| behöver hjälp med min piaggio nrg mc3 purejet !!! |
| |
 |  |
| 2008-03-06, 16:13 | #1 |
papprapps Nykomling
jag köpte min moppe begagnad 2007/09/14 det är än piaggio nrg mc3 purejet -03:a köpte den av en gammal gubbe vars son hadde flyttat till USA och sagt till sin farsa att sälje moppen. jag trodde först att den gick som den skulle men nu när jag har kollat lite på internet så mäsrkte jag att den inte ska gå i 110km/h vanligt xD och jag ska trimma den själv nu me min farsa och syrra och ville bara veta hur man får reda på vilka delar som är trimmdelar på den utan att lämna in den på värkstad eller nåt :P jag vet att den inte ska gå så fort eftersom att den ryker av överhettning innan jag ens har kommit till skolan på morgonen( 3,2mil att åka 8/ ) men jag ska ändra den så att den toppar ungefär 70-80 med dom nya delarna på och då vill jag oxå veta hur man gör D det är något med variatorvikterna va? och borde jag isf köpa starkare rem till den? (den som är isf kedja(vet inte va den heter ).... vill desutom veta om den har direktinsprut eller ej..... uppskatar svar ;) (jag vill få topp prestanda för lite pengar..... )
sorry för stavningsfel om det är några..... om de behövs så är det här länkar till dom nya delarna jag ska sätta på: http://www.startuning.se/?pages=product&id=3003 |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-13, 21:01 | #2 |
farsan Nykomling

Medlem sedan: May 18, 2006 | om du tar bort variatorringen och stryper av ecu:n (datan) så gör den runt 85 km/h. |
| | |
| |
 |  |
| 2008-03-13, 21:21 | #3 |
zemikey Medlem

Medlem sedan: Nov 15, 2007 | Fixa en plugg och sätt i avgasröret och om den går för sakta då så filar du upp pluggen lite =) |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder) |
« Tillbaks till föregående sida |