Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Italienska scooters & mopeder
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Hej har Promblem me förgasaren

2007-09-29, 19:10#1 
flaxii
Nykomling

Hej har ett problem me min piaggio nrg mc3 -04. Nu är de så att ja har ett helix luftfilter gainelli rör och 90 munstycke. och de har funkat bra en 1 månad men nu när de börjat regna så har moppe blir konstig. igår efter ja tvättat den så skulle ja köra en runda men moppen gick i gång men bara puttrade när ja gassa och varva bara på 6000var gämfört me 11500 som de brukar ligga på. sen så skruva ja lite över allt och tog av de och satt på de några gånger sen så gick den bra fram till man kom upp i 50-55 då dog den så som den brukar göra när man har för litet munstycke. snälla hjälp mig fråga gärna om något är oklart :) tacksam för alla svar ;)

2007-09-29, 20:48#2 
kattcp91
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av flaxii
Hej har ett problem me min piaggio nrg mc3 -04. Nu är de så att ja har ett helix luftfilter gainelli rör och 90 munstycke. och de har funkat bra en 1 månad men nu när de börjat regna så har moppe blir konstig. igår efter ja tvättat den så skulle ja köra en runda men moppen gick i gång men bara puttrade när ja gassa och varva bara på 6000var gämfört me 11500 som de brukar ligga på. sen så skruva ja lite över allt och tog av de och satt på de några gånger sen så gick den bra fram till man kom upp i 50-55 då dog den så som den brukar göra när man har för litet munstycke. snälla hjälp mig fråga gärna om något är oklart :) tacksam för alla svar ;)

De kan vara så att de har kommit smuts i föggen! Testa och blås rent, när du nämner de där med att den dör som den brukar göra när man har för litet munstycke så tycker jag att du ska testa med ett större munstycke & se om de funkar bättre smile!

// Kattendevil

2007-10-01, 20:50#3 
flaxii
Nykomling

mer svar tack :D

2007-10-02, 10:44#4 
arkearke
Medlem

finns inte så jättemånga svar på detta.. Somsagt, blås rent föggen och sätt i ett större munstycke. Eller så kan det vara så att den får för mycke bensin, men testa ett större först.
Det hade vart bra om man själv kunde testa den... wink

2007-10-19, 21:01#5 
Nrg Power
Nykomling

förresten vilket giannellirör har du?

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (1):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder