Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser
» Köpa bil guide

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Bilfilmer
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Insplanet - Jämför bilförsäkring

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder [på]
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Blandade MRX frågor.

2008-04-02, 16:04#1 
Tortilla
Nykomling

tja ja undrar vart cdi boxen sitter på rieju mrx 08 om den nu ens har en cdi... vore tacksam för svar

2008-04-02, 16:48#2 
simon_425
Medlem

förmodligen under tanken eller nåt plocka ner den lite så hittar du, men nästa gång fråga i riejus eget forum.

2008-04-02, 16:59#3 
-whizzler-
Medlem

Är det power up eller vanliga modellenconfused

2008-04-02, 18:20#4 
hence
Medlem

Simon, rätta mig om jag har fel, men är inte det här Derbi och Riejus forumconfused
Ontopic: tror den är under tanken..smile

2008-04-02, 18:21#5 
findus_90
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av hence
Simon, rätta mig om jag har fel, men är inte det här Derbi och Riejus forum
Ontopic: tror den är under tanken..

Tråden blev flyttad...

// Findus

2008-08-09, 18:26#6 
Tortilla
Nykomling

Häromdan så började min moppe att gå konstigt. Ja hade kört den halva dan utan problem och den gick som vanligt. Sen så stannade ja i 5min och åkte vidare och det var då som jag märkte att moppen började att blöddra lite på de högre växlarna ibland. Men eftersom ja mest höll mig runt 30-40 eftersom det var sväning grusväg så tänkte jag inte mer på detta.
På kvällen så återkomm problemet, fast nu var det värre, från 2:an och uppåt så blöddrade den och man kunde inte hålla full gas, 6:an gick inte att komma upp till. Körningen varierade, ibland så slutade miotorn att bränna bensinen i 2sek för att sedan funka bra i 2sek igen.
Sådär höll det på ett tag ibland dessutom så blöddrar den konstant, man får variera gasen flera gånger på samma växel för att det ska gå.

Först så trodde ja att den drog tjuvluft elller att den fick för mycket bensin elr något dylikt. Nu har jag förhört mig lite och tror att det beror på min olja. Jag tillhör (tillhörde) en av de som använder 90kr's olja från närmaste mack. Nu har jag fått reda på att det egentligen är spillolja som jag har använt i ett år och att mitt avgasrör sotat igen någonstans, troligen i katalysatorn. För att åtgärda detta så måste jag köpa nytt rör (om det är i katalysatorn som ja tror sitter i kröken).

Nu skulle jag vilja höra från lite mer kunniga och erfarna personer än mig vad som kan va fel, inge kul och pröjsa 2000:- för ett nytt rör och upptäcka att det inte var felet.
Så somsagt, Ni som tror/inte tror att detta är problemet, hör gärna av er, men inte några gissningar om ni inte har n ågon aning tack¨.

2008-08-09, 18:26#7 
hablam
Medlem

prova att sota ur röret. blanda i kaostic soda i de skaka run å låt de ligga en stund. sedan häller du ut de. funkade perfekt för mig=)

2008-08-11, 19:33#8 
AtobiX
Medlem

Har du testat att byta tändstift? på min RRX var det problemet när den blöddrade konstigt..

2008-08-13, 10:40#9 
Tortilla
Nykomling

Har ni något tips på någon bra olja till MRX? har använt vanliga oljor ifrån mackar(spilloljor) och som resultat sotate mitt rör igen och nu ska ja skaffa nytt och vill inte göra om samma sakhappy

Reklam:
MyLoan - Jämför billån

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning pÃ¥ Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (2):
Till medlemslistan

MyLoan
Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Handla säkert  |    |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum