Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Peugeot forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Jetforce vattenpump och andra frågor.

2007-11-03, 12:00#1 
dtsmaster
Medlem

hej jag har en jetforce 07 förgasare som jag har ett litet problem med . vattenpumpen plastkåpan innan avgasröret där två gummislangar går in låter som fan. lämmnade in den de sa att packningarna var slitna och byte dem men efter ett tag eller direkt så lätt det högt som fan igen . vad fan är det för fel?

har dragit variatorn och blindröret. sen undrar jag efter att jag drog blindröret går den lite ryckigt i början när man startar den kan man behöva gå upp i munstycke ?bigeyes

2007-11-03, 12:01#2 
findus_90
Moderator

Ja, pröva att gå upp i munstycke några storlekar,

// Findus

2007-11-06, 20:44#3 
JohnVanB
Moderator

Skramlar vattenpumpen? Då är det bara att byta hela pumpen! Onödigt av en firma att påstå att packningarna är slitna?! Skulle kalla det för bedrägeri....

/
JohnVanB

2007-11-06, 22:15#4 
Simple
Medlem

Ja det är ju nästan bedrägerisad Men en vattenpump kostar väll inte många kronor?

// Simple

2007-11-07, 19:01#5 
dtsmaster
Medlem

hej ja undrar om moppen drar skada om man har dragit vringen eller svetsat igen blindröret min vattenpump är trasig beror det på det !

kan andra delar ta skada av trim???bigeyes

sen har jag svårt att ställa in blackboxen rätt har en jetforce 07:a antigen hacker den igång dåligt knappt alls i accet eller så går den för fort?

- Inlägget ändrat 2007-11-07, 15:18 av dtsmaster

2007-11-07, 19:01#6 
findus_90
Moderator

Försök att fixa vattenpumpen!

Sen är det så att om du drar v-brickan så varvar den mindre än vad den gör orginal. Men om du täpper igen blindröret så varvar den mer.

Om du bara drar v-brickan så behöver du inte byta munstycke. Men om du täpper igen blindröret så kan du behöva gå upp några storlekar.

// Findus

2007-11-07, 21:59#7 
Simple
Medlem

Min kompis sa helt plötsligt idag att han hade dragit v-brickan och "korkat" igen blindröret med en korkwink Sa till han att man måste svetsa och lite skit för att det ska ge nån effekt, men han stod på sej och sa att det går att sätta en kork åxå. Detta kan väll absolut inte stämma? Blev lite osäker eftersom han var skitseriös.

2007-11-07, 22:20#8 
rickard_
Medlem

kork xD lät lite roligt=) men de beror på hur han menar.. sågar han bara av nån cm på blidtarmen å sen trycker i en kork i de som e kvar av blindröret ger de ju ingen vidare effekthöjjning men kapar han hela röret å sen tycker dit en kork så hela röret e borta så ger det effekt!

2007-11-08, 15:33#9 
JohnVanB
Moderator

Exakt som rickard_ skriver...

Blindrörets funktion är nämligen att "ha sönder" frekvensen på röret, så att det blir oavstämt.
Man bryter alltså sönder rörets egentliga bärvåg med blindröret.

Låter killen med korken själva blindröret sitta kvar och korkar igen det , så hjälper det ju inte mycket....

/
JohnVanB

2007-11-08, 18:30#10 
Simple
Medlem

Nä han korka utan att svetsawink Ja sa till han idag att det inte skulle ge nån effekt men han sa att han hade märkt skitstor skillnad, så jag provkörde den och den gick helt normalt. Ännu en som ljuger om sin moppehappy

Men tack för att ni svara så snabbtcool

// Simple

2007-11-25, 21:13#11 
eriik_blaster
Nykomling

tja kolla så att vatten pumps slangen inte bränts sönder på ett ställe så ta bort under kåpan å kolla eftersom det hände migsad

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (9):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Peugeot forum