Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Försäkring
» Volvo
» SAAB
» Toyota
» BMW
» VW
» Mercedes
» Nissan
» Skoda
» Citroen
» Audi
» Ford
» Peugeot
» Mitsubishi
» Honda
» Mazda
» Opel
» Renault
» Hyundai

Avanza

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Allmänt moppesnack
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Vad ska man säga om dessa scooterhandlare....

2009-10-24, 09:36#1 
Puttesson
Nykomling

Godmorgon forum!

Vill delge er en liten solskenshistoria från veckan som gått....

Som en del av er vet, så gick jag av vägen med min Peugeot Vivacity 3 för ett tag sedan och skrapade upp den rätt rejält, och just nu står den helt naken och nedplockad i garaget.

I torsdagskväll när det var garagekväll upptäckte jag av en slump att jag hade ett ramnummer/chassinummer som inte stämmer överens med det ram/chassinr som står på regplåten i vänsterhörnan!

Lustigt!

Upp och kolla mitt köpebevis/kontrakt som jag fick av Peugeothandlaren i juli. Jo då, samma felaktiga ramnr som jag har på min reg plåt.

Ringde handlaren i fredags morse och förklarade mitt problem.
"-Jaha du, vad kan detta vara...." lång tystnad följde, hörde hur det slogs i pärmar och bläddrades i papper på andra sidan telefonen.....
"-Du, det verkar som att du har fått fel regplåt monterad av oss vid leveransservicen i juli. Det regnr som du har nu är till en Speedfight som står i en kartong här hos oss. Jag har din rätta reg plåt här!"applause

Jag hade handlaren till att direkt göra mig till ägare på den Vivacity 3 som jag faktiskt betalade för kontant i juli i år!
Detta innebär också att jag egentligen har åkt oförsäkrat fram tills i går då det regnr jag har betalat för har stått i en kartong hos handlaren!!!

Det gick några timmar innan handlaren ringde mig igen på jobbet:
"-Du, jag måste ha behörighetskoden på ditt gula regbevis. Som det är nu så står du som ägare till både Speedfighten och din Vivacity. Kan du ordna det åt mig???"

När fredagen blev avrundad kunde jag konstatera följande:
Jag fick offra lunchen på att åka 6 mil t/r för och hämta rätt regplåt och att jag under att par timmar faktiskt stod som ägare hos Transportstyrelsen till både en Peugeot Speedfight 2 och en Vivacity 3!!!

Frågan är bara om man får tillgodoräkna sig de timmarna på min "fordonslista" över scooters/mopeder jag ägt och haft?????smile

Trevlig helg alla!

Puttesson

2009-11-30, 15:45#2 
Badass
Medlem

Konsensus av detta: Dubbelkolla alltid att regga ram hör ihop.

2009-12-01, 00:51#3 
oseriös
Medlem

är ganska lätt att blanda ihop ifall man har det stressigt. hoppas du fick en redig ursäkt av dom du köpte moppen av.

när jag jobbade för en verkstad så dubbelkollade vi sånt där, så precis detta inte händer.

är ju en enkel sak att kolla men det kanske man inte tänkter på wink

- Inlägget ändrat 2009-12-01, 00:53 av oseriös

2009-12-01, 11:16#4 
mulle meck
Moderator

Du skulle ha krävt den andra moppen ocksålaugh Du är ju trots allt ägaren enligt papperna wink

2009-12-01, 18:59#5 
PowerSlave
Medlem

bara ringa polisen o säga att dom inte vill ge dig din moppe, för du har ju papper på den happy

2009-12-01, 21:19#6 
str4nd__
Moderator

fast då förlorar han sin "riktiga" moped då han inte borde ha några papper den? wink

2009-12-02, 22:29#7 
mulle meck
Moderator

Jo för visso. Men du borde kräva ersättning för den bekostnad du lagt ut på försäkringen och andra utgifter.

2009-12-03, 10:55#8 
str4nd__
Moderator

samtidigt som han skulle egentligen få betala försäkring och andra utgifter för sin vivacity wink alla kan göra misstag.

2009-12-03, 21:58#9 
Puttesson
Nykomling

God afton!

Har faktiskt fått lite kompensation..... en Castrol 2-takts olja för 140 kr!
Yeahh, baby.....

Har faktiskt fortfarande inte fått något kassakvitto än på Vivan. Står fortfarande som ägare till Speedfighten. Man kanske skulle passa på att byta upp sig, har ju trots allt kört ca 350 mil sedan i somras, och Speedfighten är ju lite mindre "gubbig" än Vivacity 3:anwink

Har fått beskedet av säljaren på Nybergs Motor i Jönköping att han måste få hjälp av HK i Ullricehamn för att få ut det rätta kvittot....Det tar visst en evighet.

Ännu har inget hänt..... SUCKangry

I morgon är det dags för ännu ett telesamtal. Får väl bli en anmälan till ARN samt den lokala blaskan - orkar inte vänta längre nu....

Återkommer med händelseutveckling

Lev väl!

Puttesson

2010-01-18, 15:02#10 
teamz
F.d. medlem
Hoppas att det löser sig. :)

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack