Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Leovince V6, Metrakit Thrower eller avstämt-rör ?

Omröstning:
Vilket system`?

Leovince V623.1%3 röster(23.1%)
Metrakit Thrower69.2%9 röster(69.2%)
Avstämt-rör7.7%1 röst(7.7%)

Totalt antal röster: 13
Omröstningen startade 2008-03-16 och pågår i all evighet...

2008-03-16, 18:14#1 
robban_5
Nykomling

Hej ! smile

Kommer troligen att börja stunta till sommaren, med en Derbi drd edition -05grin

Här är min setup :

Metrakit handmade 70cc

Dellorto - type PHBG Stage6 19mm racingförgasare + munstycken...

Doppler High Quality, Koppling Lamellsats (DER)

Nu till frågan villket system skulle passa bäst ...

Leovince V6 7-11 rpm 2,099 :-

Metrakit Thrower 7,5 - 11 rpm 1,399:-

eller ett avstämt rör rpmconfused

Vill ju ha så lågvarvigt system som möjligt, så då skulle vell Leovince vara bättre lr ?
Jag har inga erfarenheter av vad det är som skiljer dessa system åt, nån som kan förklara ?

Man kan ju också bygga ett avstämt system. Men mellan vilka varv ska man lägga effekten då ?wink

VET att Mx_josef kör/kört med :

Metrakit handmade 70cc, 16 mm fögg, pro race koppling och ett avstämt system !!tounge

Tacksam för svar !!happy OBS : RÖSTA och skriv varför du röstade så !!

2008-03-16, 19:13#2 
Bobbs
Medlem

När gäller avstämt så kommer det nog vara svårt att få det varvtal som du vill ha. Jag håller på med ett nu till en derbi motor och det har varit knepigt som fan hitills :P

När det bara gäller 500 i varv skillnad mellan v6 o throwern så tror jag inte det spelar någon större roll. Ta throwern så blir det billigare och sen köper du godis för resten som är över. grin

Du kommer inte ha några problem med bakhjulet med det där trimmet, jag körde lätt upp på bakan med endast metrakittet och 12-50 drevning

Lycka till med da stuntning smile

2008-03-16, 19:31#3 
robban_5
Nykomling

Tack! smile Jo, jag tror nästan inte heller att de är nån stor skillnad på 7 och 7,5 rpm happy men jag tänkte bara om de kunde vara någon annan skillnad !
Men vad är det som är så svårt med avstämt-rör ? svårt att få rätt effekt lr ? för jag känner en kille som känner en kille. wink haha Nä men han ska iaf kunna bygga avstämda-rör enligt min kompis tounge

2008-03-16, 23:41#4 
Bobbs
Medlem

Du själv måste kunna svetsa osv. Du går även på magkänsla. Eftersom du inte vet hur grovt/långt osv röret ska vara så finns det risk att mopeden bara går skit (du kan ju kolla av ett annat rör då självklart).

Så jag tycker det heltänkelt är vettigare att köpa metrakittet. Dem är ju testade och går oftast mycket bra wink

Men att göra ett avstämt rör är enligt mig riktigt jävla häftigt. Så om du värkligen vill så är det bara att sätta igång :D Bara du har tillgång till alla saker du lär behöva.

2008-03-17, 17:02#5 
robban_5
Nykomling

Jo, kan förstå de. Men min kompis mäter några saker i cylindern. Sen skickar han in de i datorn och skriver hur mycket han vill ha effekten på sen får han ut hur han ska bygga systemet. happy
Fungerar på ett ungefär så, men han måste räkna lite själv. För han får reda på hur stor utrymmet det ska vara i själva kröken om du förstår? wink
Sen är de svåra bara att bygga de bra, men som tur är så är han svetsare. happy
Men jag tänkte bara på de svåraste! Vart vill men ha effekten om man vill ha den t ex 5-8 rpm confused wink
Eller vart vill man ha den för om man vill ha den på 7-11 rpm så är det ju lika bra att köpa ett Metrakit Thrower. Men jag vet inte vad andra som stuntar har. Skulle vara kul å veta vad MX_Josef har sin effekt på för han har ju Metrakit handmade 70ccdrool

2008-03-17, 17:17#6 
robban_5
Nykomling

Jo, kan förstå de. Men min kompis mäter några saker i cylindern. Sen skickar han in de i datorn och skriver hur mycket han vill ha effekten på sen får han ut hur han ska bygga systemet. happy
Fungerar på ett ungefär så, men han måste räkna lite själv. För han får reda på hur stor utrymmet det ska vara i själva kröken om du förstår? wink
Sen är de svåra bara att bygga de bra, men som tur är så är han svetsare. happy
Men jag tänkte bara på de svåraste! Vart vill men ha effekten om man vill ha den t ex 5-8 rpm confused wink
Eller vart vill man ha den för om man vill ha den på 7-11 rpm så är det ju lika bra att köpa ett Metrakit Thrower. Men jag vet inte vad andra som stuntar har. Skulle vara kul å veta vad MX_Josef har sin effekt på för han har ju Metrakit handmade 70ccdrool

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum