Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Kymco forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

byte av cylinder räcker det med att byta munstycke då ?

2007-09-29, 23:38#1 
mr_rezzi
Medlem

tja jag har beställt metra kitt 70cc till min kymco super 9 lc aa på deras sida står det att man inte behöver byta förgasare utan att det räcker med att byta huvud munstycket några storlekar! kan man göra så lr kan det va risk att motorn skär ? ? har sportfilter på nu ocksåtounge

så har dem skrivit :70 cc´s Cylinderkit
Beskrivning:

70 cc´s gjutjärnscylinder från Metrakit med mycket bra och jämn effekt som levereras med en kolv av extremt hög kvalitet vilket möjligör dagligt användande.

Dessa cylindrar är inte i behov av en större förgasare det brukar räcka med att öka orginal förgasarens huvudmunstycke med några storlek.

Däremot kan extra effektökning nås om man även monterar ett sport avgassystem som tex Laser´s X Pro.

jag har munstycke :78 i nu och funderar på o köpa ett 90 och 95 räcker det med ökningen på munstycket lr ska jag gå upp ännu mer ?

TACKSAM FÖR SNABBA SVAR applause

2007-09-30, 00:43#2 
kattcp91
Medlem

Köp ett munstycke kit och testa dig fram!

Tycker även att du ska köpa dig en starkare rem som tex malossis när du kör med 70cc!

// Kattendevil

2007-09-30, 01:32#3 
n0m0ney
Medlem

Vet inte riktigt vad kymco använder för förgasare, men jag tror inte de är någon modell som det finns munstyckekit till.
Antingen byter du förgasare till en större, eller så får du köpa separata munstycken.

Den lär klart gå bättre med 90 munstycket än 78, men det är svårt att gissa bara sådär vad du ska ha.
På min motor blev jag tvungen att öka ungefär 10 storlekar när jag bytta till 70cc sport.

MVH Daniel

2007-09-30, 11:15#4 
kymcoBT
Medlem

Kymco har Keihin förgasare på de flesta tror ja.

Byter du till 70cc ska du ha 20-24 mm fögge!

2007-09-30, 11:27#5 
mr_rezzi
Medlem

aas jag har en keihin men om det går så ska jag bara köpa munstycken. för jag ska inte trimma upp moppen jag köpte 70cc istället för orginal 50cc cyllen den va så jävla dyr 2700:- med kolv och packningar. och 70cc kosta bara 1500:- med allt så vill bara att det ska gå o köra moppen. den gör 60km/h redan så det räcker men den kommer ju gå lite snabbare endå så . ska inte köpa effektrör lr nått . men jag sk köpa munstycken på måndag
;)

2007-09-30, 11:35#6 
kattcp91
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av KymcoBT
Kymco har Keihin förgasare på de flesta tror ja.

Byter du till 70cc ska du ha 20-24 mm fögge!

Så är de inte. De finns ju flera typer av 70cc, Sport, mid race & hyper setup.! Om han skall ha sport som jag tror han skall ha så behövs bara annan cylinder så de räcker med org föggen eller att man byter upp sig till 17,5. Börjar man köra med 20-24 i föggen så närmar man sig mid race setupen & motorn dränks! smile, om du skall ha sport setup så tycker jag att du ska byta till ny cylinder (Polini, Malossi, Hebo), trimvariator (Polini Seedcontrol, Malossi multivar 2000 & Hebo Next Generation) de funkar också med org variator med 4-5 grams vikter. Koppling:Orginal koppling med +75-100% fjädrar eller en trimkoppling med liknande fjäder setup, Rem Byt din rem till en starkare!

// Kattendevil

2007-09-30, 12:14#7 
n0m0ney
Medlem

En starkare rem är inte ett måste, jag har kört på min orginalrem hur länge som helst nu till min S6SP cylinder, och den har hållt.
Dock så kan de ju vara bra att ha en liggandes om orginal skulle gå sönder.
Köp förstärkt isånnafall, och inte kevlar! De är inte så många sport motorer som orkar driva runt en kevlar rem utan att förlora effekt.

MVH Daniel

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Kymco forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Kymco forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Kymco forum