|
| Ciao kris. | | |  |  | | 2007-10-21, 16:18 | #1 | CiaoMF Nykomling

Medlem sedan: Oct 17, 2007 | Hej allihoppa, har en ciao som går i 60 just nu´, men bara för någon månad sedan stog den utanför en ungdomsgård, och senare den kvällen hade jag märkt att någon vart och pillat på topplocket och cylindern, (tänktes förmodligen stjälas). aja tänkte jag och satte fart hemmåt men kom igen vart, för den Jäveln hade fixat gängpaj på dom 3 topplocks axlarna, topplocket satt aldeles löst. så nu har jag en ciao som ej funkar med något paja topplocks axlar.
Kan man byta ut dom? eller blir jag tvungen att skaffa en helt ny motor?
| | | | | |  |  | | 2007-10-21, 16:57 | #2 | str4nd__ Moderator

Medlem sedan: Apr 11, 2006 | vadå för axlar? | | | | | |  |  | | 2007-10-21, 22:49 | #3 | Tomos_Quadro Nykomling
Medlem sedan: Apr 12, 2007 | Jag antar att der är pinbultarna som går från motorblocket, genom cylinder och genom topplocket och efter det skruvas det på muttrar (?). de går att köpa på tillexempel cykelkraft.se för 40 kr/st. kolla på piaggio-->ciao-->cylinder och kolla på sprängskissen så fattar du nog... | | | | | |  |  | | 2007-10-21, 23:07 | #4 | n0m0ney Medlem

Medlem sedan: Jul 07, 2006 | Om det inte finns något sätt att få ut pinnbulten på(så som t.ex. en insex skruv längst ut eller liknande) så kan du försöka ta och svetsa på en mutter ovanpå pinnbulten och sedan skruva ur den.
Sedan för att skruva i dom skruvar du på 2 muttrar på den nya pinnbulten, skruvar i pinnbulten för hand, och sedan skruva den översta muttern ner på den nedersta. Sedan fastnar den nedersta och du kan dra åt pinnbulten.
Du förstår nog mera på denna guide: http://www.webcar2000.com/countries/sweden/foru...
MVH Daniel | | | | | |  |  | | 2007-10-27, 10:31 | #5 | CiaoMF Nykomling

OK, får dra till cykelkraft och skaffa några. stor tack! | | | | | |  |  | | 2007-10-27, 11:27 | #6 | jockson 92 Medlem
Medlem sedan: Mar 14, 2007 | för att få lös dom finns det ett mkt bra knep, du skruvar först ner en mutter litegran, sen tar du en till likadan och drar fast dom i varan, alltså du tar två 13:s nyckel, (eller vad de nu är) så vrider du dom mot varann sen äre bara sakruva upp hela pinnskruven
ojdå, de fanns redan guide på länken 
- Inlägget ändrat 2007-10-27, 11:28 av jockson 92 | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|