| Tips på bra bilmärken som jag kan köpa? |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2011-03-04, 13:38 | #1 |
Vintervitt Nykomling
Medlem sedan: Nov 08, 2010 | Tjena! Jag är 17½ år och jag ska börja övningsköra. Och jag vill ha en bil att övningsköra med som man kan lita på och som inte har gått så mycket. Jag vill gärna ha tips på bilmärken som jag kan lita på och som är rekommenderade. Årsmodellen ska helst vara mellan 98-04 men inte överstiga 20.000 :D Tror ni man kan lita på en bil som är 98-04? Jag tittar mest på Skoda, Saab, Volvo ;) Kom gärna med tips :) |
| | |
| |
 |  |
| 2011-03-07, 12:19 | #2 |
anderseriksson Nykomling
Medlem sedan: Mar 07, 2011 | tjaa det kan vara smart att köpa en bil som är lätt att greja med själv och som har billiga reservdelar och service när man letar i den klassen. Typiska tips är gammal Volvo - tex. 740/940 eller 850. Annars rekommenderas ofta Toyota - på grund av den höga driftsäkerheten. Å andra sidan har dessa bilar lite högre andrahandsvärde just på grund av billiga reservdelar etc.
Om du har iPhone kan du skaffa den appen Bilkoll som har med en massa modeller och dessutom tips om vanliga fel och sånt man ska kolla efter vid köp av begagnad bil: http://itunes.apple.com/se/app/bilkoll/id411670...
Eller så kan du kolla runt på t.ex. www.bilsmart.se - där kan man se besiktningsstatistik. Lycka till med bilköp och övningskörning! 
/AE |
| | |
| |
 |  |
| 2011-03-09, 16:44 | #3 |
SAGARE Nykomling

Medlem sedan: Feb 04, 2011 | VW Golf är populär av en anledning. Den är bra. Kanske inte roligast men är precis som Toyota - driftsäker, fast med europeisk design vilket enligt mig är snyggare. |
| | |
| |
 |  |
| 2011-03-09, 16:44 | #4 |
SAGARE Nykomling

Medlem sedan: Feb 04, 2011 | VW Golf är populär av en anledning. Den är bra. Kanske inte roligast men är precis som Toyota - driftsäker, fast med europeisk design vilket enligt mig är snyggare. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) |
« Tillbaks till föregående sida |