Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Allt om Peugeot Snake Furious! [1] 2

2007-12-26, 00:34#1 
Tms via
Nykomling

Tjenna!!

Har precis köpt en splitt ny Snake!! cool Nu undrar ja om nån vet vad det är för motor på den?? E det lika som te x speedfight?? en polare sa att det var samma som i Slider? Och vad är det för strypningar på Snaken?? Det är jätte bra axx och så men topp farten ligger bara på 50kmh!! happy //miCKE

2007-12-26, 17:19#2 
oskar-spf2
Nykomling

ingen aning vad det är för motor på den, men speedfight har ju stående motor och sedan är det en strypning i variatorn, variatorbrickan och sedan är det en luftplugg och sist ett rör som är ca 15 cm långt som sticker ut från avgasröret (blindröret) smile

// Oskar

2007-12-26, 17:46#3 
findus_90
Moderator

jag tror att speedfight har LC (liquid cooled) och snake är LC tror jag (Air Cooled) Förövrigt tror jag det är samma motor.

Kör in den innan du trimmar!

När du kört in den i ca 70-100 mil så kan du trimma. Det bästa sättet enligt mig är att slänga på ett effektrör, passande vikter samt munstycke.

Men om du inte vill köpa till något så kan du börja med att dra variatorbrickan. Sen kan du kolla efter strypningar i avgasröret (plugg, blindrör mm)

Men kom ihåg att byta munstycke när du trimmar!

Skrev snabbt eftersom jag har lite brottom. blushing

// Findus

2007-12-26, 18:47#4 
PowerSlave
Medlem

Citat:
findus_90 @ 2007-12-26, 17:46

jag tror att speedfight har LC (liquid cooled) och snake är LC tror jag (Air Cooled) Förövrigt tror jag det är samma motor.

Kör in den innan du trimmar!

När du kört in den i ca 70-100 mil så kan du trimma. Det bästa sättet enligt mig är att slänga på ett effektrör, passande vikter samt munstycke.

Men om du inte vill köpa till något så kan du börja med att dra variatorbrickan. Sen kan du kolla efter strypningar i avgasröret (plugg, blindrör mm)

Men kom ihåg att byta munstycke när du trimmar!

Skrev snabbt eftersom jag har lite brottom. blushing

// Findus

menar du inte snake är AC tror jag (Air Cooled) inte, snake är LC tror jag (Air Cooled)

wink

mvh

2007-12-26, 18:59#5 
findus_90
Moderator

Självklart menade jag så, som sagt hade jag bråttom när jag skrev inlägget. smile

Edit: Hehe, blandade du också ihop dem?

// Findus

- Inlägget ändrat 2007-12-26, 19:01 av findus_90

2007-12-26, 20:13#6 
mmmaarcus
Medlem

Oj vad ni blandar ihop det grin
Så vitt jag vet så kan väl både speedfight vara både ac eller lc, samma sak gäller nog snake!
Lc menas att den kyls med vätska, och ac med luft.
Om det är samma motor som sp2 vet jag inte, men sp2 har stående ( tror jag tounge)
Annars kan du ju fråga din åf om det, men spelar det nån roll egentligen devil
Men strypningarna är : variator brickan, blindröret, cdi strypning på 8000 varv / min ( men den är inte lönt att ta bort, för om det ska löna sig måste du vrål vrål trimma)
Annars är det inte fler strypningar.
Tar du bort brickan får du lite sämre axx och styrka, men den går minst 15 km/h snabbare, och ännu mer i nerförsbacke ( min gjorde 58 med bricka nerförs, utan lite över 80. okej backen var lång applause men i vanliga fall kommer den lätt upp i 70. Men nu har jag effektrör, jag har inte toppat den, men den axxar mycket bättre än innan, rekomenderar att du köper effektrör om du ska trimma. Du kan dra luftpluggen, men du måste öka i munstycke om du drar pluggen eller skaffar rör. Luftpluggen= CA 6 str större,,,,rör= CA 15 str större. Du kan ju köpa 70 cc, men hoppas att du förstår att det blir farligare och farligare för varje km/h som du ökar.Och jag anser inte att en 15 åring som precis köpt moppe bör köra vrål trimmat ( nu antar jag att du är 15 eftersom du köpte moppe, men vet inte om du är det laugh )
Vikterna får du testa dig fram med, men tro inte att tunga ger mkt topp och lätta axx, det gäller att hitta rätt balans.
Vill du inet trimma så mkt, kan du lägga distansbrickor mellan v-brickan och v-vikterna, då går den i ca 60 på mätaren ( vill du veta hur kan vi ta det på msn: mmmaarcus@hotmail.com )
Nu kommer jag inte på mkt mer blushing
// Marcus

2007-12-26, 20:25#7 
findus_90
Moderator

Speedfight finns både i LC och AC, kom på det nu när du säger det. Vet inte riktigt hur det är med snake, om det finns både modellerna på den med. Är inte så inne i det.

Hursomhaver.

Variatorbrickan kan du ta bort (som mmmaarcus sa), blindröret kan du också såga bort (som mmmaarcus sa, dock rekomenderas inte det), sen är nog CDI:n också strypt. Köp görna en ny om du sätter på ett effektrör, det kommer märkas mycket! Man behöver alltså inte tvåltrimma för att ha nytta av en ostrypt CDI.

När du tar bort v-brickan kommer den gå lite snabbare, men den kommer att accelerera sämre. Men varva mindre. Byt vikter så är accelerations-problemet löst.

// Findus

2007-12-26, 22:26#8 
Vivacity-Robban
Medlem

nej det här är inte samma motor som dom andra tex speedfigth och vivacity. grin

2007-12-27, 00:08#9 
findus_90
Moderator

Bra, då fick vi det utredat. smile

// Findus

2007-12-27, 20:22#10 
mmmaarcus
Medlem

Jag har hört att man måste vrål trimma för at cdi ska löna sig tounge
Men jag vet inte, men då kanske jag skulle fixa en ostrypt cdi om det stämmer.
Nån som vet hur man gör?

2007-12-27, 20:50#11 
findus_90
Moderator

Hur man fixar en ny CDI? Leta upp ett ställe som säljer ostrypta CDI boxar till din moped. Köp, och sen montera den. smile

// Findus

2008-01-03, 18:17#12 
Tms via
Nykomling

Heej!!

Man tackar för all hjälp!!happy Och ja, jag är 15!! Jag skulle börja med att ta bort v-brickan. Sen får vi se...... men ja hadde väl nog tänkt att den ska göra en 60 iallafall!!

// micke

2008-01-04, 23:33#13 
mmmaarcus
Medlem

okej, 60 km/h = brickor mellan v-brickan och v-vikterna! Gör så att vikterna kan åka ut längre i sin ränna= högre topp!

2008-05-06, 16:31#14 
dallzii
Nykomling

Är det någon här som har provat eller äger en peugeot snake furious? Funderar på att skaffa en, vad tyckte ni om den? Lägg gärna in någon bild också!

2008-05-06, 16:31#15 
sjupp
Nykomling

Tjena! vill först och främst säga att jag är ny är och kan inte alls mycket om mopeder så här långt. Men en Peugeot Snake har jag lyckats köpa i alla fall och jag fick den förra lördagen och har haft den i 1 vecka och den har gått 7,1 mil. I början så gick den skitbra och jag njöt verkligen dom första 3-4 milen. Sen plötsligt hände något.. Jag ska berätta (OBS: Kom ihåg att mitt motorkunnande inte är så bra)

En dag när jag skulle åka iväg till polarn så skulle jag starta mopeden. Elstarten funkade inte så jag tänkte " ahopp.. vafan äre här nu då, jag testar kicka" (hade aldrig gjort det förut men den kom igång då i alla fall) och jag åkte iväg till polarn och halvägs dit så börja gasen släppa och jag drog på lite mer men fick ingen respons alls och hastigheten gick såklart ner och väl nere vid cirka 10 km/h så stannade den såklart. Vafan nu då tänkte jag och börja kicka och efter kanske 2-3 min så kom den igång. Vid det här laget hade den kanske bara gått 2-3 mil.

Väl framme vid polarn ställde jag av moppen i cirka 15-20 min och sen drog vi ut och när jag startade moppen då så var elstarten inga problem. Jag trodde självklart bara det hade varit något tillfälligt problem så jag puttrade vidare i lyckans ro. Men sen hände det igen.. moppen började släppa och samma sak hände igen. Elstarten tog inte när jag skulle dra igång den, den liksom tände inte ens. Sen efter ett tag så gick "elstarts-puttret" (om ni fattar) gick långsammare och långsammare. Sen mirakulöst så startade den med kicken utan ens någon respons innan. Nu har det hänt några gånger när jag varit ute och har även fått rulla hem den 2 gånger -.- Vettefan vad jag kan göra. Eftersom den är helt ny vet jag inte vad som kan vara felet. Tittade tändstiftet idag och det var hur rent och fint som helst, har även tittat tändhatten och den sitter bra enligt mig. Resten har jag inte kollat eftersom jag inte vet vad som är vad och är inte så kunnig på motorer :S .
Skulle därför uppskatta eran hjälp och bra förklaringar, kanske bilder som visar vart grejer sitter. Hade tänkt lämna in den på Service men man kan ju försöka lite själv först iaf. Hoppas ni kan hjälpa mig ! :)

/ Patriksad

- Inlägget ändrat 2007-11-02, 17:46 av sjupp

2008-05-06, 16:31#16 
Simple
Medlem

Har du kört in moppen ordentligt?

2008-05-06, 16:31#17 
sjupp
Nykomling

absolut, har kört halvgas och knappt gasat något i nerförsbackar, kanske någon gång bara för att testa. Men har tänkt på att köra in den ordentligt.

2008-05-06, 16:31#18 
rickard_
Medlem

tycker du ska lämna in den på garantin direkt å försöka pilla så lite som möjligt med den för då kan garantin försvinna! Det kan vara så att du har fått skit i förgasaren tex.. kan va orsaken till att den ibland saktar ner. med elstarten kan de t.ex vara att batteriet är dåligt lr ja nästan vad som hellst. men lämna in den så fixar dom det=) min speedfight gick inte så bra i början men allt funka ju, men just att den ibland gick lite segare än vanligt å den var lite svårstartad men efter inkörning å första servicen (nytt tändstift) så gick den perfekt!

2008-05-06, 16:31#19 
Simple
Medlem

Ja lämna in den på garantinhappy Om det är nåt fel så fixar dom detlaugh

2008-05-06, 16:31#20 
SebaztiiaN
Nykomling

smileHej,, har bara en fråga.. är det bra kvalite på dom ludix snake ? hade tänkt köpa en sån o stunta // Sebbe

2008-05-06, 16:31#21 
Tms via
Nykomling

Tja!!
Jag har en Snake Furious, och ja tycker den e jätte bra! men ja ha ba kört lite, för ja håller på att ta kort. Tänkte att ja också skulle stunta lite när ja kört in den! Det enda ja hört e att framgaffeln e lite dålig! Annars e de bra kvalite på den!! happy

2008-05-06, 16:31#22 
JornBoarenSpeedF..
Medlem

jag had samma problem men då startade den inte alls.

mit problem var att det blev vakium i taknen.
kolla det om det är hål i besnsinlocket

2008-05-06, 16:31#23 
Bl4sT3r
Medlem

Hej, jag hade exakt samma problem med min blaster -05 och då var det sjukt mycket skit i förgasaren. Jag lämnade in det på garantin och dom ordnade det helt gratis.

2008-05-06, 16:31#24 
quickroy
Nykomling

Tjenare allihopa!
har nyligen införskaffat en Snake Furious, den har ju ett underbart axx men den vill ju verkligen inte gå över 50 km/h! Den har ju iofs bara rullat ca 8 mil men jag undrar om den möjligtvis skulle kunna gå snabbare efter inkörningen eller tror ni att den fortfarande kommer gå 50?
Känns ju inte så roligt när polarna drar förbi mig med sina otrimmade kinamoppar.
Att trimma är ingen möjlighet då farsan har stenkoll och snutarna svärmar här.
Och föresten, är det någon som vet hur många hästkrafter/Kw en orginal snake har ?

Vore underbart om jag kunde få reda på detta, tack i förhand! smile

2008-05-16, 12:54#25 
zillio
Medlem

Okej nu va de massa inlägg så jag orkar inte läsa igenom allt.

Men jag vet iaf att den inte har likadan motor som slider eftersom alla Yamaha moppar har MINARELLI och peugeot har peugeot motorer.

Och den är Luftkyld - JA (AC) dem ändå i ludix familjen som är vattenkylda är BLASTER mopparna :P

Och om de är stående lr liggande vet jag inte ^^

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum
Allt om Peugeot Snake Furious! [1] 2

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (4):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum