Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Honda & Suzuki forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Stylingtips suzuki katana

2008-03-16, 11:27#1 
jar913
Medlem

Tja!
Jag har köpt mig en suzuki katana 00 och skulle vilja ha lite tips på hur jag kan snygga till den.
Dom flesta säger att katanor är fula men jag tycker inte dom är så farligt fula, även om min är väldigt repig och smutsig. Jag betalade 4000kr för den och allting funkar. Jag har tagit några bilder på den:
Framifrån

Snett framifrån

bakifrån

Trasig blinkers

Smuts...

... och rost

Mätarna

Från sidan

Snett bakifrån

Jag håller på att tvätta den nu. Ska också fixa blinkersen men annars har jag ingen aning om vad jag mer ska göra även fast jag ser att den ser förj####g ut... Har inte så mycket pengar just nu så kom gärna med saker som inte kostar pengar i första hand men några tips som kostar pengar uppskattas också :)

2008-03-21, 12:07#2 
PowerSlave
Medlem

ta bort bakskärmen, skaffa en framkåpa från en nyare katana, Nudebar finns massa smått o gott till densmile

mvh

2008-03-21, 15:08#3 
Derbifreak
Medlem

Ser väldigt fin ut för att ha kostat 4000 kr! Det finns ju massor av styling du kan göra på den som Powerslave konstaterat. Nudebar t ex. Du kan ju lacka om den om du tycker att det är mycket repor o.s.v. smile

// Df

2008-03-27, 20:02#4 
jar913
Medlem

Hmmm...
jag skulle vilja ta bort bakskärmen men vart ska blinkersena sitta då? Jag hittar ingen sida med mycket styling och delar till suzuki katana har ni något tips?
Det är mest plastdelar som är repiga och dom finns det väll inte så mycket att göra åt?
Jag är helt tom i skallen på ideer :S
Funderar på att byta blinkersglas till någon annan färg typ vit eller rökfärgat.
Funderar också på att byta baklyset till lexus och lacka om vingen till svart.
www.danmobility.se finns det 3 olika paket med blinkersglas+baklyse. Tror ni nån av dom skulle passa?
http://www.danmobility.se/product.asp?c=1718331...
Det finns rökfärgat och vitt också.
Ska måla texten på däcken med däckpenna och byta luftventilerna till metallic röd.
Har ni några fler tips?

2008-03-28, 02:09#5 
PowerSlave
Medlem

ta och ta bensintanken o lägg under sadeln så du kan ta och ta bort bögan, o bygg en egen underkåpa o sätt dit mini blinkers.love

mvh

2008-03-28, 21:29#6 
jar913
Medlem

Jag börjar få fram en bild på hur jag vill att den ska se ut :)
Jag ska ta bort bögläppen helt. Jag ska köpa mörkfärgat blinkersglas+bakljusglas fast vet inte om jag ska ha carbon eller rökfärgat. Vet inte om jag ska ha miniblinkers ska se hur det blir med vanliga först även om jag inte vet var jag ska sätta dom. Jag skulle vilja flytta in tanken som du sa men jag skjutsar ganska mycket och behöver utrymme för hjälm under sätet.
Jag ska lacka om vingen till svart och kanske fälgarna. Framstänkskärmen ska jag färga svart och så ska det bli röda ventiler till däcken.
Får se vad mer det blir...

2008-03-30, 18:34#7 
PowerSlave
Medlem

de går att bygga en bensintank som passar där bak utan att sätta in den i sadeln.

mvh

2008-03-31, 12:29#8 
jar913
Medlem

Jag har flyttat in tanken under sadeln och tagit bort bögläppen och satt dit biltema diod blinkers love
Det ser okej ut men jag skulle vilja ha en kåpa undertill. Vart får man tag i det/hur gör man en?
Hur ska jag sätta fast tanken under sadeln på ett bra sätt? Den sitter med cykelslangar just nu :)
Är det verkligen smart att ha tanken precis över motorn?
Kan inte skicka in några bilder för jag är inte hemma.

2008-03-31, 19:39#9 
PowerSlave
Medlem

underkåpa kan du bygga i vad du vill men jag tycker att plexiglas eller durkplåt vore snyggtsmile

mvh

2008-04-02, 13:01#10 
jar913
Medlem

Okej, men hur bygger man den? Hur formar man kåpan osv? finns det någon tråd om detta? har sökt men inte hittat något. Finns det inte att köpa nånstans?

2008-04-02, 16:27#11 
jar913
Medlem

Funkar detta bra?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?i...

2008-04-02, 22:32#12 
PowerSlave
Medlem

Det funkar primasmile
gör så att du gör en mall i typ kartong eller annan hård papp, sen så bara skär du ut det i plexiglaset och monterarhappy
sätt i lite dioder i plexit med sensmile

mvh

2008-04-03, 16:20#13 
jar913
Medlem

Får väll åka och köpa sånt snart då happy
Jobbigt problem: moppen startar inte längre sad
Tror det är något med tändningslåset eftersom resten av elen också spökar.
Eller tändstiftet.

2008-04-03, 17:26#14 
PowerSlave
Medlem

har den gnista? om inte så kan det vara tändspolen/cdi den är inte så tålig på just Katanerna.

mvh

2008-04-04, 14:46#15 
jar913
Medlem

Nej den har ingen gnista alls. Den låter precis som när man försöker starta den utan att vrida om nyckeln. Det konstiga är att det bara kom helt plötsligt. Jag startade den först och varvade lite i nån minut. Sen stängde jag av den ca 10 minuter och sen gick det bara inte att starta.

2008-04-04, 15:58#16 
jar913
Medlem

Jag kom på att jag råkade koppla 2 sladdar fel förut. 2 sladdar som det stod startimpuls på som går ner till sidan av motorn. Jag tror dom är rosa och blåa och jag råkade koppla rosa till blå och blå till rosa. Sedan testa jag och starta den och det var då den inte ville starta längre. Har kopplat tillbaka men funkar ändå inte.

2008-04-05, 14:33#17 
PowerSlave
Medlem

kolla hur långt fram du får ström och var strömmen kommer ifrånsmile

mvh

2008-04-05, 16:36#18 
jar913
Medlem

Jag har meckat massor idag och problemet med elen berodde bara på en trasig säkring applause
Den vill fortfarande inte starta fast jag rengjort tändstiftet. Tror det är fel på tändspolen eller startrelät. Om det är den svarta lådan som sitter ovanför tändstiftet med en kabel som går till tändstiftet? Jag ska ta med den och åka till en butik som säljer och servar katanor så ska jag be dom testa cdi'n och se om den funkar. Jag har också satt på motstånd så att mina diodblinkers funkar :)
Orkar inte mecka mer idag men imorgon ska jag göra en mall till underkåpan. Jag ska också åka till biltema med någon vuxen och köpa färg eftersom det var 18 års gräns på att köpa det wink
Då ska jag lacka vingen, framstänkskärmen och fälgarna smile
Jag ska också dra iväg en beställning på internet med lite smått och gått.
Funderar på att behålla den här mopeden istället för att sälja den som jag tänkt göra. Den är väldigt bra när den väl funkar.

- Inlägget ändrat 2008-04-05, 17:00 av jar913

2008-04-28, 13:37#19 
jar913
Medlem

Har gjort en hel del på moppen nu :)
jag har bytt ut tändspolen och nått silvrigt relä som sitter bakom framkåpan så den startar nu :)
passade även på att byta tändstiftet. Jag har lackat vingen och främre stänkskärmen svart och målat små detaljer som skruvar röda. Problemet nu är att den inte längre vill varva ur sad.
innan kom den upp i 55-60 men nu orkar den knappt till 50. Dessutom dör den på tomgången och ibland får den ingen bensin så den slutar gasa i nån sekund sen smäller det från avgasröret. Den har blivit väldigt segstartar, om man misslyckas starta den på första försöket så tar det 20 till innan man lyckas. Antagligen är det väll skit i förgasarn? Måste jag ställa in skruvar på förgasarn också? Är det svårt att rensa förgasarn?

2008-04-30, 16:03#20 
PowerSlave
Medlem

hur mycket kostade din tändspole??

mvh

2008-05-02, 11:34#21 
jar913
Medlem

Jag köpte begagnat så jag gav 1800 tror jag för både tändspole+silvrigt relä.
Det går att beställa ny från japan för ca 2000 har jag för mig (bara tändspole).
Jag fick tipset att hälla i lite t-sprit i tanken för att rensa förgasarn tror ni det hjälper?

2008-05-02, 13:09#22 
PowerSlave
Medlem

de är nog inte de bästa att göra, ta loss föggen o sen blås rent alla munstycken i den,
kan du ta bild på de "silvriga relät" och skriva var de ligger för jag har samma fel på min katana.

mvh

2008-05-02, 16:06#23 
jar913
Medlem

det sitter under styret vid knäna ungefär. Den böt vi bara eftersom den kunde ha gått sönder samtidigt som tändspolen även om risken är liten. Men OM den är trasig så går nästa tändspole också sönder direkt.
Jag börjar med att hälla i lite t-sprit och om inte det funkar så får jag blåsa ur förgasarn.

2008-05-02, 18:00#24 
PowerSlave
Medlem

T-sprit är inge vidare för motorn....
men angående den relät var de ett sånt här du menade?
Detta

mvh

2008-05-05, 10:29#25 
jar913
Medlem

Japp ett sånt är det.

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Honda & Suzuki forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum