Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Projektforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Kinroadchopper A.k.a Black magic 3 Från början. 1 2 3 [4] 5

2008-11-13, 23:59#76 
Badass
Medlem

Nu är bygget på en nivå då man kan leka lite med linjer o design.

Gaffelbryggan som lär palla en hel del.

Batteri, mm, skall ligga här under sadeln dolt liksom all övrig elektronisk utrustning som CDI, mm.

Väntar på den nya motorn så under tiden tills dess jobbar med designtrix och lite annat sånt. Jobbat med sadeln, mm, och som vanligt, så erbjuder omgivningen i verkstan en outsinlig tillgång till material som bara ligger o driver, typ RF-plåt, rör, mm. För att inte tala inspirationen man får av ett gäng motorgalna jobbakompisar. Bakre sadeln t.ex. är gjord av en EG-skylt till tung lastbil t.ex. Den främre av en gammal "Bred Last"-skylt som låg o drev på verkstan i en hörna, sadel är givetvis skinnklädd, ingen sketen galon i nåt läge för mig. Bakskärmen kommer att moddas lite grann till.
Bli lite mer kant på den, typ 2-3 cm mer kant så den täcker upp lite mer stänk bara.Nästa jobb blir att dra kabelrör, mm så att man kan stoppa undan kablage osynligt så dem inte stör utseendet.

Mer trix än vad de flesta ens funderar på att göra. Har en tanke på att fälla in en diodlist uppe i övre ramröret som belyser motorn. Men inget jag bestämt mig för än dock.

Leker o bollar med en hel del idéer just nu som jag ev. involverar i projektet. nersänkt tanklock, mm. Massor av klassiska customtrix. Mer kan jag inte säga nu om det f.n. då jag inte en själv riktigt vet vad som hamnar på plats än. Det enda jag vet är att det kommer en klassisk "HD oljetank" på den.

Tro mig, han är både lång o låg, uppmätt till över 2,5 meter lång och och under 40 cm sadelhöjd, lite svårt att avgöra då det ju inte sitter motor o sånt i just nu. Kom fram till att man skall nog iskall räkna med att det barkar åt helsicke så fort man tar och bygger om hoj, det slutar alltid med att det går betydligt längre än väntat......... blushing Detta tog en räcka fler turer än tänkt från början typ...... Men som sagt, har man tagit Fan i båten så får man ro han i land. Detta kommer att troligen sluta med Norra Europas mest ombyggda Kinroad...
Å andra sidan. Med dem enorma resurserna man har tillgängligt så... Far inte Fan i en då, så sker det då aldrig.

Nu börjar det likna nåt, eller vad säger ni?

- Inlägget ändrat 2008-11-15, 21:18 av Badass

2008-11-14, 16:55#77 
xlex
Medlem

blir bara bätre o bätresmile när kommer motorn?

2008-11-14, 17:11#78 
Badass
Medlem

Citat:
blir bara bätre o bätre när kommer motorn?

Jag väntar på den för fulla muggar, men Bussgods är låååååååångsamma som vanligt.

Men startas inte upp förrän jag lackat upp hojen.

2008-11-14, 19:49#79 
xlex
Medlem

hehe smilegrin

2008-11-15, 15:11#80 
Badass
Medlem

Undra just när Bussgodsets häst o skrinda kommer till GBG med paketet jag skall ha från dem..?
Verkar som om de kör paketen med en strypt A-traktor eller nåt som gör 20 km/h typ, eller är det Häst o skrinda som gäller för dem...?

Lekt lite med fotoprogrammet för att få lite hum om bygget.

- Inlägget ändrat 2008-11-15, 16:17 av Badass

2008-11-15, 16:14#81 
Oscha
Medlem

Du verkar inte ha så goda erfaranheter av Bussgods leveranser?tounge
Alltid när jag har skickat/mottagit paket via Bussgods har det gått sinnessjkut snabbt. Det absolut bästa leveranssättet som vi har tycker jag. Uppenbarligen inte denna gång dock.wink

Hur som helst tycker jag att det ser bra ut, som vanligt!

//Oscha

2008-11-15, 17:29#82 
Badass
Medlem

Nja, detta har slagit alla rekord i långsamhet so far. 10 dagar+ typ är lite väl långsamt.

Citat:
Du verkar inte ha så goda erfaranheter av Bussgods leveranser?
Alltid när jag har skickat/mottagit paket via Bussgods har det gått sinnessjkut snabbt. Det absolut bästa leveranssättet som vi har tycker jag. Uppenbarligen inte denna gång dock.

Hur som helst tycker jag att det ser bra ut, som vanligt!

//Oscha

- Inlägget ändrat 2008-11-15, 17:30 av Badass

2008-11-17, 18:27#83 
Badass
Medlem

Och så har vi börjat lite med tanken. Har idag moddat tanken för försänkt Kinroad tanklock. och gjort lite mer channeling ytterligare för att få ner totalhöjden på tanken

Inga tilltag är främmande för mig.... devil Sedan skall tanklocket lackas i samma kulör som tanken. Mer trix än vad som är hälsosamt för original faschisten. Utnyttjar vartenda customtrick som finns i "regelboken"..

BTW så landar motorn i verkstan i morgon devildrool Snacka om morot att bygga klart snabbt...

- Inlägget ändrat 2008-11-17, 20:13 av Badass

2008-11-18, 20:18#84 
Badass
Medlem

Nu lite bilder på den,med nya motorn på.

Sedan är tankens övre delar klara.

Polisen lär inte älska den här motorvyn....

Tanklocket nerlackat...... Den skall bli i samma kulör som tanken.

Så vad säger ni nu då? Lämplig att rulla in på moppemeetings med? motor är bara en liten tam 120 cc oljekyld Lifan Monster Big valve med 1N234-låda. den kommer att bara klara runt 120 km/h+, inte så snabbt. kunde vart vassare, men stelbensramen är ju bara en cool glidare ändå. Med en bekväm cruising speed runt 90 km/h

2008-11-21, 22:39#85 
Badass
Medlem

Jag har då inte legat på latsidan. Det har hänt en hel del nu.

först o främsta är tanken hel igen invändigt. Byggde ny tunnel på den, enligt WLA-principen, som det mesta på bygget i övrigt med. WLA = What's Laying Around (vad man har liggandes omkring sig).

I detta fallet ett gammalt dataskal som gått i containern. Gamla dataskal är ypperliga att nalla på plåten, då den ofta är av bra kvalitet, liksom på tvättmaskinerna med.

Sedan tillkom oljetanken hastigt o lustigt med, återigen WLA-jobb, men denna gång blev det både dator o tvättmaskinsplåt som kom till nytta.
Gratis är bäst och recycling är modellen grin i vår tid av slöseri. Även om det blir via vinkelslip o svets ibland.
Älskar gamla dataskal då de ger massor med fin plåt till småsaker.

Real steel är kul att jobba med och att det ger gamla uvar som mig ett övertag då man jobbat med plåt i massor.

Så då till bilderna!

Inte precis det man förväntar sig hitta under en HD-tank. wedgen bak är till för att ge frigång mot Kinroadramen, sänkt drygt 12 cm över ramen, ligger alltså drygt 12 cm lägre i totalhöjd än okapad numera. Rena rutinjobb för mig och en tanktunnel tar inte lång tid att sy ihop.

Skall göra en botten i den inom de närmaste dagarna. Men här syns hur den är infäst i ramen

Lite mer helbild och hur det passar in, inga problem nånstans, linjerna flyter som de skall och designen blir klassisk, bara det att jag stretchat tanken lite för att gömma undan fula ramrör, mm.
Ibland är det av godo. Nu leker vi med linjer o design på rejält hög nivå.

Maximal servicevänlighet är en ledstjärna med och hela "oljetanken" går loss med 2 st M8-bult ur ramen, kan det bli enklare? Allt el kommer att ligga i den här dummytanken med, helt osynligt utifrån.
försöker bara gömma undan tändningslåset bara på ett godtagbart sätt med.

Ni trodde väl inte att man legat på latsidan väl? Det hör inte ens hemma på min karta en gång att vara sån, Lediga stunder går åt till hojen.

- Inlägget ändrat 2008-11-21, 22:42 av Badass

2008-11-22, 16:24#86 
xlex
Medlem

snyggt

2008-11-22, 20:33#87 
Badass
Medlem

Och för att "häckla lite" så kan jag berätta att det givetvis sitter H4 i strålkastarn. Det redan sedan nybyggnad av den. tounge devil love Gillar att synas och se i trafiken, och när det går undan i 100 km/h+ så kan minsta hinder orsaka svåra skador. En älg som hoppar ut ur skogen t.ex. kan bli det sista du ser i livet.... Så jag vill se älgen INNAN den hoppar ut ur skogen!

Det är bara en av de hinder jag fördrar att se innan de möter mig i trafiken, med 6000 mil+ på vägarna de senaste åren, så blir det en hel del man sett på vägarna, och tro mig, det är inga otrimmade moppar man trakterar på vägarna. Kör året om normalt oavsett väglag, så länge det inte är en halvmeter snö på vägarna.

- Inlägget ändrat 2008-11-22, 20:48 av Badass

2008-11-22, 22:06#88 
xlex
Medlem

H4 respekt xDsmiledevil

2008-11-22, 23:26#89 
Badass
Medlem

precis, xlex. Respekt, och våga ta ut svängarna fullt ut.
Blackie blir extrem på flera plan och trots det en kommande åkhoj som kommer att lägga 1000+ mil om året under hjulen.
trots att den kommer att vara en kombinerad show&go-hoj med kraftiga prestanda, som garanterat inte skall underskattas.

Med rätta skills fungerar även kraftigt trimmade maskiner på gatan och är pålitliga brukshojar. även om det troligen blir några timmars putsande efter att ha kört i regn...

2008-11-26, 14:52#90 
oseriös
Medlem

Snygg moped, eller ska man kalla det moped??? motorcykel passar väl mer. devil

jag har också en h4 i min moped och det är ju jättehärligt att tända upp i ansiktet på alla bilister som inte släcker helljusen iallafall. Dom bländar av snabbt som fan sen.

när kommer det mer bilder???

2008-11-26, 21:34#91 
Badass
Medlem

Snart nog, när det byggts mer, just nu stressigt som fan på jobbet, bilarna far in o ut som skottspolar på jobbet. vinterdäck på där, byta bromsar där, småfix här o där..

Kort sagt lite tid till att bygga hoj.

Vill ha den klar i absolut toppskick till Gothenburg meeting på säve 2009.
kan bli roligt att visa att gammal är äldst (och skickligast med kanske).

man kan ju ha roligt där? Det är trots allt att så att det är det som räknas.

- Inlägget ändrat 2008-11-28, 00:15 av Badass

2008-12-02, 14:24#92 
Badass
Medlem

Inget byggande på några dagar nu, mår skit rent ut sagt... förkyld så in i helvete.

2008-12-03, 16:09#93 
mopster
Medlem

Vart har du lärt dig svetsa?

2008-12-04, 17:11#94 
Badass
Medlem

Självlärd det mesta plus jobbat som svetsare, mm.

2008-12-05, 15:35#95 
mopster
Medlem

Tkr det ser ut som det blir för varmt jag

2008-12-07, 21:35#96 
Badass
Medlem

Är det inte.

Men Mycket gods på sina ställen.

2008-12-07, 22:17#97 
mopster
Medlem

Den bruna, nästan rost liknande färgen=för varmt

2008-12-07, 23:04#98 
Badass
Medlem

Vet. men fogen är djup med. På tanken låg det en massa gammal färg o rost sedan tidigare. rök bra TROTS avslipning. Det kom inifrån tanken, då tanken är mer än 30 år gammal. En gammal NOS-tank avsedd för en tidig Sportster jag moddat Är det tankens undersida du åsyftar så ÄR den rostig, det skall inte hymlas omkommer att ge omfattande jobb att bli snyggt där.

Ser det bruna på "oljetanken" så är det ingen fara då den inte är det minsta bärande... Det är gammal dataplåt.

- Inlägget ändrat 2008-12-07, 23:11 av Badass

2008-12-08, 00:03#99 
mopster
Medlem

Klart den inte är bärande. Pratar om svingen och fotpinnarna. Och tanken såg bra rostig ut på insidan också, så vrf inte skala av botten på tanken å sandblästra skitengrin Och kanske slipa ner svetsfogarna lite då dom ser ojämna uttounge

2008-12-08, 06:52#100 
Badass
Medlem

Dem skall slipas till.

Har kört tanken med rust eater invändigt på jobbet, sitter ny tunnel i, mm numera. Bara undersidan som skall få prata med citronsyra lite, innan den skall börja tennspacklas och lackas upp. Den tunneln du ser är nybyggd i den, den gamla är utskuren ur den sedan länge (typ 1-2 år sedan) då den först var på tapeten för ett projektbygge.
Nu kom den till bruk på allvar.

Mycket skall moldas på den med per tennspackling, Sving finns ingen kvar på den f.ö. så lite svårt att se den.

De främre fotpinnarna skall troligen göras om. Kom lite för högt upp.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Projektforum
Kinroadchopper A.k.a Black magic 3 Från början. 1 2 3 [4] 5

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Projektforum