Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

  Insplanet - Jämför bilförsäkring

  Bilförsäkring


 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Trimma VivaCity! 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9
 
2008-03-08, 17:32#126 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
halloj!

jag hade tänkt beställa ett Leovince zx rör inom de närmsta dagarna. Jag e ganska noob på moppar, men jag antar att för att få på det/av det gamla så får man gå genom sadeln, (hoppas ni förstår vad jag menar med det) och så ska man gå upp i munstycke, hur kommer man lättast åt förgasaren?, den e ju typ gömd bakom luftfilters kåpan.

ps. V-brickan är borta.

MVH

Z
   
 
2008-03-08, 21:08#127 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Ja det är bara att arbeta sig ner genom sadeln. luftfilterskåpan är det bara o ta bort sen skruva bort förgasaren från insuget o ta bort.
  1 användare har tackat för detta inlägg  
 
2008-03-08, 21:33#128 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
perfekt! smile Tack så mycket Stolt! applause
   
 
2008-03-08, 22:33#129 
Kay_Aprilia SR50
Medlem


Medlem sedan:
Aug 11, 2007
Hej!Jo ja hade tänkt att köpa ett trimm rör men det får inte se ut som ett.
Så ja tänkte köpa ett stage 6 rör som ser ut som ett orginal rör.

Min fråga är:om man pluggar ur röret fungerar det som ett vanligt effekt rör då??
Ger det lika mkt effekt som ett vanligt effekt rör??
   
 
2008-03-09, 00:37#130 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Stage 6 Steet röret är ett bra rör ger precis bra prestanda för pengerna du lär inte bli besviken. Fråga P0JKEN på forumet han har ett sånt eller hade i alla fall.
   
 
2008-03-11, 17:34#131 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Hallå igen! smile

Som sagt ska jag beställa mitt zx snart,snart,snart och jag skulle behöva en länk eller ngt på nått bra munstycke kitt, har orginal förgasaren. Och så undrar jag om det ens är lönt att testa hur moppen går med ett pluggat zx, eller det bara är att plugga ur direkt och på me större munstycke.

MVH

Z
   
 
2008-03-11, 23:34#132 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
pluggat går sämre än orignal allså
   
 
2008-03-12, 18:38#133 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Okej då ryker pluggen direkt då devil

Men finns det nån bra sida där man kan köpa munstycke kit? confused
   
 
2008-03-12, 18:49#134 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Den här sidan fick jag av grabbarna här inne http://www.startuning.se/ här finns det mesta grin
   
 
2008-03-12, 20:47#135 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
hittar bara kit till Dellorto sad
   
 
2008-03-12, 20:53#136 
Json92
Medlem


Medlem sedan:
Aug 26, 2007
Köp lösa munstycken då. ;)
Om du nu inte vill ha kit 100% alltså...


- Inlägget ändrat 2008-03-12, 20:53 av Json92
   
 
2008-03-12, 21:00#137 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Jo, det kan man ju , hade bara tyckt det var smidigt att ha ett kit. :)
   
 
2008-03-13, 15:47#138 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Malossi E5 =Sportluftfilter, Malossi Multivar, Malossi Fly Clutch, Malossi Boost Bottle, Delerto 19mm=Förgasare.. Funkar detta bra ihop med mitt Giannelli rör??

Jag blir lite osäker på vilken cylinder jag ska välja, vill så klart köra ifrån grabb-kompisarna :) ska jag ha Cylinder Malossi MHR Replica 70cc eller Cylinder Malossi Sport 70cc??

Om jag väljer MHR Replican som jag tror e värst, måste jag då byta VEV ??
Är det stor skillnad på cylindrarna i efekt ??

Mvh Jojo
   
 
2008-03-14, 13:16#139 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Med MHR Replican måste du typ byta rör för du skulle missa sjukt med effekt. Sen är MHR Replica lite knölig och ställa in rätt med allt o så. Är ju midrace så ett vevbyte skulle ju va en fördel men det skulle du klara det ett tag men till slut skulle vevlagerna gå åt helvete. Skillnaden är stor ja. men du måste även byta drev till MHR cylindern för vinna den fina toppen.

Köp:

Malossi 70cc sport
Malossi Multivar
Malossi Flyclutch
Malossi Boost Bottle
Malossi E5
Delerto 19 mm förgasaer

Sen ett Viktkit och en jävla massa munstycken :D Den kommer acca fint och toppa hyffstat fint.
  1 användare har tackat för detta inlägg  
 
2008-03-28, 17:26#140 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Jag fick överta polarens Malossi MHR Replica 70cc applause och nu undrar jag om Delerto 19 mm förgasare räcker, eller skall jag köpa 21mm??
   
 
2008-03-29, 03:00#141 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
19 mm delerto räcker men du skulle nog tjäna lite med delerto 21 mm .beror lite på din överiga setup. MHR Replican borde du överväga byta vev oxå. Kört MHR Replica på Speedfight LC med orignal förgasare och orignal. Så allt är ju teknisk möjligt men sen gäller de ju o få ut kraften hur cylindern annars är de bara meningslöst o köra midrace. Sen måste du även byta drev för komma upp över 85 för dina drev ger sämsta möjliga RF.
   
 
2008-03-29, 09:45#142 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Jag har tänkt och köpa!, eller rättare sagt farsan får betala grin
Förgasare Dellorto Black Edition 19mm 779 Kr
Insugsystem Stage6, Peugeot stående 409 Kr
Boost Bootle Malossi 266 Kr
Luftfilter Malossi E5 190 Kr
Koppling Malossi Delta-Clutch 760 Kr

Det ska vara ett par grejer till men dom försvann visst sad


- Inlägget ändrat 2008-03-29, 09:51 av jojo92
   
 
2008-03-29, 10:18#143 
T.B.
Moderator
Jojo:
Klicka på Editera i inlägget du gjorde 09:45 och
fyll på med mer text i det inlägget.
Du kan alltid editera en timme efter att du har postat inlägget.
  1 användare har tackat för detta inlägg  
 
2008-03-29, 15:11#144 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Delta Clutchen skulle du nog inte behöva men skadar ju inte men Fly Clutch duger gott o väll. Men vad ska du ha för effektrör ? sen du kommer inte över 85 med dina orignal drev.
   
 
2008-03-30, 22:24#145 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Effektrör har jag redan! det är ett Gianelli :(
jag vet att det inte är det bästa, men de satt på så det får duga...
Tänkte även köpa detta också----]Vevparti Motoforce Evolution Racing 884Kr. och Ramlager Stage6 SKF C4 Polymer 304kr. Primärdrev Stage6 599kr
Behöver man byta till ---> Kopplingsklocka Malossi Wing-Bell


- Inlägget ändrat 2008-03-30, 23:15 av jojo92
   
 
2008-03-31, 22:59#146 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Dreven lär inte behövas med det effektröret. Effektröret är så pass lågvarvigt så tror inte du kommer över 85 med det effeltröret. Annars så ser de väll bra ut. Du kan behöva en Ostrypt CDI från Stage6. beror lite hur din cdibox är o så. Mycket jobb med drev o vevbyte men du har säkert nån som hjälper dig.
  1 användare har tackat för detta inlägg  
 
2008-04-10, 16:30#147 
jojo92
Nykomling




Medlem sedan:
Mar 07, 2008
Är det stor skillnad på ett vanligt tändstift NGK-BR9 och ett racingstift NGK-Platina B9 HVX i effekt ?
i pris så är skillnaden ganska stor :(
   
 
2008-04-11, 17:22#148 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Nja.. beror på sålänge du inte kör Hyber race så spelar de ingen roll så för din del spelar de ingen roll , B9HS passar bra för dig.
   
 
2008-04-16, 18:12#149 
ztenoz
Medlem




Medlem sedan:
Oct 13, 2007
Hejsan allihopa!

Jag har precis fått mitt MK rör och bara smällde på det direkt för ville känna på det. Men som jag förmodat går moppen 20km/h långsamare än med orginal röret, då till min fråga. Jag ska ju dra pluggen, om jag inte går upp i munstycke pajjar skiten då? motorn alltså.

Tack på förhand.

   
 
2008-04-16, 22:22#150 
Kay_Aprilia SR50
Medlem


Medlem sedan:
Aug 11, 2007
Den kommer inte ens att rulla framåt.
Har själv en viva och om man trimmar den så måste man byta munstycke.
Och om du inte har tagit bort luftpluggen så ska du göra det oxå.
Men du måste gå upp i munstycke oavsett vilken setup du har.

//Kevin
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Trimma VivaCity! 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum