Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Försäkring och finansiering
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Hur många har fått sin moped stulen? Eller fått den avsiktligt skadad? [1] 2

2007-09-16, 00:07#1 
leifdottir
Nykomling

Hej!
Jag är bara en nyfiken förälder som försöker bilda mig en uppfattning om hur vanligt det är med skadegörelse respektive stöld av mopederna (bla för att kunna bedöma rimligheten i att betala över 5000 kr i en stöldförsäkring / år, ej inkluderat trafikförsäkringen).
Ni som har råkat ut för dessa brott, var bor ni? Centralt storstad, förortsområde, mindre stad, landsort etc
mvh
/leifdottir

2007-09-16, 17:51#2 
Bl4sT3r
Medlem

Jag bor i förorten till nkpg och här är det väldigt sällan stölder, men aningen mer skadegörelse.

2007-10-22, 19:18#3 
Henric92
Medlem

mykt skade görels i nedre delen av skåne malmö/limhamn/bunkeflo/klagshamn

2007-10-30, 19:02#4 
babehasse
Medlem

Jag bor 4 mil utanför örebro och där jag bor förekommer de mkt stölder, vart av me min Baotian o en annan kille vart av me sin dtr 98 2 dagar senare. detta va för 3-4 mån sen o ca 4-6 st har blivit stulna efter det igen :S inklusive att de e många stölder på kommun områden här :O Så stöldförsäkring kan vara en bra ide ifall du har en väldigt ny och dyr moped eftersom polisen inte lägger mkt tid på o leta efter stulna mopeder. Min visste folk redan vem som hade tagit den för dem hade snott ett släp 7km härifrån men de hjälpte inte alls :S

//Dj Hansson!

2007-11-01, 10:31#5 
Seg moped
Medlem

när man var inne i stan igår så parkerade man moppen och gick en stund med en klasskamrat, var kanske borta en halvtimme eller så. sen när man kommer tillbaka så är det några snubbar som håller på med moppen, så jag går fram och frågar vad i ----- håller ni på med?!? då sprang dom iväg, så jag går fram till moppen och märker att dom försökt bryta sönder styrlåset och det är halvvägs av, sen när dom inte hade fått av det hade dom lagt in en massa grejer i avgasröret... kan nu knappt styra moppen och det rasslar när man kör... lampan till hastighetsmätarn och dom fungerar inte heller längre. alltså det finns inget värre än sånt här enligt mig.. så jag tänkte ifall folk ville skriva upp sina historier om sånt här.. skulle gärna vilja se hur mycket av det här det egentligen finns här i sverige..

2007-11-01, 10:31#6 
babehasse
Medlem

Jag hade parkerat min moped utanför min lägenhet. Dagen efter så märkte jag att den inte stod där. Hörde från grannen senare att ngn kille hade tagit moppen o sprungit över vägen o kasta in den i ett släp. Det värsta är att den tiden dom tog moppen va jag vaken o rökte en sista gång, hade jag bara tittat ut genom fönstret eller gått ut o rökt så hade jag sett dem. O då hade jag fan tagit den största förskärare jag kunnat hitta o springa efter dem !! p.s grannen såg allting men sa inte ett knyst till varken mej eller till dem d.s P.S 2 men nu får jag tillbaka den =) Eller en likadan iaf xD D.S

//Dj Hansson!

2007-11-01, 10:31#7 
Seg moped
Medlem

tur i oturen att du får en ny då grin jag hade iallafall turen att dom inte hann ta moppen, eftersom jag hann ut i tid

2007-11-01, 10:31#8 
babehasse
Medlem

haha jaa men stereon får jag inte tillbaka :( o inte stylingen heller :S Faan satt stereogrejjer värda över 1500 i moppen jue *gråt* Faan sprang du inte ikapp dem o spöa skiten ur dem lr ?:O

//Dj Hansson!

2007-11-01, 10:31#9 
Seg moped
Medlem

1500 kr styling åt fanders... kul.... jag såg ju inte RIKTIGT vilka det var men jag tror det var dom och jag skällde ut dom och dom försvann... jag trodde ju att dom inte hade hunnit gjort nåt... tydligen hade jag fel

2007-11-01, 10:31#10 
babehasse
Medlem

mjoo de känns lite träligt :/ men nu har jag rensa förrådet så den ska stå där inne hela tiden :D ska skaffa larm te den me ifall den måste stå ute ngn gång me xD jag hade fan sprungit efter o spöa skiten ur dem även om dem inte hade hunnit gjort ngt =) dem ska fan inte ens vara i närheten av moppen..

//Dj Hansson!

2007-11-01, 10:31#11 
Seg moped
Medlem

joo kanske det... men nu är det nog ingen skillnad för min del, eftersom jag parkerade moppen vid skolan och nån rolig f-n knivade mitt bakdäckangry

2007-11-01, 10:31#12 
Seg moped
Medlem

jopp kollade idag, det ÄR en kniv som gjort det... blir så förbannad..

2007-11-01, 10:31#13 
_bengan
Medlem

Igår den 19 /10 så blev mina poolares moppar stulna.
Dem hade parkerat dem hos en annan kompis på hans uppfart och drog iväg en sväng (gående). Dem hade bara låste mopaprna med styrlås. Fast den ena hade låst med skivbromslås också.
Men dem som bara hade rattlåset, deras mopapr blev stulna.

Jag menar, på en uppfartbigeyes på en halvtimmebigeyes

riktigt sur blir man....

/ bengan

2007-11-01, 10:31#14 
neoexotrap
Medlem

Min kompis moppe blev snodd för en vecka sedan på en mcdonals parkering. Nu hittade snuten den uppe i dalarna bigeyes Vi bor i enköping cool

2007-11-01, 10:31#15 
Seg moped
Medlem

från enköping??? det är svinerier..

2007-11-01, 10:31#16 
YamX
Medlem

Min moppe blev snodd för ett tag sen den stod på våran uppfat och var låst o sen tog några den o förstärde den totalt hittade en vecka senare de va sorgligt o fick inget på försökringen för den var trimmad de var ett helvetesadsad

- Inlägget ändrat 2007-10-22, 19:05 av YamX

2007-11-01, 10:31#17 
Seg moped
Medlem

oj oj.. lät inget kul ju... nä det är svinerier. dom har tur ifall man inte får tag i dom.. jäkliga är att jag inte tycker att polisen bryr sig så mycket om mopedstölder.. det är typ lika mycket värt som cykelstölder..

2007-11-01, 10:31#18 
YamX
Medlem

Aa näst intill o de tar en jvla tid inan försäkringbolaget o allt är klara så det tog typ 3 måndaer inan jag fick min

2007-11-01, 10:31#19 
Stolt
Medlem

Moped tjuvar finns det mycket av ända som gäller är att ställa in sin moped eller låsa fast den riktigt bra.vart med om själv att min moped har liggat 20 meter i från mitt hus i sandlåda

2007-11-01, 12:36#20 
DAvd
Medlem

min polares drd pro vart snodd för några veckor sen. då vart man sur angry fast han fick typ 33k på försäkring så han vart massa glad sen! eftersom han tänkte sälja för 26k grin

2007-11-08, 13:05#21 
Seg moped
Medlem

hehe tur i oturen då grin

2007-12-28, 00:33#22 
mille
Medlem

Hej mopedister.happy

Skulle för någon vecka sen ta moppen ner på byn en sväng och gick till carporten utanför vår lägenhet, där den stått parkerad lutad mot väggen precis framför vår bil.

Den var låst med en abus-kätting trädd genom bakhjulet, och hade även ett abus skivbroms-lås på skivan i framhjulet.

Så hade det alltså varit några tuffa killar och knäckt styrlåset på moppen i ren skadegörelse, antagligen eftersom de omöjligt kunde få moppen därifrån utan att flytta morsans bil först.
Inget annat skadat, förutom styrlåset.
Men det känns ändå jävligt surt att inte ha något styrlås.

Jag bor i en landsort som heter Henån, ca 8 mil norr om Göteborg. Bor en del skumma människor i Henån, dock mycket bra folk också.

Ska antagligen försöka få tag i en ny styrlås-anordning, men får se. Beror på vad det kostar, vad man måste byta, osv.

Hej så länge.

2008-01-16, 15:44#23 
zemikey
Medlem

jag hadde min gilrea runner låst ute på våran gård som jag alltid haft , den va låst med ett kättinglås i bakhjulet + styr lås och ett pansarstållås i framhjulet men när jag kommer ut så står den inte kvar då kommer då några ungar så jag frågar om dom sett den så har idioterna som snott den knäckt styrlåset förstört täningslåset och repat hela moppen och slängt den i skogen sad typ 100 meter ifrån där den stog så dom har väl inte fått igång den för jag hadde startspärr och den va skit svår att starta blushing men den skärde 1 månad efter men jag menar vafan sno en moppe som dom inte ens vet hur man startar ? för dom hadde ju inte ens vritt täningslåset eller dragit ur socker biten till de :S

2008-02-01, 21:07#24 
simon_425
Medlem

förra sommarn hade min brossa vart ute me min moppe och lekt. har åker hem en stund och ska ut igen senare me moppen, så han ställer den med styrlåset och sivbromslås utanför huset. sen orkar han inte gå ut mer och glömmer bort moppen. klockan 4 på morronen när min riktgigt intelligenta granne ska gå till jobbet ser hon 4 killar av utlänsk härkomst som bär bort moppen, och frågar självklart vad dom sysslar med. en av dom svarar att dom får låna moppen av oss och dumj*veln går på det! moppen var oförsäkrad eftersom jag inte fick köra den för ja va bara 14 då:(. hittar moppen en vecka senare nerkastad från angeredsbron(50-70 meter hög)

2008-02-01, 22:58#25 
-whizzler-
Medlem

Vilken dum j*vla granneangry

Vad var det för moped du blev av med och i vilket skick var den i när du hitta denconfused

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Försäkring och finansiering
Hur många har fått sin moped stulen? Eller fått den avsiktligt skadad? [1] 2

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Försäkring och finansiering)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Försäkring och finansiering