| Jetforce vattenpump och andra frågor. |
| |
 |  |
| 2007-11-03, 12:00 | #1 |
dtsmaster Medlem
Medlem sedan: Aug 05, 2007 | hej jag har en jetforce 07 förgasare som jag har ett litet problem med . vattenpumpen plastkåpan innan avgasröret där två gummislangar går in låter som fan. lämmnade in den de sa att packningarna var slitna och byte dem men efter ett tag eller direkt så lätt det högt som fan igen . vad fan är det för fel?
har dragit variatorn och blindröret. sen undrar jag efter att jag drog blindröret går den lite ryckigt i början när man startar den kan man behöva gå upp i munstycke ? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-03, 12:01 | #2 |
findus_90 Moderator

Medlem sedan: Sep 28, 2006 | Ja, pröva att gå upp i munstycke några storlekar,
// Findus |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-06, 20:44 | #3 |
JohnVanB Moderator

Medlem sedan: Apr 22, 2005 | Skramlar vattenpumpen? Då är det bara att byta hela pumpen! Onödigt av en firma att påstå att packningarna är slitna?! Skulle kalla det för bedrägeri....
/ JohnVanB |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-06, 22:15 | #4 |
Simple Medlem

Medlem sedan: Oct 24, 2007 | Ja det är ju nästan bedrägeri Men en vattenpump kostar väll inte många kronor?
// Simple |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 19:01 | #5 |
dtsmaster Medlem
Medlem sedan: Aug 05, 2007 | hej ja undrar om moppen drar skada om man har dragit vringen eller svetsat igen blindröret min vattenpump är trasig beror det på det !
kan andra delar ta skada av trim???
sen har jag svårt att ställa in blackboxen rätt har en jetforce 07:a antigen hacker den igång dåligt knappt alls i accet eller så går den för fort?
- Inlägget ändrat 2007-11-07, 15:18 av dtsmaster |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 19:01 | #6 |
findus_90 Moderator

Sen är det så att om du drar v-brickan så varvar den mindre än vad den gör orginal. Men om du täpper igen blindröret så varvar den mer.
Om du bara drar v-brickan så behöver du inte byta munstycke. Men om du täpper igen blindröret så kan du behöva gå upp några storlekar.
// Findus
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 21:59 | #7 |
Simple Medlem

Medlem sedan: Oct 24, 2007 | Min kompis sa helt plötsligt idag att han hade dragit v-brickan och "korkat" igen blindröret med en kork Sa till han att man måste svetsa och lite skit för att det ska ge nån effekt, men han stod på sej och sa att det går att sätta en kork åxå. Detta kan väll absolut inte stämma? Blev lite osäker eftersom han var skitseriös.
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-07, 22:20 | #8 |
rickard_ Medlem

Medlem sedan: Feb 11, 2007 | kork xD lät lite roligt=) men de beror på hur han menar.. sågar han bara av nån cm på blidtarmen å sen trycker i en kork i de som e kvar av blindröret ger de ju ingen vidare effekthöjjning men kapar han hela röret å sen tycker dit en kork så hela röret e borta så ger det effekt! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-08, 15:33 | #9 |
JohnVanB Moderator

Blindrörets funktion är nämligen att "ha sönder" frekvensen på röret, så att det blir oavstämt. Man bryter alltså sönder rörets egentliga bärvåg med blindröret.
Låter killen med korken själva blindröret sitta kvar och korkar igen det , så hjälper det ju inte mycket....
/ JohnVanB |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-08, 18:30 | #10 |
Simple Medlem

Medlem sedan: Oct 24, 2007 | Nä han korka utan att svetsa Ja sa till han idag att det inte skulle ge nån effekt men han sa att han hade märkt skitstor skillnad, så jag provkörde den och den gick helt normalt. Ännu en som ljuger om sin moppe
Men tack för att ni svara så snabbt
// Simple |
| | |
| |
 |  |
| 2007-11-25, 21:13 | #11 |
eriik_blaster Nykomling
Medlem sedan: Aug 14, 2007 | tja kolla så att vatten pumps slangen inte bränts sönder på ett ställe så ta bort under kåpan å kolla eftersom det hände mig |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Peugeot forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Peugeot forum) |
« Tillbaks till föregående sida |