| Problem med kylarslang |
| |
 |  |
| 2008-05-01, 21:32 | #1 |
-whizzler- Medlem

Medlem sedan: Sep 04, 2007 | En smal, svart slang som går från toppen av kylarvatten behålaren har lösnat i andra ändan så det läcker vatten, denna slang sitter ovanför den stora slangen.
Nu undrar jag vart jag ska sätta tillbaka den smala slangen för jag hittar inte vart den ska sitta |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 10:54 | #2 |
AtobiX Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Kollade på min just. Den lilla svarta slangern som sitter under locket på kylvattenbehållaren ska inte sitta fast i andra änden. Den ska bara hänga rakt ner.  Antagligen är det för att om vattnet blir för varmt och börjar koka, eller varmt överlag, så slipper det extra trycket genom den lilla slangern ut.
/Tobias |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 13:57 | #3 |
-whizzler- Medlem

Medlem sedan: Sep 04, 2007 | Hänger den rakt ner för det gör den på min efter att jag svängde nåra långa svänga då tror jag den hoppa ur lägge liksom och ska det rinna ur den om den bara står i garaget |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 19:18 | #4 |
AtobiX Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Ja den ska gå rakt ner. Har du just fyllt på kylarvätska? Om det rinner ur slangern när den står rakt tyder det på att du har för mycket vätska. Men man kan nästan inte ha så mycket mer kylarvätska än där slangen går in. Öppna locket och kolla.
/Tobias |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-03, 20:39 | #5 |
-whizzler- Medlem

Medlem sedan: Sep 04, 2007 | Jag har inte fyllt på nyligen den är ju nästan helt ny, har kollat och vätskan är upp till där själva burken slutar och "röret" där korken sitter på börjar. Men nu verkar det som det läcker från där dem har svettsat ihop burken och "röret" som korken sitter på
Skället till varför det läcker därifrån nu är kanske för att jag vek upp lilla slangen lite så det inte skulle läcka från den.
Tror ni jag kan köra med den nu elr
Hur ska jag göra nu |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 10:30 | #6 |
AtobiX Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Jag vet inte vad du menar med burken? 
Hur ny är din smx? 
Om den inte läcker mer och du har kontrollerat så du har fast korken och och slangrar så är det bara o börja köra igen. 
/Tobias |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-04, 12:04 | #7 |
-whizzler- Medlem

Medlem sedan: Sep 04, 2007 | Den har bara gått 50 mil, burken jag menar är själva behållaren som vätskan är i. Jag fattar inte varför det skulle börja läcka nu efter endast 50 mil om det inte har läckt förut |
| | |
| |
 |  |
| 2008-05-05, 15:29 | #8 |
AtobiX Medlem

Medlem sedan: Nov 18, 2007 | Det är inget att oroa sig för. Hela innehållet kan ju inte rinna ut när öppningen är där upp . Annat skulle det vara om den läckte i botten .
//Tobias |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) |
« Tillbaks till föregående sida |