| aprilia sr50-ditech problem? |
| |
 |  |
| 2008-03-30, 10:41 | #1 |
borne91 Nykomling

Medlem sedan: Nov 08, 2007 | Tjena jag har en aprilia sr50 ditech -01. börjar få problem med den nu, någon som vet vad problemet kan vara om det hörs ett skramlande ljud i variatorn? alla komponenter sitter fast och vikterna sitter fast och inget rör sig, hittar inget =/ HJÄLP? 
/borne91 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-31, 18:08 | #2 |
farsan Nykomling

Medlem sedan: May 18, 2006 | är du säker på att det är variatorn som låter? är vikterna runda? har du otur kan det vara ramlagren... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-04-27, 11:13 | #3 |
Santri Nykomling
Medlem sedan: Apr 27, 2008 | Kolla röret, värmeskyddet satt lös på min -06a och det skramlade som fan+ så satt vikterna lösa på min o det skramlade ännu mer, men dem fixade allt på service, men ta o kolla på rörets värmeskydde om du nu har ramlat med den, så kanske nån mutter eller skruv har lossnat så skaver antagligen röret när vibrationer uppstår från motorn... |
| | |
| |
 |  |
| 2008-06-05, 11:04 | #4 |
borne91 Nykomling

Medlem sedan: Nov 08, 2007 | tror jag hittat problemet, det stora kugghjulet som sitter vid "startmotorn" Kolla de små kuggarna i det, i mitten av kugghjulet då, kan vara det som ligger och vibrerar kolla även det yttersta hjulet med flänsar, |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |