|
| Ford Mondeo Disel vs FlexiFuel | | |  |  | | 2008-04-14, 20:32 | #1 | Snoddas16 Nykomling
Vi har funderingar på att skaffa den nya Ford Mondeo.
Är dock lite kluvna med valet av motor typ.
Vad ska man välja?
Hur ser tex framtiden ut för disel bilar? som det ser ut idag så är det dyrare att äga en disel bil speciellt nu när diselen är dyrare än bensinen.
Har hört att det ska bli billigare med disel bilar (skatt osv) eftersom de är ett mer miljövänligt alternativ än bensin.
Om det skulle bli så, kommer det då att bli billigare för de som redan äger en disel eller enbart för de som köper en ny då?
Tar gärna emot synpunkter om ford mondeo också!
Mvh Andreas | | | | | |  |  | | 2008-04-14, 22:16 | #2 | AudiRS6 Moderator

Du har inte skrivit någon om etanol motorn i ditt inlägg som du dock har nämnt i rubriken
Vet tyvärr ingenting om de olika bränslernas framtid heller. Däremot ska jag försöka berätta lite om Ford Mondeo.
Du kanske har hört att Ford Mondeo och Volvo V70 bygger på samma bottenplatta. De som är bättre med forden enligt de testar jag har läst är körkänslan, priset förståss och utrymmerna. Kvaliteten är dock osäker. Volvo V70:an är dyrare men mer komfortabel, inhavande av mer kvalitetskänsla, dessutom har den ett bra andrahandsvärde.
I de tester jag läst har V70:n avgått med segern takc vare kvaliteskänslan/komforten och att priset faktiskt inte är så mkt högre då man ser till vad som ingår i standardutförande.
Jag tycker du ska kolla på båda dessa vagnar. Ut och känn och provkör!
/Audi | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Sälja och köpa bil |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa bil) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|