Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Derbi & Rieju forum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Derbi senda problem...

2007-08-31, 20:38#1 
Kumpen
Medlem

nu behöver ja riktigt me hjälp för min derbi senda 04 sm har typ skurit (eller ngt).blushing men asso ja får igång den men de låter som om cyllen studsar omkring där inne.. och ja vet ite vrf den har gjort så... för de ja har på moppen e giannelli enduro 2t,90munstycke och 13/70 drev.. vrf har den pajat??blushingblushing

2007-09-01, 11:47#2 
m4rt1n
Medlem

Tja!smile Jag har faktiskt inte en anning vad som kan ha hänt men det jag skulle kunna tro det är är att du har varvat sönder motornsad eftersom du har 13/70 drev så måste den varva väldigt mkt =/ och då kanske du har maxxat i en nerförsbacke så då kanske du har varvat sönder den =/ det är vad jag iaf kan komma på vad det kan vara
/MVH martin

2007-09-01, 23:21#3 
hablam
Medlem

hmm läskigtbigeyes har du kollat så att alla skruvar sitter åt först? för om den skurit så borde han inte direkt startart pinnbultarna kanske har typ hoppat av eller nått? kolla de först^^ annars så e la de bara å skruva loss toppen å kolla

2007-09-02, 12:22#4 
rickard_
Medlem

håller med att de vrkar lite mysko.... men skruva av toppem å kolla om den har skurit, annars kan de ju va att nått har lossat eftersom den varvar så mycket och de bir starka vibrationer. men kolla att ta av cylinder lite lätt och kolla igenom den smile

2007-09-02, 16:12#5 
Kumpen
Medlem

asso de la av när ja låg på en raksträckabigeyes så de e ngn fel men farsan ska ta av toppen och kolla i motorn.. och sedan när vi har fixat de så ska ja tjöta om nytt bakdrev..drool

2007-09-04, 21:27#6 
Kumpen
Medlem

Hittade felet de var vevlager satserna som var paj så vi lämna in den så ska dem ska byta hela vevenblushing men moppen är fixad nästa vecka...drool

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (3):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum