|
| lite SMÅTT dryg kväll de har varit... | | |  |  | | 2007-11-11, 01:01 | #1 | jockson 92 Medlem
Medlem sedan: Mar 14, 2007 | ja hej, bäst å ta allt från början hade vari hos en kompis, her på bensinkranen, ut me choken, och kickar, som vanligt går den igång på andra kicken, sen körde jag ut å så helt plötsligt kommer en sjujävla avgasknall å moppen stannar direkt., jag kickar igång den som om inget har hänt och kör vidare kanske 5-6 mil utan problem, (vet inte om de här kan ha med saken å göra) men iaf när jag upptäckte att min kåpa hade lossnat så bästemde jag mig för att fara ut å leta, hinner kanske 500 m och de går ca 65 så helt plötsligt börjar moppen misstända å gå arsle, tillslut stannar den, jag kickar å kickar å kickar osv. inget händer, den hostar till då och då men inge mer.
jag börjar rulla den hemmåt och efter ca 10 min vila så försöker jag kicka igång den igen, den går igång på första kicken som om inget hade hänt, jag börjar köra och när jag kommer upp i ca 6-7000 rpm så börjar den misstända å gå asdåligt igen, så jag körde lugnt hem i ca 30, går hur bra som helst på låga varv, sen när jag kom upp på gården testade jag varva upp den, och då går den hur bra som helst både på låga å höga varv.
OBS det har snöat jätte mkt ca 30 cm och de e + grader ute (ifall de har me då å göra) men jag har ingen förlorad kompression, stiftet ska jag testa byta ut imorrn.. för övrigt så har kvällen SUGIT TOTALT, jag har tappat min kåpa värd 500 kr, mitt ufo diodbaklyse gick sönder, så jag for te OK och köpte ett litet cykelbaklyse, 10 min senare så råkar jag sparka sönder det när jag ska kliva av den, sen nu de här att den går dåligt... kanske kan de va så enkelt att de har kommit vatten på tändplattan eller tändhatten ?.. MEN med min vanliga tur så äre väll totalhavveri av nått som är asdyrt och är nästintill omöjligt att byta ut..
de vart lite långt, men hoppas nån snäll människa orkar läsa och skriva ett svar | | | | | |  |  | | 2007-11-11, 02:00 | #2 | VivaCity92 Nykomling

Medlem sedan: Jun 13, 2007 | Fy fan va trisst, sånna dagar existerar bara inte Min hacka sig med idag :/ Körde först en lång jävla sträcka för att köpa en luftfilterkåpa och när jag kom hem satte jag moppen ute för jag skulle iväg en stund senare. När jag kommer ut och startar den funkar den som vanligt, ryker satan och går i 20 de första 20 meterna, sen går den i gång lite på allvar. Drog på i 70 km/h och plötligt låter den jävligt hackig :S plötsligt börjar lyset och allt blinka så jag tänkte det va bäst att slå av motorn. när jag gjorde det fortsatte det att lysa och låta, har aldrig hänt innan blev jävligt chockad :S jaja sen gick den rent igen, men jävligt mysko Sov gott eller nått ;) | | | | | |  |  | | 2007-11-11, 19:11 | #3 | jockson 92 Medlem
Medlem sedan: Mar 14, 2007 | kanske har listat ut problemet, moppen går bra kall, men direkt när den bli varm så misständer den å går arsle, borde inte de va cdi boxen som spökar då ? | | | | | |  |  | | 2007-11-11, 21:53 | #4 | campar Medlem

Medlem sedan: May 20, 2007 | Låter snarare som tändspolen eller tändstiftet. | | | | | |  |  | | 2007-11-12, 20:39 | #5 | jockson 92 Medlem
Medlem sedan: Mar 14, 2007 | hm, tändstiftet är bytt, ingen skillnad, hur kollar man om de är tändspolen lr cdi eller tändplatta ? jag har ju fin gnista, men som sagt när man har kört ca 500 m så börjar den misstända å gå skit på höga varv och tillslut stannar den.. sen väntar man 10 min så går de köra 500 m till | | | | | |  |  | | 2007-11-13, 19:41 | #6 | kemis Nykomling
Medlem sedan: Sep 10, 2007 | kolla så inte soppa slangen är vikt eller soppafiltret är tät har varit med om samma sak filtret tät för min del soppan rinner ner när du stannar och moppen tar ju knappt nån soppa på låga varv | | | | | |  |  | | 2007-11-13, 19:45 | #7 | hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | hade du haft på bensin kranen hela tiden? isåfall kan det som panga vara att de var så mycke bensin i avgasröret att det explodera har hänt för min farsa på hans kompis gamla hoj en gång:P | | | | | |  |  | | 2007-11-13, 19:58 | #8 | drenner Medlem

Medlem sedan: Jan 21, 2007 | fullt möjligt att det är primärspolen som e kass... | | | | | |  |  | | 2007-11-15, 09:05 | #9 | Seg moped Medlem

Medlem sedan: May 28, 2007 | usch, hatar såna dära dagar, har varit med om en själv och lagt ut en sån tråd på QingQi forumet, fast jag fick inget riktigt svar på varför moppen höll på.. | | | | | |  |  | | 2007-11-15, 15:27 | #10 | jockson 92 Medlem
Medlem sedan: Mar 14, 2007 | igår när jag var ute å körde så hände samma sak igen, (har stått i varmgarage 2 dagar), men när de hände så växlade jag ner till 1:an,, å då gick den igång igen, sen höll ja full gas i typ 7sek i friläge, varva som satan, sen gick de köra typ 30 min utan nå som hällst problem, körde typ 3 mil, se ställde jag in den i garage igen... ganska mysko dehär, man törs ju inte fara nån längre sträcka, för varken mor lr fars har släp | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Honda & Suzuki forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Honda & Suzuki forum) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|