Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Öppet forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Problem husbil

2008-01-11, 10:04#1 
leif2021
Nykomling

Oseriös Husbilsbyggare:
Vem fler än jag har hamnat i klorna på Hugos Husbilar i Vetlanda?
Jag beställde en lyxig husbil för 2.365.000kr i juli 2003. Bilen skulle levereras i april 2004 enligt avtalet som utformats enligt konstens alla regler.

Bilen var klar i september 2004 ett flagrant avtalsbrott.
Under färden från fabriket mot Jönköping så uppenbarade sig ett flertal fel, 10 st, så jag fick återvända till Vetlanda. Det tog två dagar att rätta till alla fuskfelen.

Därefter har jag varje vår och höst; 2005, 2006, 2007 tvingats besöka Hugos för reklamationer av de mest skiftande slag; ex sprickor i karrosen, färgsläppor, blåsor i ytterväggar, fel på värmesystemet o s v. Sammantaget ~100 fel.
En del av felen har åtgärdats, en del har gjorts om 1 - 3 gånger och en del har inte alls åtgärdats.

Bilen har nu stått hos Hugos sedan 10/10 2007 för att åtgärda återstående 30 felen. Felen är ännu inte åtgärdade. I dag 11/1 2008 vet jag inte om alla felen är åtgärdade eller när jag får tillbaka bilen.

Jag hade aldrig kunnat drömma om att så mycket fel kan uppstå på en bil som marknadsförs som "kvalitets husbil", och jag hade hellre aldrig trott att Hugos saknade kompetens och vilja att rätta till fel som uppstår.

Jag, Leif Hägesten, söker kontakt med andra husbilsägare som har dåliga erfarenheter av sina husbilsköp.
Tel 070-392 75 76, E-post; leif.hagesten@telia.com

2008-01-11, 15:14#2 
conny_st
Nykomling

Jag kan säga att om detta vore min bil så hadde jag reklamerat köpet ganska omgående när det visade sig att dom inte kunde åtgärda alla fel ..

Du skriver att du fick bilen september -04 ,nån gång första halvåret -05 skulle jag senast reklamerat köpet skulle aldrig godta detta på en ny bil .....

Reklam:

Du är här: Forumstart » Husvagnar & husbilar » Öppet forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Husvagnar & husbilar » Öppet forum