillnad Primärdrev Stage6 och Sekunderdrev?? Vilken e lämpligast till min setup?
Jag vill ha både ha bra topfart samt en grym acceleration...

Är det sant att Vevparti Motoforce Evolution Racing, är för dåligt för min setup??


- Inlägget ändrat 2008-04-29, 12:50 av jojo92
   
 
2008-05-05, 19:54#159 
Fredde2012
Nykomling


Medlem sedan:
Nov 26, 2007
vet nån vart man kan köpa munstycke till en vivacity?
   
 
2008-05-05, 20:03#160 
Json92
Medlem


Medlem sedan:
Aug 26, 2007
www.startuning.se...
   
 
2008-05-05, 21:07#161 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Hallå!

ja nu ska ja fixa munstycken...

har ett metrakit som jag ska plugga ur, dragen v-bricka,och ska ta bort luftburks pluggen, Angående luftpluggen, man ser ju den som en fladdrig plats mojäng om man tar väck sadeln, då till min fråga, kan man bara dra bort den som den sitter eller måste man ta bort hela burken?

tebax till munstyckena, hade tänkt köpa 5 munstycken, från 74-84 tror ni det blir bra? eller blir 84 för stort? kanske ska börja på 80 eller? någon kunnig kan ju svara (:

Tack på förhand

Z
   
 
2008-05-07, 13:26#162 
karldennis
Nykomling




Medlem sedan:
Apr 29, 2008
Tjabba
Har en vivacity -00 som har ett tnt sportluftfilter och technigas effektrör, den gör typ 70 enligt mätarn..har dragit variator ringen.
Finns det något sätt som gör att den går ännu fortare? Utan att köpa nåt? wink
   
 
2008-05-08, 06:52#163 
moppefrälst
Medlem




Medlem sedan:
Feb 21, 2007
Öh, nej du måste nog köpa något faktiskt.

Fast det är kul att se att utvecklingen gått framåt, har en splitt ny -08 vivacity och drog variatorringen på den, nu gör den 65-70 uppmätt med motorcykel (hastighetsmätaren går 5km/h fel) och den är fan inte slö...när jag drog variatorringen på min förra moppen (en quinqi) så blev den tokslö och gjorde som bäst 70 i stooora nerförsbackar...2-takt är en välsignelse helt klart.

   
 
2008-05-09, 08:25#164 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Är det nån som vet om skillnaden är stor på olika fabrikat av sportluftfilter??
Jag har en Dellorto 19mm black edition och till den köpte jag Malossi E5 men det var tekniskt omöjligt att få dom två att passa ihop sad
Är det nån som vet vilket filter som passar??
   
 
2008-05-13, 16:19#165 
Jar3lov
Nykomling


Medlem sedan:
May 13, 2008
Haha era noobs :) asså på en viva city hardu, Variatorringen, luftburken, blindtarm(endast orginal rör) . men som många inte känner till e att mitt emotblindtarmen sitter katalysator slangen fast i röret, ta bort den så har du ett efeckt rör som e grymmt. jag har tatt katalysator slangen sen variatorn och min gör 75-80 på rakan och med ej dåligt axx :)
   
 
2008-05-13, 16:19#166 
Jar3lov
Nykomling


Medlem sedan:
May 13, 2008
Karldennis : dra bort katalysatorn med'
   
 
2008-05-13, 16:20#167 
Jar3lov
Nykomling


Medlem sedan:
May 13, 2008
Munstycke köper du hos en moppe handlaretounge eller hos vissa cyckel ställen finns det me
   
 
2008-05-14, 21:22#168 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
jag har ingen j*vla katalysator slang eller nått angry
   
 
2008-05-15, 15:48#169 
Jar3lov
Nykomling


Medlem sedan:
May 13, 2008
Jo mitt emot blindtarmen går det ut en pip ;)
   
 
2008-05-17, 17:19#170 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Det finns ingen pip eller någonting bigeyes
   
 
2008-05-23, 09:02#171 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Är det nån som vet hur lång slangen bör vara till Stage6 Boost bottle??.
   
 
2008-05-23, 20:32#172 
mulle meck
Moderator




Medlem sedan:
Mar 08, 2007
13-18cm. Det sägs att 16cm är det optimalawink
  1 användare har tackat för detta inlägg  
 
2008-05-25, 00:02#173 
viva-ante
Nykomling


Medlem sedan:
May 24, 2008
Tjena!

Jag har precis skaffat en vivacity, års 99 smile
Just nu toppar den 50 på raka, o 55 i nedförsbacke, men jag vill ha upp den i 60 på raka,drool några tips på hur jag kan göra, vill helst inte ha något effektrör på för det är så synligt.

Tacksam för svar // viva-ante tounge
   
 
2008-05-25, 01:31#174 
mulle meck
Moderator




Medlem sedan:
Mar 08, 2007
Ett tips är att läsa igenom tråden. Alla svar finns nog redanwink
   
 
2008-05-29, 09:40#175 
Fredde2012
Nykomling


Medlem sedan:
Nov 26, 2007
Vet någon vad det e för mått på ett kullager (framhjul) vivacity. skulle gärna villja veta.
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Trimma VivaCity! 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum