| Allt om Zhongyu zy50qt |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2005-10-24, 20:10 | #1 |
Pegasus Nykomling
Medlem sedan: Oct 24, 2005 | Hej, jag är en amatör när det gäller att meka moped. Har letat reda på detta forum och gör ett försök.
Min ZHONGYU zy50qt-7 är väldigt accelerations seg. Mopeden har gått ca 20 mil. Ibland är den pigg och ibland seg (oftast). kommer den alltid att vara det om jag inte skruvar något på den. Har läst om variatorvikter, förgasarmunstycke och luftfilter men har varken plats eller verktyg för att byta. Framförallt då det verkar krångligt (för en amatör) vet inte om jag har förstått exakt hur jag ska göra.
Min andra fråga är om det är någon som har en bra beskrivning typ "ZHONGYU zy50qt-7 for dummies"
Min tredje fråga är om det går att köra på 98oktan och om det i så fall gör någon effekt...
Tack på förhand
|
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-25, 12:15 | #2 |
Mr Poe Medlem
Medlem sedan: May 10, 2005 | Den blir piggare med tiden (100 mil). Ett byte av vikterna i variatorn är att föredra, ger stor skillnad i accet.
Jag har själv också begränsat med plats att utföra diverse trim/service åtgärder. Jag fick byte av vikter, fjädrar, munstycke o.dyl utförda av en verkstad när mopen var inlämnad på service (hos E & D MC i Solna).
Vill du ha mer information bör du titta i systerforumen, "Qingqi" och "Baotian". Framför allt i FAQ under respektive forum. Där finner du även "Pysens Eminenta Hemsida" som är mycket pedagogisk. Det närmaste du kan komma en instruktion "for dummies".
Ja det går att köra på 98 oktan. |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-25, 13:00 | #3 |
AudiRS6 Moderator

Medlem sedan: May 23, 2005 | Du får dock inte ut någon effekt av att köra på 98oktan om du inte justerar förtändningen vilket är ganksa svårt:-)
/Audi |
| | |
| |
 |  |
| 2005-10-25, 22:56 | #4 |
Flygare Medlem