| Allt om Kinroad! 1 2 3 ... 20 21 22 23 [24] |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2010-05-25, 12:13 | #576 |
Skarabo Nykomling
Medlem sedan: May 25, 2010 | Tjenna, jag har en Kinroad Chopper å ska byta drev på denna för att öka kraften pån. Nu sitter det 12-36 på den. Var kan jag köpa ett större bakdrev?? Mindre framderv blir förlitet. Tackar för svar och länkar!  |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-10, 18:58 | #577 |
Badass Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2010-06-13, 13:53 | #578 |
4strokefailure Nykomling
Medlem sedan: Jun 13, 2010 | Tjenare, ska köpa en begagnad Kinroad cross moppe idag. Skulle någon kunna berätta vilken sida jag hittar strypningarna på? Vill bli av med dem direkt Mvh |
| | |
| |
 |  |
| 2010-06-14, 21:25 | #579 |
Eimil Nykomling
Medlem sedan: Jun 14, 2010 | Hey alla,  har tänkt att införskaffa mig lite nya delar till min kinroad chopper, kommer även att bli en liten makeover på den. någon som vet om det är 1 eller 2-stift på tändspolen ? ( ska nämligen byta till en high effect coil) samt, har någon ett orginalrör till salu för den? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-07-01, 23:37 | #580 |
Miica Nykomling
Medlem sedan: Jul 01, 2010 | Köpte tillbaka min gamla Kinroad xt50gy idag, men tyvärr är bensinkranen helt paj. Den "plastbiten" som sitter under är borta så bensinen bara rinner rakt ner om man sätter på bensinkranen så jag undrar om någon vet nån annan bensinkran som passar rakt av på kinroad (crossmoppen)? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-07-08, 09:26 | #581 |
Badass Medlem

Medlem sedan: Apr 07, 2008 | Har nån satt på chopperns soppakran?? Den som sitter på original är ju helt i metall? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-07-24, 20:15 | #582 |
Moodo Nykomling
Medlem sedan: Jul 24, 2007 | Hej. Min Kinroad XT50 årsmodell 04 inhandlades idag, och hann köras otroliga 1 mil innan den lade av. Vid provkörningen gick den hur bra som helst, men efter att ha legat ner under transport var den trögstartad och bluddrade. Det tog minst 20 kickningar(elstarten fungerar inte) innan den hoppade igång och vid minsta gaspådrag dog den.
Problemet upprepade sig när jag startade den för att åka till jobbet, men efter ett litet tag kom den igång ordentligt. Jag stack iväg och tankade och for iväg, men märkte efter några hundra meter att den vibrerade en aning. Mitt i en nedförsbacke lade moppen av, det var precis som om all kraft bara försvann, och efter det vägrar den starta. Finns det möjligtvis någon som har något eller några tips om vad det kan vara för fel på den? |
| | |
| |
 |  |
| 2010-07-24, 20:15 | #583 |
Znurp Nykomling
Medlem sedan: Jul 24, 2010 | har du kollat så att du har någon gnista på tändstiftet när du kickar? om du inte har det så är det bara att följa tändkabeln från tändstiftet och kolla så att tändspolens alla kablar sitter och inte glappar och glappar dem inte där så har du en "sockerbit" som går till motorn från den tjocka kabelstammen och se så att den kontakten sitter i riktigt. annars kan det vara kabelbrott eller att tändningslåset har pajjat och då kan du dra ur den avlånga sockerbiten till den som du kommer åt underifrån i det främre "hjulhuset" och koppla ifrån den som har kabeln till själva tändningslåset för då ska mopeden starta utan att du behöver nyckeln (stoppa in "sockerbiten" till tändningslåset igen för att få mopeden att stanna)men innan du kollar allt det här så kolla så att inte tändstiftet har gjort sitt:) och har du gnista så behöver du inte göra testerna jag sagt utan kolla då så att det går ner två slangar ifrån bränsletanken den ena slangen som sitter troligtvis överst (som på min) är själva vakuumslangen och den andra rinner bensinen genom och båda är viktiga för att det ska rinna bensin in i förgasaren :) om du tar lös och suger på vakuumslangen och tittar på den andre när du tagit lös den också så ska det rinna bensin ur bränsle slangen när du pulserar suget i vakuumslangen med hjälp av munnen. kommer det bensin så är det antingen skit i förgasaren eller så måste du göra en förgasarinställning på lilla guldfärgade skruven närmast gummislangen(som går till luftburken) på själva förgasaren och den andra skruven som ser likadan ut som sitter mitt på förgasaren är själva tomgångs inställningen. om du inte är mekar van så kan du ta den till närmsta mack och låta dem ställa förgasaren annars kan du börja med att skruva in blandskruven som satt till höger (från mopedens högra sida) och skruva först in den helt och sen 2 och ett halvt varv och prova sig fram med skruvandet :) se också till att du har tomgång när du ska ställa blandningen i förgasaren så att motorn orkar med :) ställ gärna frågor om jag varit otydlig, jag har själv en sådan moppe så om du vill ha bilder så kan jag ta såna och skicka till dig om du behöver se vad det är jag menar ;) lycka till :) MVH Znurp |
| | |
| |
 |  |
| 2010-08-01, 20:46 | #584 |
Znurp Nykomling
Medlem sedan: Jul 24, 2010 | Hej jag undrar varför hela motorn+ upphägningen när man axar? När man har jämn fart så går den hur mjukt och fint som hälst men när man ökar gasen så är det något hackande ljud från motorn och allting skakar... den har ingen variator rem utan den har bara kopplingsklocka och kedja med drev. Kan det vara ett drev som är kasst eller är det kopplings klockan som krånglar tro? ge gärna förslag eller tala om om ni vet vad felet är. Tack! :) |
| | |
| |
 |  |
| 2010-09-02, 15:38 | #585 |
Bjorrnh Nykomling
Medlem sedan: May 18, 2010 | Hej, jag har problem med elstarten på min kinroad chopper, när jag trycker på elstarts knappen så blir det endast en svag gnista och den vill inte starta, men när jag kickar så startar den på engång någon som vet va felet är, skulle va grymt tacksam för svar |
| | |
| |
 |  |
| 2010-09-14, 16:57 | #586 |
Badass Medlem

Medlem sedan: Apr 07, 2008 | batteriet är slut, ladda upp det eller byt ut den.
själv så har jag inte så triviala problem. Elstart är bara för handikappade och gamla kärringar (eller där det är omöjligt att få in en kick).

garanterat ingen elstart........
- Inlägget ändrat 2010-09-14, 17:00 av Badass |
| | |
| |
 |  |
| 2011-01-13, 04:47 | #587 |
kinroad_fragor Nykomling
Medlem sedan: Jan 13, 2011 | Vet inte om denna tråden är helt död, men jag ska eventuellt köpa en Kinroad moped på fredag. Vet inte vilken modell då det inte framgår av annonsen. http://212.112.179.20/images/48/4859797397.jpg
Där är bild på den. EU-moped. Kostar ca 4000 och allt funkar som den ska.
Värt pengarna? |
| | |
| |
 |  |
| 2011-05-24, 11:21 | #588 |
zebban7zebban Nykomling
Medlem sedan: May 24, 2011 | hej jag har en kinroad (crossmoppen) som har skurit, så jag funderar på att sätta på en fiddy 110cc cylinder på den. men lär det gå utan att jag behöver modda om hela motorn eller finns det bättre altenativ? |
| | |
| |
 |  |
| 2011-09-13, 00:37 | #589 |
Badass Medlem

Medlem sedan: Apr 07, 2008 | Den ramlar i utan någon som helst ombyggnad, se bara till att du inte tar den med underliggande startmotor. |
| | |
| |
 |  |
| 2011-10-01, 19:38 | #590 |
mathiasz9 Nykomling
Medlem sedan: Oct 01, 2011 | jag undrar om det är svårt att köra med en chopper på vintern |
| | |
| |
 |  |
| 2011-11-10, 00:03 | #591 |
Badass Medlem

Medlem sedan: Apr 07, 2008 | Inte om du kan köra ordentligt. när det är rejält halt så är det inte så skoj dock, men lättare att håva in den. |
| | |
| |
 |  |
| 2012-05-19, 19:30 | #592 |
maartiin Nykomling
Nu äre så att jag tror att min kinraod XT50GY har skurit eller något.. Mot slutet vägrade den starta på varken på kick eller elstarten men den va enkel att "rulla" igång. Den gick skit bra ( ca 60-70 ) på platt, vad det är som gör att den går så vet jag inte för har inte gjort något. Men men. Tillbaks till skärningen, Kicken har liksom helt fastnat i ett läge så att den inte går att röra alls. Kan den vara så att den skurit eller att något skit med kuggarna i växellåda och så ?
//maartiin |
| | |
| |
 |  |
| 2012-06-20, 23:27 | #593 |
mattesut Nykomling
Medlem sedan: Sep 28, 2009 | Går motorn runt om du rullar försiktigt med växel i?
Har en skrotad Kinroad crossmoppe, men tyvärr ingen motor, den sitter på en flakmoppe 
- Inlägget ändrat 2012-06-21, 00:04 av mattesut |
| | |
| |
 |  |
| 2012-07-13, 11:31 | #594 |
Coldsped Nykomling

Medlem sedan: Jul 13, 2012 | Är det någon som vet om man kan få tag på tillbehör till Kinroad chopper någonstans? |
| | |
| |
 |  |
| 2012-07-17, 22:47 | #595 |
Coldsped Nykomling

Medlem sedan: Jul 13, 2012 | Jag har tappat "locket" som sitter på svänghjulskåpan men hittar ingenstans som det går att få tag på ett nytt Någon som har ett? Eller som vet var jag kan få tag på ett?
Gäller en kinroad chopper.
- Inlägget ändrat 2012-07-17, 22:50 av Coldsped |
| | |
| |
 |  |
| 2012-07-24, 10:23 | #596 |
Robbanibro Nykomling
Medlem sedan: Jul 24, 2012 | Hej!! Undrar om någon vet var de 2 slangarna från förgasaren ska gå. Jag antar att de har något med överfyllt flotörhus att göra. Moppen är en King Kinroad Custom -95 Gärna bilder... Servce manual? Robban... |
| | |
| |
 |  |
| 2013-02-23, 12:25 | #597 |
sibbe_97 Nykomling
Medlem sedan: Aug 26, 2012 | Hej Hoppas att inte denna tåden är helt död men Jag har några problem med min Kinroad xt 50 GY. Det är att när jag var ute och körde så körde jag som vanligt och när jag stog still och skulle sedan köra iväg igen så gick hela baknavet i bitar  Jag har försöktatt leta reservdelar till mopeden men hittar inte något! Jag funderar på om man kan köpa ett helt nytt back däck och sätta på det istället för att jag vill ha något bättre en vad orginalet är. Går det eller är det något man måste tänka på? Sedan så funderade jag på om det spelar någon roll om det är trumbroms på den. Och om man måste köpa något backdäck, broms och nav som har ttrumbroms också?
Snälla hjälp mig med detta NU!  |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Övriga asiatiska mopeder Allt om Kinroad! 1 2 3 ... 20 21 22 23 [24] |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Övriga asiatiska mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |