| Callez Cp Truck - 26/9 Skriftlig update..igen |
| |
 |  |
| 2007-09-24, 22:14 | #1 |
funny_junny Avstängd | Nu kommer ett ytterligare projekt av mig som jag ska försöka fullfölja under hösten/vintern/våren. Utgångsobjektet är då en såkallad Cp truck/Cp groda/Invalid moppe eller vad ni nu brukar kalla det.
Fakta. Motor: sachs, 3växlad skick: SKABB!
listan fylls på med tiden...
nu kommer listan 
Utseende.
Taksänka ca:15 cm - Klart/lite spackeljobb kvar Lacka mattsvart både in och utvändigt - kommer Spackla till alla ojämna ytor - ska göras / håller på Fixa sprickor i "hjulhusen" - ska göras Göra om sätet helt och hållet - håller på Neon - kanske kommer Lacka fälgarna fram mattsvart - ska göras störtbur - om jag fixar material - svets - och ork! Fiddy sving - ska göras Extra spotlights så man ser nånting på natten - kanske kommer
Setup
Motor - 125cc fiddy motor - 8-10hk! (?) Förgasare - kina 24mm drevning 16-42
Nu till bilderna alla längtat på. Bilderna talar för sig själva.
 Ovanstående bild i orginalstorlek: http://www.webcar2000.com/images/gallery/31198/...
 Ovanstående bild i orginalstorlek: http://www.webcar2000.com/images/gallery/31198/...

Kommentera vilt, lämna förslag, ge mig positiv kritik elr vad det nu heter 
(ska fixa upp lite finare här inne nån dag)
Update 25/9 - Skriftligt
Japp idag har jag då tagit bort rutan och tagit bort nästan allt silikon som satt runt den! Det tog mig ungefär lite mer än 1timme! sen tagit bort lite onödiga kablar som jag inte vet vad det är?! Haha ska sätta in ett moppe batteri senare nångång och koppla lysen och allt till batteri. Om det är nån som har en sprängskiss på en "cp truck" så skicka gärna i ett pm! skulle behöva veta lite saker om elen osv. Om det är nån som har delar till en sån här "cp truck" elr vet nån sida som säljer delar till den så länka den gärna i ett pm!. skulle behöva en vindrute torkare Tänkte fixa lite saker med den imorrn ska se om jag kanske kan köpa spackel och fixa till lite grann ja det var väll allt. kom gärna med förslag som jag sagt Tack och hej tills nästa update imorrn
UPDATE - 26/9 - skriftligt igen
Ja en första sak jag ska säga är att det inte kommer bli nå bilder förrens nästa vecka då mamma och pappa drar till norge och dom tar med sig kameran så klart
Nu till själva moppen! Ja idag så ägna jag mig nog en 3-4timmar med moppen innan jag drog till en kompis som bor en bit bort där jag sitter nu alltså Så jag tänkte polera upp rutan lite grann vips så sprack den och fick en 7cm lång spricka längst upp i glaset det första jag tänkte var "JAA! nu har jag en bra anledning till att orka taksänka den så den ska börja taksänkas inom kort! den kommer bli taksänkt 10cm!! sen så ägna jag mig lite tid att slipa ner en massa lack som var på den :) slipa ner ungefär halva hytten elr vad jag ska kalla det..sen tog jag bort styret och alla saker som gjorde så att hytten satt fasst sedan tog jag bort hytten och rensa från olika saker och att den ska bli lättare att hålla på med vad var det mer jag gjorde...hmm...jo jag tog bort tanken och den var SKABB!! den var omlindad med tejp och satt fasst i buntband..ska fixa det där med tanken så fort jag lackat underredet och allt liknande som sitter under moppen då :) ska försöka fixa så jag slipper ta bort motorn när jag ska lacka och sånt :) sen så är det 2stora fula hål i plåten över motorn och jag finner ingen funktion att dom sitter där elr nånting?! känner efter och det är dom som stöder upp karossen hade ju tänkt att såga ut plåten lite fint och sätta över en fint tillsågad polerad durkplåt Så jag ska se om jag kan förstärka karossen med 4kantsrör runt där min durkplåt ska sitta..durkplåten kommer sitta fasst i 4skruvar, en i varje hörn att säga då då blir det enkelt att komma åy motorn om man behöver fixa den. ganska smart tycker jag.
Det blev VÄÄÄLDIGT mycket jag skrev nu dels för jag hade tråkigt och dels för att få detta projekt lite mer seriöst än dom andra 2jag gjorde hoppas det är nån liten person i världen som orkar läsa detta tack och hej nästa updaajt kommer nog imorrn :) pöss hej
9/12 -07 NYA PLANER!
aah det har inte hänt mycket för har inte haft ork att göra något men nu tänkte jag ska rycka upp mig lite grann. Har snackat länge om att sätta på min fiddy motor på cp trucken och jag ska dra ner både fiddyn och cp trycken till ett annat garage som är större och har mer saker jag kan använda.
Jag får låta bilderna tala för sig själva.
ca: 15cm lägre i taket ;)
Insidan..
Detta ska byggas om så skumgummit kommer ända ner på plåten istället för 8cm högre än det...slår i taket med huvet annars xD
Den motorn ska moddas in i chassit och fixa en fet växelspak på någe vis :)
det får räcka så länge updaterar när jag gjort nå mer med den...
- Inlägget ändrat 2007-12-09, 22:32 av funny_junny |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-24, 22:16 | #2 |
DTMANNEN Medlem

Medlem sedan: Dec 06, 2006 | Hehe de e ju cp trucken. de tog fan 2 timmar att få hem den till dig XP. bak däcket låsna ju hehe.
men de blir no bra te slut. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-24, 22:17 | #3 |
Ciaoen Medlem

Medlem sedan: May 10, 2005 | de här projektet kommer ja verkligen följa, älskar sånt här |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-24, 22:25 | #4 |
funny_junny Avstängd | haha ja den berättelsen blir ett roligt minne det jocke ;) elr mena "DTmannen" hihi^^ hämtade den klockan 4 skulle rulla hem den...efter 50meter så lossnar bakdäcket?! hah xD välte ner den på sidan och försökte få på skiten men icke då^^, vi hämta en skateboard satte fast den som bakdäck med ett spännband^^, funka bra men gick segt^^ fyfan va folk titta på oss^^, typ 5-7pers som hj'älpte mig med att få hem skiten xD ^^, det tog rätt lång tid det är runt 1km från där jag hämta den till mig och det tog oss .... ja från klockan 4 till klockan 7 när vi var hemma xD haha^^, men det var ju kul :) |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-26, 11:05 | #5 |
funny_junny Avstängd | Update 25/9!!! En till update ikväll då jag nog ska slipa ner den mesta färgen så skajag se om jag hinner spackla lite får se om jag kanske tittar lite på motorn också ska slipa ner "växellådan" elr ah växelspaken vill inte sätta fast sig i växlarnas läga så ska fixa så den fastnar ingen som vet vart jag kan hitta reservdelar och liknande till denna cp truck? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-26, 15:53 | #6 |
_Persson_ Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2007-09-26, 22:41 | #7 |
funny_junny Avstängd | updaate. skriftligt! 26/9 |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-26, 23:31 | #8 |
_Persson_ Medlem

Medlem sedan: Mar 29, 2007 | nu tycker ja inte om dina föräldrar, man får inte ta me kameran när du behöver den |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-27, 11:32 | #9 |
funny_junny Avstängd | haha...jag får väll ta lite kort med min systers mobil istället^^, fast update kommer nog imorrn elr nått ska se om jag hinner kapa taket idag^^, måste bara fixa spackel så kanske jag kan sätta ihop den i helgen? alltså hytten och det |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-27, 22:44 | #10 |
dempoj Medlem

Medlem sedan: Aug 14, 2006 | öj coolt! en forshaga chopper detta ska jag följa, blir kul att se hur den blir till slut |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-29, 12:29 | #11 |
Nörden Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2007-09-29, 14:14 | #12 |
ifkaren92 Medlem

Medlem sedan: Mar 23, 2007 | Hehe, blir säkert skitcool Klart man kommer fälja det projekt ! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-29, 15:19 | #13 |
Mrx_Didde Medlem

Medlem sedan: Jun 12, 2006 | Haha, den va ju riktigt häftig Dock lite skabb Vet du vad som vore riktigt snyggt
- Inlägget ändrat 2007-09-29, 15:20 av Mrx_Didde |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-30, 12:30 | #14 |
funny_junny Avstängd | tack förkommentarena...
Mrx_didde: Nej vadå? berätta! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-30, 17:10 | #15 |
Mrx_Didde Medlem

Medlem sedan: Jun 12, 2006 | Tonad framruta och en massa neon^^ |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-30, 17:56 | #16 |
Racerboy Medlem
Medlem sedan: Jun 20, 2007 | Tonad ruta: JA Massa neon: STORT NEJ!
Fixa en ratt ffs ^^ |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-30, 19:57 | #17 |
ifkaren92 Medlem

Medlem sedan: Mar 23, 2007 | Självklart orakar man läsa Låter bra ska bli skoj och se bilder när du kan använda kameran Men annars så finns ju mobil ? Eller låna polares ? Men annars så får vi vänta |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-01, 12:51 | #18 |
funny_junny Avstängd | hmm..njaa...alltså ska inte tona hela rutan isåfall...bara den översta biten...neon blire!!! rätt mkt tror jag faktist haha xD men ska se om jag kan börja med taksänkningen snart...och nu e kameran hemma igen :D men vi skån update^¨^^a se ikväll om det blir n |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-01, 20:14 | #19 |
gilera 14 Medlem

Medlem sedan: Jul 27, 2006 | Fan va kul me en shopper...kan jag få lite ideer till min groda |
| | |
| |
 |  |
| 2007-10-02, 23:05 | #20 |
funny_junny Avstängd | Hej allesammans förlåt för jag inte uppdaterat på ett tag..men min data har kraschat :/ så sitter på en skit dålig laptop från typ 80talet!! ska berätta lite saker jag gjort med den nu idag så tänkte jag "nej nu mste nått hända" så leta efter vinkelslipen och vips så var taket borta kapa bort runt 10cm och titta lite hur det såg ut ville så klart sänka lite till men det får bli sådär nu annars får jag inte plats i den xD ringde Ronny och fråga om han hade spackel hemma och det hade han och vilken tur att han jobbar på mekonomen så han hade tagit hem special spackel ;) gissa vad för spackel? Jo Kolfiber spackel så det ska nog hålla nu när jag spacklar:D har satt fast taket lite fint med lite spackel , ska spackla klart allting imorrn tänkte jag : även slipa rent hytten från lack sen slipa ner lite grann på själva "karossen" just ja gjort en mall till mitt säte nu så att pappa ska dra hem lite skumgummi så ska jag göra en FETING säte! kommer bli typ 10cm stoppning där man har rumpan och typ 5cm stoppning till ryggen ;) kommer bli fett najs att sitta i den sen ;) så ska jag leka med durkplåt;) ah ni får se mina planer sen när jag får igång vanliga datan :P japp uppdaterar med bilder så snart jag kan!! puss på alla |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-09, 22:33 | #21 |
funny_junny Avstängd | Update!!!! har varit ganska dött nu men nu ska det hända grejer!!! ny lista! |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-30, 22:32 | #22 |
Nörden Medlem

Medlem sedan: Feb 12, 2006 | Fortsättningen då? :O Det kommer bli nice |
| | |
| |
 |  |
| 2007-12-31, 12:32 | #23 |
AudiRS6 Moderator

Kommer bli riktigt bra!