| Vilken ska jag välja? |
 |  |
|
 |  |
| |
 |  |
| 2011-01-19, 16:52 | #1 |
Linus_hed Nykomling
Medlem sedan: Jan 19, 2011 | Hej! Det är tyvärr dags att byta ner sig till något billigare. Vi har idag en A4 Avant -06 men behöver byta bil. De jag kan tänka mig är SAAB 9-5, Volvo V70 och Ford Mondeo. Har ni några andra förslag? Pris mellan 70-100 000 ungefär. Vilka motoralternativ ska man titta på?
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Linus |
| | |
| |
 |  |
| 2011-01-30, 14:28 | #2 |
soul Moderator
Medlem sedan: Oct 30, 2006 | En v70 är ju sällan fel, saaben skulle jag undvika pga diverse motorproblem som man har hört talas om. Vilken motor beror väl mest på vilken bensinförbrukning du vill ha (och vilken prestanda såklart).
Forden vet jag inte mycket om, men ford brukar ju vara lite budgetmärke så du får nog inte samma komfort i en sådan. |
| | |
| |
 |  |
| 2011-03-07, 13:39 | #3 |
anderseriksson Nykomling
Medlem sedan: Mar 07, 2011 | Hej! Har heller inte koll på Forden... 9-5 hade ju motorproblem på vissa modeller men det man behöver kolla är att om den är av sådan årgång så ska den ha lämnats in på särskild service (vilket de flesta gjort). Annars borde det vara grönt. Vore jag du skulle jag satsa på V70, men 9-5 kan vara mer bil för pengarna. Många V70 kostar mycket trots att de har många mil osv. helt enkelt högt andrahandsvärde. Å andra sidan beror ju det på den goda tillgången till service, reservdelar osv. Var noga med att kolla att den inte importerats eller gått som taxi och allt annat man bör tänka på 
Till syvende och sidst är det ju en smakfråga - samt vad som råkar finnas inom räckhåll. Om du kört Audi innan så ligger ju SAAB lite närmare på något sätt. /AE |
| | |
| |
 |  |
| 2011-03-09, 16:47 | #4 |
SAGARE Nykomling

Medlem sedan: Feb 04, 2011 | Håller med Soul. Den största konkurrenten till V70 är VW Passat. Tysk design och kvalitet. Mitt val framför V70... Mondeo är mycket bil för pengarna men lite bullrigare. Kanske inte spelar roll förrän man åker landsväg. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) |
« Tillbaks till föregående sida |