| Min motor låter konstigt :( |
| |
 |  |
| 2007-09-21, 19:39 | #1 |
m4rt1n Medlem
Medlem sedan: May 07, 2007 | Tjena! Jo det var så här att idag när jag skulle sätta på min boostbottle så gick det åt helvete för det funkade inte så jag satt tillbaka orginalskiten och sen när jag hade fått på allt och höll på att ställa in tomgången så la den av en gång och sen när jag startade den igen så började den o gnissla och sen så fortsatte jag efter en stund när den fick stå ett tag och då lät det inte lika mkt sen åkte jag en sväng och den funka som vanligt och sen när jag kom tillbaka så gnissla den ännu lite mindre men den gnisslar fortfarande =/ någon som vet vad det är lr ifall det finns något o göra?? /MVH martin |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-21, 20:08 | #2 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | när du gjorde ett hål till nippeln i insuget blåste du rent riktigt då? så de inte kommit in mettall spår i insuget |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-21, 22:52 | #3 |
rickard_ Medlem

Medlem sedan: Feb 11, 2007 | kolla också så att den inte drar tjuvluft. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-22, 00:22 | #4 |
m4rt1n Medlem
Medlem sedan: May 07, 2007 | jag har ett gummiinsugsrör som jag borade i och JA jag blåsde och bankade och torkade ur det ordentligt =/ men det där med tjuvluft vet jag inte riktigt =/ men förut för några timmar sen bara så körde jag igen och då så lät det inte särskilt mkt =/ det är mkt konstigt Får väll köra tills skiten skär sig Hur dyrt kommer det bli med ny orginalcylinder?? ett cylinderkit med orginalcylinder går på 900 kr men kan mer gå sönder?? Och vad kan det bli som dyrast ifall den skär sig?? (hade tänkt mig o köpa denna isåfall http://www.startuning.se/?pages=product&id=4419... /MVH martin |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-22, 08:45 | #5 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | hehe öpnna cylindern å kolla innan de e försent!:P kanske bara e kolven som e kass! kolla lite först |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-22, 10:39 | #6 |
m4rt1n Medlem
Medlem sedan: May 07, 2007 | HAHA ok men får se pallar typ inte att öppna hela skiten för det är ett helvete att få på skiten Hur lång tid kan det ta tror du ?? skiten kommer ju få står ett antal veckor säkert om JAG själv plockar isär skiten Sen har jag hört att det är så att man kan borra upp cylinderna men är det svårt? vill ju som sagt inte förstöra något men när jag ändå plockar bort det så kanske det ser lite slitet så kan jag väll borra ner det men någon som vet vad jag behöver för verktyg (gärna en lista) /MVH martin |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-22, 12:47 | #7 |
Gas_Gas Medlem
Medlem sedan: Nov 16, 2006 | För att kolla om mopeden tar tjyvluft så gör så här: spruta startgas på insuget eftersom du sa att du borrat där, kan ju vara så att tätningen du gorde är kass så den tar tjyvluft. Skulle nog inte försöka borra upp cylindern då din originalcylinder (förmodar att du ha den på) då jag tror att den är nicasilbehandlad = Nästan omöjlig å borra, förstör bara cylindern, annars är det bara att köpa ny kolv och hona lite i cylindern så alla smårepor far bort (OM det nu har vare metallspån i loppet) Gnisslet kan annars vara något av lagrena som är slut i motorn.
- Inlägget ändrat 2007-09-22, 12:48 av Gas_Gas |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-22, 19:28 | #8 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | orginal cylinder är inte nicasil behandlad vad jag vet. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) |
« Tillbaks till föregående sida |