| Nått lurt? |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 15:28 | #1 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | Jag bytte förgasare FRÅN 21mm till 19mm. När jag körde med 21mm så hadde jag 45 i lågfart och 90 i huvudmunstycke men när jag bytte till mindre förgasare så har jag 50(känns fortfarade lite magert men större än 50finns väll inte) i lågfart och bara 72 i huvudmunstycke(går bara sämmre om ja har större) och får knappt tomgång fast den skruven(den med fjädern) är i botten..70är väll minsta som finns till Stage 6 19mm å hur långt vågar man backa i strl? Jag har alltid fått höra att om man går upp i strl på förgasare så ska man gå ner i strl på mustycke??!! Är det bara jag som tycke min historia låter bakvänd(mindre fögge,mindre munstycke)?
Någon som har någon aning på hur man får till detta/vad som kan va fel?
Har polini sport 70,polini bigvalve insug å gianelli next rör. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 21:32 | #2 |
Hazel-nut Medlem

Medlem sedan: Sep 17, 2006 | Att du ska ha mindre munstycke med mindre förgasare är inte alls så konstigt med tanke på att ju större förgasare du har desto större luftintag har den .
//Hazel-nut |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-05, 01:37 | #3 |
zillio Medlem
Jag har alltid fått höra att om man går upp i strl på förgasare så ska man gå ner i strl på mustycke??!! Är det bara jag som tycke min historia låter bakvänd(mindre fögge,mindre munstycke)? |
Helt rätt större förgasare = mindre munstycke och tvärt om.
så hazel-nut har nog fel på de där ^^
- Men du har inte provat att skruva på luft/bensin skruven något då? om inte så kanske du ska prova att göra de.
Men eftersom du hade 90 innan så kanske du skulle prova med 100 ?
fast 100 för en sport cylinder (om du nu har de) verkar lite väl men.. Prova
ZILLIO |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-06, 21:47 | #4 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | Ja jo det är juh så man lärt sej :) men den går oki nu med 50i lågfart å 77 i huvudmunstycke strl och bland skruven är i botten(=så mager det bara går?).Har arbeta mej neråt från 95 då den gick alldeles för fett,den sluta blöddra/4takta men inte varva som den skulle med 90i strl. Men men som sakt nu går den ialf rätt oki men rullat runt 700mil med den cyllen så kan nog vara dax för kolvringsbyte eller kanske en helt ny cylle...får se vad man orkar me*s |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-16, 12:52 | #5 |
zillio Medlem
Medlem sedan: Aug 10, 2007 | De ska ju inte vara nåt fel med kolvringarna eller kolven iaf inte vid 700mil.
Men felet verkar ju iaf sitta i förgasarn.
och de där med lågfart har ju bara med "LÅGFARTEN" att göra allså precis när du gasar så om den går bra där så låt den va kvar och byt munstycken ^^ |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-17, 10:08 | #6 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | Rätt gammal tråd..cyllen va/är slut då det visad sej att ena pinnbullten släppt å cyllen förskutit sej lite..ska beställa nytt men vet inte om jag ska köra på en likadan igen(polini sport då jag gillar axxet som fän) eller ta en malossi sport så man får nytta av Yasuni R röret å lite mera toppfart...men men de visar sej. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |