Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

  Insplanet - Jämför bilförsäkring

  Bilförsäkring


 

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Derbi Predator! [1] 2
 
2008-04-15, 19:35#1 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
hej jag har en derbi predator som har dragen variatoring, effektrör och 3,5grams vikter(tror jag) med denna setup har och bör den gå i ca 100-120km/h med bra acc men den har dåligt acc och på plan mark så går den i 60-70 men efter en nedförsbacke eller en rad väldoserade kurvor på rad kommer den upp i 95 och ligger kvar därconfused har någon någon aning om vad som är felconfused
   
 
2008-04-16, 10:36#2 
findus_90
Moderator




Medlem sedan:
Sep 28, 2006
Inget är fel alls, den går som den skall. Med en effektrörssetup bör den inte vara i närheten av 120km/h.

// Findus
   
 
2008-04-16, 13:30#3 
simon_425
Medlem




Medlem sedan:
Mar 09, 2007
ne ja håller me findus, effekt och dragen ring ger inga 120km/hlaugh
   
 
2008-04-16, 17:28#4 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
men samma moppe med samma setup har gått i nästan 120
   
 
2008-04-16, 17:30#5 
johan501
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 02, 2008
jag tycker du har tur som får upp den i 95 med den setupen en pata negra cylinder på 20hk skulle du komma upp i 120-130 och en fett förgasare. byt vikter tror jag e det enda som hjälper och ställ in förgasaren ordentligt.
   
 
2008-04-16, 17:54#6 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
jag har försökt med båda men inget funkar men det jag undrar över är varför den går i 95 ibland och 60 ibland
   
 
2008-04-16, 18:08#7 
findus_90
Moderator




Medlem sedan:
Sep 28, 2006
Antagligen fel inställningar, pröva med lite olika vikter samt munstycken.

Ett bra tips för att se om du har rätt munstycke är att köra mopeden varm. Sen stanna och plocka av tändstiftet. Sen kollar du vad det har för färg (längst ner). Det skall vara typ oboybrunt. Om det är vitt så skall du ha större munstycke, och om det är svart så skall du ha mindre.

// Findus
   
 
2008-04-16, 23:11#8 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
tack så mycket det ska nog hjälpa
   
 
2008-04-17, 17:50#9 
johan501
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 02, 2008
har du sport luft filter på ellr kör du orginal ? en del moppar kan spöka med sport luftfilter för dom får för mycket luft isånafall lägg en kork/nåt runt imelan filtret/förgasaren och borra hål i den sen så gör du det störe och störe tils den går fint
   
 
2008-04-17, 20:25#10 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
jag har orginal filtret och har provad med ett hebo big pover men då lät den bara mer och drog sopa som fan
   
 
2008-04-18, 08:37#11 
johan501
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 02, 2008
okej du har en konstig moppe du..... men har du prova ställa in förgasaren?
föresten prova köra den varm in du kör iväg låt den stå på tom gången.
   
 
2008-04-18, 23:01#12 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
det känns som om att moppen bara är sjukt klen när den kommer upp i varv och om man åker typ 1km eller två på plan mark så kommer den upp i typ 90-95 kan det vara att variatorn och vikterna är ut slitna confused
   
 
2008-04-18, 23:28#13 
johan501
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 02, 2008
vespor är inte riktigt min grej men det du säger låter logiskt men det borde vara ett vanligt problem för alla bögpulke körare och du e nog den första som haft detta problem. så om det ligger i att variatorn redan är utsliten borde det åtminstånde hända med en kina moppe först
   
 
2008-04-18, 23:32#14 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
det har du faktiskt rätt i men dat har av någon anledning varit mycket skräp i variatorn (kanske budget vikter) så hela variatorn och vikterna är helt repiga och ojämnasad
   
 
2009-01-07, 09:04#15 
eunuck
Nykomling


Medlem sedan:
Apr 02, 2007
hej min predator tycks inte vilja ska man säga växla upp det käns som den går på tvåan typ, varvar mycket och nu i kväll varvade den mycket men ville knappt åka framåt när jag stannade och startade igen orkade den knappt gå i gång vad kan det vara för fel tacksam för svar mvh eunuck
   
 
2009-01-07, 09:04#16 
Romp
Nykomling


Medlem sedan:
Mar 04, 2008
kolla så att inte variatorn är rostig och full med skit
   
 
2009-01-07, 09:05#17 
Predator
Nykomling


Medlem sedan:
Feb 14, 2004
Hej!
Jag undrar vem som är generalagent till derbi predator. Vad kan jag köpa reservdelar. Jag bor i Täby, norr om Stockholm

/Andreas
   
 
2009-01-07, 09:05#18 
Ekan
Nykomling


Medlem sedan:
Oct 31, 2004
kolla in på danmobility.se eller cykelkraft.se, de har det mesta..
   
 
2009-01-07, 09:05#19 
dunno88
Nykomling


Medlem sedan:
May 24, 2005
tja jag ligger också där och försöker hitta lufburk eller luffilterselement tror
   
 
2009-01-07, 09:05#20 
delincuente
Nykomling




Medlem sedan:
Aug 24, 2005
dessa två sidor har mycket delar så ja åder dej att kolla dom Scooter Attack Tyskland och Mohlins Sverige
   
 
2009-01-07, 09:05#21 
Tyrone
Nykomling


Medlem sedan:
Sep 23, 2006
Generalagenten för derbi i Sverige är:

AB Isakson & Co Box 52 831 21 Östersund Tel: 063-14 55 00

det är enda stället jag vet var du kan köpa dom flesta orginaldelar t.ex. kåpor och motordelar

om det är trimdelar du söker så borde du kolla på Scooter-Attack i Tyskland som är störst på mopeddelar


- Inlägget ändrat 2006-09-23, 18:09 av Tyrone
   
 
2009-01-07, 09:05#22 
derbi
Nykomling


Medlem sedan:
Jun 07, 2004
när jag startade min derbi predator efter att den stått inne hela vintern så gick den inte rent längre. jag gjorde rent förgasren men det blev inte bättre vad kan det var för fel
   
 
2009-01-07, 09:05#23 
Tyrone
Nykomling


Medlem sedan:
Sep 23, 2006
kan vara fel på bensinkranen lr så kmr det inte tillräckligt med bensin till förgasaren
   
 
2009-01-07, 09:06#24 
Tumbatarzan
Nykomling


Medlem sedan:
Oct 16, 2005
Hej har en Derbi Predator LC
och när den är varm har den knappt styfart (suuperslö)
motorn varvar inte upp
men ifrån 40 och uppåt sättere den fart som ett skott
ställer jag upp den på stödet och varvar , så varvar den som F-N
nån som känner igen ??
kan de va variatorn ?
skitig förgasere ?
koppling ?
Nått typiskt för predator
(stiftet är förresten nybytt )

Tacksam för tips

   
 
2009-01-07, 09:06#25 
Stolt
Medlem




Medlem sedan:
Jul 11, 2006
Klassisk syndrom för att du har för tunga vikter. Den tar tid att komma upp i varv därför accar den dårligt o när den har kommit upp i varv så sticker den iväg fin fint. Du kör med effektrör va ?
   
 
Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum
Allt om Derbi Predator! [1] 2

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida


Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  
 

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum