| Allmänt korkad?.. |
| |
 |  |
| 2007-11-19, 16:07 | #1 |
Derbi-Senda Nykomling
Medlem sedan: Oct 02, 2007 | Hej hej, jag ska nu dreva om från 15/70 till 13/53 var tanken och jag har redan mätt upp kedjan o så att den ska passa, men nu kommer det som får mig känna mig Otroligt trög. Hur ska man ta låss kedjan som sitter ihop med sig själv så att den blir lös? Jag menar dom där sakerna som håller kedjan ihop ska man ta låss, o jag vet inte hur man ska göra. Om man ska banka loss dom eller vad nu det är .. Svara fort tack !
/ Joakim |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-19, 16:46 | #2 |
A-Traktor_killen Medlem

Medlem sedan: Feb 18, 2006 | Det finns ett låsclips på kedjan som du kan lossa på med en liten tång typ näbbtång sen trycker du ut en länk så har du en länk mindre på kedjan tills du ska tillbaka med den såklart hoppas du förstår . |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-20, 19:00 | #3 |
Derbi-Senda Nykomling
Medlem sedan: Oct 02, 2007 | Okeei tack ! men om man ska sätta tillbaka allting sen så måste man inte svetsa eller så man ska bara banka eller? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-20, 20:05 | #4 |
AtobiX Medlem

| Okeei tack ! men om man ska sätta tillbaka allting sen så måste man inte svetsa eller så man ska bara banka eller? |
Nej. Inte behöver du svetsa! Hittar du bara den länken på kedjan som ser lite annorlunda ut (en låsbricka) och tar loss den så märker du nog hur det fungerar |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-20, 22:14 | #5 |
Derbi-Senda Nykomling
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |