|
| Aprilia SR50- Skramlar och dör | | |  |  | | 2007-09-25, 19:22 | #1 | Allbaz Medlem

Medlem sedan: Jun 20, 2006 | Jo det är så här att det känns som att det har hänt något riktigt allvarligt med min moppe. Det skramlar jättehögt från eller bakom variatorn. Det började med att variatorvikterna och remmen blev bytta. Jag fick tag på fel vikter så jag beställde nya. Den gick då bra när man körde själv. Men en gång, när vi körde två, kändes det verkligen som den verkligen fick ta i. När jag var på väg hem, så märkte jag att det började skramla från variatorn. Vi bytte tillbaka till den gamla remmen och de gamla vikterna, men det lät nästan ännu värre. När den går ner i tomgång och skramlar händer det t.o.m att den ibland dör. Men det hörs inte konstant. Ibland kan det inte höras något en stund så rätt som det är låter det jättemycket.
Vet någon vad som kan ha hänt eller vad som är fel 
- Inlägget ändrat 2007-09-25, 19:30 av Allbaz | | | | | |  |  | | 2008-04-27, 11:32 | #2 | Santri Nykomling
Medlem sedan: Apr 27, 2008 | Har du ramlat med moppen någon gång? om du har det så kolla rörets värmeavledare (silvriga gallret) så kolla där ifall någon skruv sitter löst, för det gjorde det på min och då skramlade det så jävla sjukt mycket... eller så lämnar du in den på service? och ber dem testa moppen.. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Mopeder » Italienska scooters & mopeder |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Italienska scooters & mopeder) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|