| Problem med malossi multivar - Speedfight 2. |
| |
 |  |
| 2007-11-05, 21:22 | #1 |
AlexAtHome Medlem
Medlem sedan: May 08, 2007 | Som sagt, min speedfight 2 går sämre med min malossi multivar än med orginal. Den axxar sämre och är bara allmänt dålig. Undrar bara varför, det kom med en liten plastring till den som jag inte monterade, kan det vara den som strular eller är det nån som har samma problem? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-05, 22:01 | #2 |
Simple Medlem

Medlem sedan: Oct 24, 2007 | Har du bytt vikter? Tror en kompis hade samma problem för ett tag sen men efter han bytte vikter så blev det genast bättre axx och moppen gick allmänt bättre. Har aldrig hört talas om att en liten sketen plastring ska göra så stor skillnad så jag tror det är vikterna. har du trimblås på?
// Simple |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-05, 22:04 | #3 |
Speedfightern^^ Medlem
Medlem sedan: Apr 17, 2007 | jag köpte en beggad malossi multivariator av en snubbe på blocket och min tappa acc och ca 10 km/h :S. som tur var köpte jag den med internetgirot så jag fick pengarna tillbaka iaf :). jag testade X antal vikter och den kunde bara inte gå bra. har ingen aning om vad som kan vara fel men nu har jag original på och den går bra igen:P |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-05, 22:16 | #4 |
Simple Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2007-11-05, 23:17 | #5 |
Speedfightern^^ Medlem
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-06, 10:10 | #6 |
Ferk Medlem

Medlem sedan: Apr 06, 2007 | Jag har en Jetforce som jag bland annat satt på en Malossi multivar på och upplever exakt samma sak. När jag satte i vikterna som följde med så jag nästan springa igång den, sen kom den som tusan när den varvade upp.
Som jag tror då så är vikterna för tunga, de som följde med var på 7.5g och 8.0g, orginal är 9.0g.
Så jag beställde nya och lättare vikter, är nere på 6.0g nu och upplever ändå att den är seg i början och sedan blir det ketchupeffekt.
Så nu har jag beställt, igen, ett Stage 6 viktpaket från 4.0g till 5.5g så hoppas jag att det ska bli bättre.
Har en Leovince ZX pipa på och har gameboytrimmat den, med ZX pipan följde det med nu hårdare tryckfjäder och nya gula kopplingsfjädrar som jag satt på, vet inte om det kanske är tryckfjädern som är för hård för min setup. Den kanske mer är till om man har 70cc och mer....någon som vet?
Men den gick tveklöst bättre med orginalvariator och orginalpipa, men nu vill man ju liksom använda det man lagt 2500 spänn på
Ska väl i ärlighetens namn säga att det accar mycket bättre nu när den kommer upp i varv än med orginalsetupen, men det är de där första 30-40 meterna som man vill komma iväg snabbare
Någon som kanske på rak arm kan säga vad som felar?
Har kollat igenom variatortrådar och beställde därför ännu lättare vikter, men det finns kanske fler funderingar. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-06, 14:53 | #7 |
Simple Medlem

Medlem sedan: Oct 24, 2007 | Ja jag tror att din tryckfjäder är lite för hård för din setup. Om jag inte minns fel så ska man använda den om man har 70cc. Annars tycker man ju att den ska gå bra Men som sagt du kanske behöver lättare vikter i ala fall 7-8 g är nog lite för mycket för den setupen du har. Men men hoppas att det axxar bättre men dina nya vikter sen då
// Simlpe |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 13:14 | #8 |
Ferk Medlem

Satte tillbaka orginal tryckfjädern, behöll de gula kopplingsfjädrarna och satte i Stage 6 fem grams vikter, nu går den förbannat bra. Riktigt bra acc och en topp på ca 65-70 km/h.
Varvar äntligen ut som den ska också, så nu varavar fullt vid 9000rpm och går jämnt och fint upp dit med
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 16:06 | #9 |
AlexAtHome Medlem
Medlem sedan: May 08, 2007 | 5 grams vikter på en jetforce? Min moppe går skit med 7 grams, eller borde jag också satsa på så lätta till min speedfight? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 16:25 | #10 |
Vivacity-Robban Medlem

Medlem sedan: Jan 12, 2007 | det är olika från motor och motor , vissa kan man ha 5 gram på , vissa inte.. finns bara en sak och göra kolla , men du behöver ju inte testa eftersom du redan vet att den går skit med 7g |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 16:55 | #11 |
Simple Medlem

Medlem sedan: Oct 24, 2007 | Kul att det funkar nu då Ja det var nog tryckfjädern då trots allt
// Simple |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 19:53 | #12 |
AlexAtHome Medlem
Medlem sedan: May 08, 2007 | Min moppe är ju helt tvärtom, jag har kvar min orginaltryckfjäder men jag har bytt till ett par hårdare kopplingsfjädrar och den är fortfarande "seg" i starten. Kan det vara den som strular? Har också ett allmänt dåligt axx men jag kör med 8.5 grams vikter och den toppar bara 65, ska jag ha ännu tyngre vikter eller mycket lättare eller vad ska jag satsa på? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 21:55 | #13 |
Simple Medlem

| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |