Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Peugeot Speedfight (Alla årsmodeller!) 1 2 3 ... 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 ... 16 17

2008-05-13, 10:09#226 
marcvs
Nykomling

blir accelerationen sämre om jag tar bort variatorn?

2008-05-13, 10:09#227 
marcvs
Nykomling

och måste jag hålla på med vikter och munstyckten eller något sånt efter jag fixat variatorn?smile

2008-05-13, 10:09#228 
Json92
Medlem

Mitt axx blev sämre, har satt i 8.5 vikter men den går ändå inte bra i axx, men det beror nog mest på min koppling som är sliten....

Munstycken behöver du inte hålla på med, men viktern kan du fixa med om du vill. :)

- Inlägget ändrat 2008-05-12, 19:14 av Json92

2008-05-13, 10:11#229 
Razer
Nykomling

Tja jag vore tacksam om jag fick hjälp nu sad
Ja var ute oc åkte sedan började den låta konstigt, rättså mörkt, då slog jag av den sen skulle jag starta den igen, då startade den inte nå mer wink

När man häver in bensin i cyllen och lossar lite på avgasröret så startar den. sen skruvar man fast avgasröret och då går den men när man ska åka i väg så får den ingen kraft man kan inte komma upp i varv med den

Nån som vet något? confused

2008-05-13, 16:46#230 
D-L12
Medlem

Hejsan hejsan. Min kompis har en likadan speedfight som mig d.v.s en 2003 AC. Han har ett opluggat stage6 street- rör nu och moppen går i ca:60km/h. Men nu så är det så att han vill att den ska gå i runt 70km/h. Vad kan han göra. Min första tanke var att ta bort variatorbrickan men jag kanske har fel. Han undrar också om axxet blir sämre om man tar bort variatorbrickan.

Vad kan han göra för att den ska gå i 70. Om man nu gör något som gör att moppen går fortare än 70 kan man då ändra på det, typ lägga in brickor i variatorn.

Måste han även byta munstycken och/eller skaffa sportluftfilter.

Han är väldigt tacksam fär snabba svar.

Ha det bra // D-L12+ kompis.

2008-05-13, 18:10#231 
The_X-race
Medlem

Undrar också om ham får upp den i någar kilometer med brickor i variatorn? smile

2008-05-13, 19:43#232 
AudiRS6
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av D-L12

Hejsan hejsan. Min kompis har en likadan speedfight som mig d.v.s en 2003 AC. Han har ett opluggat stage6 street- rör nu och moppen går i ca:60km/h. Men nu så är det så att han vill att den ska gå i runt 70km/h. Vad kan han göra. Min första tanke var att ta bort variatorbrickan men jag kanske har fel. Han undrar också om axxet blir sämre om man tar bort variatorbrickan.

Vad kan han göra för att den ska gå i 70. Om man nu gör något som gör att moppen går fortare än 70 kan man då ändra på det, typ lägga in brickor i variatorn.

Måste han även byta munstycken och/eller skaffa sportluftfilter.

Han är väldigt tacksam fär snabba svar.

Ha det bra // D-L12+ kompis.

Hej!
Självklart går det bra att ta bort brickan. Dock kan jag tänka mig att den kommer gå lite över 70km/h om det nu är eran gräns. Lättast är att kolla med gps. Accet kan bli marginellt sämre.

Angående brickorna så har du tänkt helt rätt. Man kan istället för att ta bort brickan "skjuta" ut brickan med några mindre brickor. Detta har jag sjäv gjort och fartökningen blev ca 8km/h vilket var helt perfekt för mig.

Och till sist, du behöver inte byta munstycken eller byta till sportluftfilter för att du tar bort brickan. Munstycket lär han väl redan ha bytt sedan tidigare...

/Audi

2008-05-13, 20:03#233 
D-L12
Medlem

nej just nu kör han med orginal munstycke och ett urpluggat stage6 street-rör. tycker du han behöver byta munstycke om han kör runt på detta?

hur många brickor använde du och hur tjocka var de. blev ditt axx sämre då??

om moppen går i mer än 70 kan man då inte byta till lättare vikter(sämre toppfart om jag minns rätt). om detta går vilka vikter skulle du använd dig av i så fall?

Hej då // D-L12

2008-05-13, 20:23#234 
AudiRS6
Moderator

Vikterna är inviduellt så det får man pröva sig fram, men det är absolut inte bra om toppfarten skulle begränsas av övervarvning. Behåll vikterna du har istället!

Han bör nog byta munstycke, hur länge har han kört så? Kolla stiftet!

Jag har två st mm tjocka brickor vid varje hål, dvs 6 brickor totalt. Accelerationen blev marginellt sämre.

/Audi

2008-05-13, 21:01#235 
D-L12
Medlem

Jaa han har nog kört runt så i 2-3-4 veckor skulle jag tro. Vilken strl har speedfight 2 2003 AC som orginal? Vilken strl tror du passar bäst?

Men hur 17 kan man öka hastigheten gradvis då? Tror du att hans hastighet ökar med 8km/h om han lägger i samma antal brickor som dig?

Hur kan han göra för att behålla sitt axx då. Tror inte han vill bli av med det för att det är nämligen gudomligt på hans moppelove. Känner man jättestor skillnad på axxet eller är det knappt så att man märker det?

Du skriver att du har 2 st mm tjocka brickor. menas det att de är 1mm tjock ( kanske en liten dum fråga men man måste ju vara säkertounge)

Ha det

- Inlägget ändrat 2008-05-13, 21:04 av D-L12

2008-05-13, 21:08#236 
AudiRS6
Moderator

Hmm, standard storleken är 54. Du bör nog testa en del större. +10 storlekar minst. Men kolla tändstiftet, det är bästa tippset.

För mig ökade hastigheten för varje omgång med de små brickorna 4km/h. Och eftersom jag la dit två "omgångar" så ökade hastigheten med 8km/h. Testa själv!

Accet förändras inte nämnvärt som jag sagt tidigare men det bästa är att testa!

Och, japp, brickorna är standard brickor. Vet inte själv hur tjocka de är men skulle tippa på 1mm. MEn somsagt, testa på du!

/Audi
  1 användare har tackat för detta inlägg  

2008-05-16, 10:21#237 
Justjoking
Medlem

Jag var ut och provade min sons Speedfight och märkte att vid ca 70 på mätaren så vandrar den i sidled. Det känns lite ostabil.
Det sitter samma däck som det gör orginal "Michelin pilot" ...... och däcken är fina och som jag tror i alla fall så är det bra däck.

Något mystiskt har nog hänt förut gick den i ca 60-65 km, men nu stannar mätaren vid 70-75confusedgrin.
Som den gick förut så var den väldigt stadig, kollade då med gps då var 65 på mätaren 50km
med gps.

Jag har kollat "med mina kunskaper" efter glapp både fram och bak men den verkar helt stum.
Framvagnen är ju lita speciell på sp. men den har ju hängt med ett tag så jag misstänker ju att i den farten så ska den nog gå lika stadigt.
Är det nu någon som har ett tips.

Jag har sökt i forumet och letat efter liknande problem men inte hittat det rätta svaret, endast om bra däck.

2008-05-19, 20:55#238 
DreamEX
Medlem

Hej, bestämde mig för att lackera min framlykta vit, men när jag skulle sära på själva glaset och den svarta "lamp-hållar-kåpan" så fann jag ett problem. Det va limmat vid alla små piggar som sticker upp som fäster glaset med kåpan. Så då kan man inte få upp det utan att förstöra det. Jag undrar ska det verkligen vara så ? Eller är det "hemmagjort". Är inte den första ägaren.

M.P

2008-05-19, 23:26#239 
Sfight2
Nykomling

Tjenare!! Skulle behöva lite råd om munstycken.. Ska dra V-ringen , Nya Variator vikter 6 grams och nytt Hebo big power sportluftfilter samt dra bort pluggen i avgasröret.. skulle behöva hjälp med mellan vilka storlekar munstycke ni tror ja skulle behöva.. Har just nu 56 otrimmad..
Och om ni skulle kunna säga en gissning på hur fort den skulle göra vore det schysst också tounge

2008-05-20, 18:25#240 
fredde123
Nykomling

ja som rubriken lyder
en jobbig sak som har hänt det här halv året:

den har funkat såder halv bra, ett problem är att när man kommer upp i hög fart så bromsar den in lite eller man känner att den hackar (drar ner farten o upp) lite vet ej va problemet är.

och en annan jobbig sak som hände idag:

idag när jag skulle ifrån skolan så åker jag o allt går jätte bra men sen vid röd ljusen så stannar den o helt dör.. drar den till sidan o försöker dra elstarten.. funkar ej så jag ställer upp den o kickar då drar den in tomgången o bulrar lite grann... försöker ett tag tills jag drar ut nyckeln o väntar... sedan testar jag igen då drar den igång tomgången o efter ett tag så drar den igång.. men efter hundra meter så dör den.. håller på såder tillls jag kommer hem..

jag o min pappa har nästan plockat isär hela mojjengen o rensat o lekt.. tillock med lämnat in den på lagning men de var för att den inte startde nu är de kanske samma sak...

Jag skulle värkligen behöva hjälp ja vill gärna kunna åka till skolan imörn :P

[edit]
årsmodel: 2007
model: silversport

- Inlägget ändrat 2008-05-20, 17:08 av fredde123

2008-05-21, 20:44#241 
ludde_93
Nykomling

Hejsan fredde123 jag har ett litet tips som du kan testa. Jo samma sak hände med min speedfight då var det automat chkoen som krongla så testa att ta bort aoutomat choken och lägg dit ett mynt eler nåt som passar i hålet och se ifall du får i gångden och den går bra i falld et verkar vara det som e felet så bästelelr du en knapp choke från dellorto i stället.MVH Ludde

2008-05-24, 06:27#242 
kassper
Nykomling

tjena jag å en kompis tänkte trimma hans speedfighterhappy. undrar lite vilket som är de biligaste å de änklaste sättet. har hör att de inte finns några variatorbricket?? stämmer detta??finns de mer än en plugg i kröken??å i luftbörken?? ska ja plugga ur å svätsa igen blindtarmn eller ska ja köpa ett efektrör? ska ja köpa ny cdi ostrypt??

tacksam för snabba svargrin

2008-05-24, 06:27#243 
findus_90
Moderator

Jo, en v-bricka finns det har jag allt för mig. smile

Ta bort v-brickan. Sen kan du byta vikterna också. Jag tror att orginal variatorvikterna ligger på 9 g. Så byt till 8,5 g eller liknande.

Då kommer den gå i ca 65-70km/h. Accelirationen kommer att vara som orginal.

Om du vill ha ännu mer kraft så tyker jag att du ska slänga på ett effektrör, byta munstycke(ca 25kr), dra luftpluggen (gratis) och Ev. byta vikter.

Till vilka vet jag dock inte, kan inte så jätte mycket om scooter.

Hoppas att jag var till någon hjälp iallafal. smile

// Findus

2008-05-24, 06:27#244 
DennisH
Medlem

Ostrypt v-bricka finns som Findus sa. Jag är inte helt 100, men jag tror att CDI-boxen i SPF2:an inte är strypt. I såna fall behövs alltså ingen ny CDI köpas in.

Köp effektrör, och byt vikterna om det behövs.

Polarns gamla SPF2 gjorde nästan 80km/h då han tagit bort alla strypningar och monterat effektrör.smile

2008-05-24, 06:27#245 
bush_mannen
Medlem

ALLA speedfight är stryp i cdi:n! Iaf från 03 å uppåt smile

2008-05-24, 06:27#246 
findus_90
Moderator

Då är det bra att köpa en ostrypt CDI. smile

// Findus

2008-05-24, 06:27#247 
DennisH
Medlem

Alternativt avstrypa CDI-boxen som sitter på nu, om det går på den modellen vill säga.smile

2008-05-24, 06:27#248 
Birkusken
Medlem

CDI:n är strypt vid 8000 varv/minut!

2008-05-24, 06:27#249 
kassper
Nykomling

tack ska ni ha allihoppa!! ska börja å trimm i mön så få se hur de blir hehe devil

2008-05-24, 06:27#250 
nygge
Medlem

nu vill man ju veta hur det går och hur /den går tounge

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Allt om Peugeot Speedfight (Alla årsmodeller!) 1 2 3 ... 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 ... 16 17

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum