|
| Grossist för kinamoppar? | | |  |  | | 2007-12-02, 13:08 | #1 | johnf Nykomling
Medlem sedan: Jul 17, 2007 | Vilka grossister/importörer finns det i Sverige för reservdelar till Kina-moppar?
Jag skulle gärna vilja veta vad handlarna har för marginaler så om någon har några exempel på inköpspris så skulle jag bli tacksam. Tex en främre variator eller en rem.
| | | | | |  |  | | 2007-12-02, 13:40 | #2 | JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | De som säljer kinamoppar i sverige är oftast grossister själva. Alltså, det finns ingen huvudgrossist eller liknande, utan de handlare som säljer kinapuffar, importerar dem också.
Marginalen på en reservdelarna vet jag väldigt lite om. Marginalen på själva mopeden vet jag dock mer om.
Den vanligaste modellen av kinapuff får du som privatkund i kina köpa för ca 2500 SEK. Beställer du exempelvis 100 st så får du såklart ner priset ytterligare, men du måste dock lägga på frakt till Sverige ovanpå detta.
Men återförsäljarna har allt som oftast en marginal på över 100% på själva moppen. kan tänka mig att det är ännu mer på reservdelarna.
/ JohnVanB
| | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Allmänt moppesnack |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Allmänt moppesnack) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|