| Axx..... ;P |
| |
 |  |
| 2007-10-04, 20:47 | #1 |
Json92 Medlem
vill ha lite bättre axx i min Speedfight och skulle vilja veta vilket av dessa "paket" ni skulle ha tagit! Har dragit v-brickan och svetsat blindröret.
Paket 1 : Variator vikts kit Polini tryckfjäder 7-15% Malossi Torque controll Polini kopplingsfjädrar
Paket 2 : Variator vikts kit Polini tryckfjäder 7-15% Malossi Torque controll
Paket 3 : variator vikts kit Polini kopplingsfjädrar
___________________ Vilket av dessa paket skulle då lämpa sig för att ge mig ett gott axx? ( har som sagt dragen variator bricka och svetsat blindrör).
Svara snabbt då det ska beställas till mitt projekt :P |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 08:06 | #2 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | Efter som du kapat blindröret så antar jag att strypningen i luftburken åxo är borta...om inte så ta bort den å byt munstycke så får du bättre "avstamp/acc". Lite bättre 0-15 får du med en sportkoppling å något lättare vikter i variatorn men tryckfjädern finns ingen anleding å byta föränns vid 70cc midrace. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 16:18 | #3 |
Json92 Medlem
Så att byta till vikter och kopplingsfjädrar är vad du rekomenderar? tryckfjädern är alltså helt värdelös om man inte har 70cc?
Men finns det någon guide till hur man drar strypningen i luftburken? Och hur många strl ca borde jag gå upp i strl i munstycke om jag drar den pluggen? Vet att det inte går att säga exakt men ca så jag inte köper ett som är allt för stort :P
Undrar då en jag känner har en viva city som han stoppa i en hårdare tryckfjäder i och lättare vikter (han har dragen bricka) och den axxar som ett svin! :P |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 17:46 | #4 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | Helt avstrypt å lättare vikter på sportkoppling e det som brukar funka bäst till orginal.
Japp det finns guid på de här(kallas väll ibland att dra skorstenen)..du får söka.
Munstycken finns här: http://www.danmobility.se/products.asp?c=129562... å dom ser inte ut som på bilden där när dom kommer..har själv köpt där å dom passar 100% å det brukar röra sig om ca10 större i strl å du har nog 54 el 51 orginal..står på om du skruvar ur de å kollar.
Din polares axar nog bättre för att den är helt avstrypt/lättare vikter osv..visst du kan juh testa å köpa en hårdare tryckfjäder efter som dom e billiga å du ändå är där å pillar om du ska dit med en sportkoppling men jag har 70sport å den går bäst med orginal fjädern ialf men allt hänger juh ihop lixom å måste vara samspelt. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 17:52 | #5 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Vill bara tilläga.. Han jag känner är Limpmacka här på forumet och vad jag vet så har han inte gjort något annat än att dragit variatorbrickan och i med 3 6grammare ocg 3 8grammare.... om han har strypt av röret vet hag inte men han har iaf inte strypt av luftburken för det snackar han om att vi ska göra..... :P
och tack för länken.. men det blir nog att beställa ifrån startuning då vi är ett gäng som ska beställa och dom har Gurtner munstycken där oxå :P För det ska väl vara Gurtner? :P
Men ska iaf beställa vikter och kopplingsfjädrar :P |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 17:56 | #6 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | va bra då ska du lyssna på han...juh fler kockar juh sämmre soppa*s |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 17:58 | #7 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Jag kan tyvärr inte tyda vad du försker säga... Kan du ta om det...
Nånting om fler kockar sämre soppa....
Och vad menar du med att jag ska lyssna på han? :P |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 18:06 | #8 |
LimpMacka Nykomling
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-05, 18:27 | #9 |
Zlacker73 Medlem
Medlem sedan: Jun 06, 2006 | Asså de funka för han (tryck fjäder osv) å jag har bara förmedlat de som är allmänt rekomenderat(att köra orginal tryckfjäder så länge det är möjligt). Japp de är det ruggiga stupröret på hela 12mm från tyskland som sitter på*s.
Bra kopplings guid www.twostro(minus detta)kerider.se/artiklar/?id=224
Tryck fjäder mm: www.twostro(minus detta)kerider.se/artiklar/?id=205 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-08, 15:42 | #10 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Men borde jag alltså då köpa vikter och kopplingsfjädrar då eller? och vad gör kopplingsfjädrar igentligen? gör så att kopplingen greppar snabbare, eller?
Eller borde jag köpa en lite hårdare tryckfjäder + en "torque controll" för att mixtra med för att få bättre axx?
Eller slå till stort och köpa allt?! 
Ska beställa snart... så om nån kunde svara på mitt första inlägg så gör det :P. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-09, 18:18 | #11 |
Json92 Medlem
Börjar dra ihop sig till en beställning och vill inte låta dom andra vänta på mig. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-10, 20:55 | #12 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | ok.. då jag desperat behöver veta då det snart ska beställas, så kan jag ju ge en liten beskriving av hur det är när jag kör ifrån stilla stående :P
Moppen drar iväg lite långsamt och låter lite dovt till ca 10Km/H, sedan låter den som den "ska" (kanske varvar lite väl högt), sen hackar den så det blir som typ "kablonk" i ca 1 sekund, sen darar den iväg jämt och fint efter att man passerat 30-40Km/h... (kanske varvar lite)
Så mitt problem är alltså att den: Axxar seeegt. Axxar ojämt. Kan "hacka" då och då.
vad bör jag då fixa?
Har kanske en annan lista som kan funka!
Vikter. Malossi torque controll ( monteras på tryckfjädern och kan ge bättre axx) Kopplingsfjädrar.
Låter detta bra?
Eller borde jag köra: Vikter Malossi torque controll Tryckfjäder
Eller: Vikter Malossi torque controll Tryckfjäder Kopplingsfjädrar...
Enligt denna beskrivining,, vikket skulle bli bäst för mig?
Måste veta snabbt! ska beställas snart som sagt. 
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-11, 12:13 | #13 |
oxider Medlem
Medlem sedan: Mar 25, 2007 | alltså jag tror du inte kommer få nå mer axx av de, bästa resultatet är väll ett effekt rör ? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-11, 17:23 | #14 |
Json92 Medlem
Medlem sedan: Aug 26, 2007 | Men om du läser mitt stora inlägg ovanför ditt så skriver jag att jag vill bli av med dessa "konstigheter" som min moppe har för sig när den drar iväg... 
Så om nån kan svara på min fråga så skulle jag bli jäkligt glad då jag ska beställa om några dagar nu... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-11, 17:56 | #15 |
ahlstrom Medlem
Medlem sedan: May 26, 2007 | Json92: jag har varit ute för exakt samma,då var det så att jag har en kopplingsklocka som e helt blå vilket tyder på att den inte kyler som den ska och när vi blåste med tryckluft så flög det väck en massa skit och det blev bättre.men min åf sa att det bästa är att byta kopplingsklocka elr hela kopplingen det bestämmer man själv.det med axxet är nog felet att du har för tunga vikter jag har ej bytt mina än men min hoppar lite ibörjan sen så axxar den segt men sen går den som fan .detta beror på att jag inte har bytt vikter!så byt koppling och vikter så ska det fungera och när du väll har tagit bort koppliingen så rengör ordentligt så du slipper att rengöra den under senare tillfälle. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-11, 18:54 | #16 |
Json92 Medlem
Ett sådant svar jag ville ha!
|
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-11, 21:35 | #17 |
ahlstrom Medlem