|
| Golf GT -06 - felaktig hjulinställning vid nyköp? | | |  |  | | 2007-11-23, 08:06 | #1 | Golftjejen Nykomling
Medlem sedan: Nov 23, 2007 | Hejsan alla, det här är mitt första inlägg här, jag tänkte att det kan finnas bra info här bland bilkunniga ;)
Det jag undrar är: jag köpte min bil, en Golf GT ny 2006. Då stod ratten något snett men jag tänkte att det tar jag när jag fixar några andra smågrejer som inte var riktigt bra. Men Din Bil ville inte kolla om hjulinställningen var ok, de menade att det var jag själv som kört på något. Vid 1700 mil var jag hos återförsäljaren igen för att bilen gled kusligt med framhjulen i t ex rondeller. De menade att det inte var något fel på bilen. Bytte dagen efter till vinterdäck, då såg jag att framdäcken var blankslitna på insidan, alltså förstörda. Kontaktade Din bil igen som inte ville stå för något, de säger att garantin för hjulinställningen är 100 mil. Gjorde själv en hjulinställning där verkstaden såg att inställningen var rejält felaktig. Finns det inget sätt att få Din bil att stå för något, är det någon annan som har samma erfarenhet?
Sorry för långt inlägg...
/Lotta | | | | | |  |  | | 2007-12-12, 13:58 | #2 | vråll Medlem

Medlem sedan: Nov 05, 2005 | så ska det inte gå till, ge nu inte upp jag hade försökt stämt dom, | | | | | |  |  | | 2007-12-12, 17:07 | #3 | lappikung Medlem
Medlem sedan: Jul 20, 2007 | Ja, det ska du inte behöva betala för! | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Bilar » Öppet bilforum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Öppet bilforum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|