Har plockat ner min dt50sm -04 nu under sommarn men den börjar blir klar nu ,så jag tänkte att jag skulle försöka starta den ida' men då så gick det inte att kicka , Kicken låste sig helt och det går inte att rulla moppen alls med växel i :S Min fråga är vad är det som kan vara för fel ? Den har bara gått ca 268 mil och den har varit otrimmad hela tiden , plus att jag körde den innan jag plocka ner den så den har blivit så här nu när den varit ner plockad:S
Edit: Har tagit ut tändstiftet och det funkar fortfarande inte.
Tja! Jag funderar på att köpa ett TurboKit Cromada av en kille på blocket men det är så att han har haft det på en Rieju Mrx och jag har en Yamaha DT50sm så min fråga är om det kommer passa? Det borde la vara så att man bara behöver göra nya fästen för det kan väl inte vara olik form på rören eller ??
när jag frågade Two-stroke om Dt50R -05 uppåt passar Dt50X 05-uppåt så sa dom att dom bara hade problem med fästen, så dom borde nog passa till din DT från mrx rören pga dom har samma motor! skiljer ju bara fästen, men dom får du väll göra egna :) enklare än så blir det inte :) Jag är itne 100% säker, men ganska säker är jag =)
Om du tittar där du startade upp tråden med de två flyttade inläggen så finns där en hänvisning. Nu gällde det din moped och problemlösning för den, då passar det ypperligt att du ställer fler frågor i just tråden som handlar om din moped. MVH Thomas
Tja, hade exakt likadant problem. Min kolv hade gått sönder och ramlat ner i veven och typ kilat fast i ena sidan så den tryckte hela paketet emot den andra sidan och låste sig. kolla det, att din kolv inte har gått sönder! //tjorven
btw, om du vill vara mer säker så tar du ett Turbokit från en yamaha dt50R modell, då passar den nog förutom fästena, bara maila two-stroke och kolla :)