| Derbi senda problem... |
| |
 |  |
| 2007-08-31, 20:38 | #1 |
Kumpen Medlem

Medlem sedan: Jul 17, 2007 | nu behöver ja riktigt me hjälp för min derbi senda 04 sm har typ skurit (eller ngt). men asso ja får igång den men de låter som om cyllen studsar omkring där inne.. och ja vet ite vrf den har gjort så... för de ja har på moppen e giannelli enduro 2t,90munstycke och 13/70 drev.. vrf har den pajat?? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-01, 11:47 | #2 |
m4rt1n Medlem
Medlem sedan: May 07, 2007 | Tja! Jag har faktiskt inte en anning vad som kan ha hänt men det jag skulle kunna tro det är är att du har varvat sönder motorn eftersom du har 13/70 drev så måste den varva väldigt mkt =/ och då kanske du har maxxat i en nerförsbacke så då kanske du har varvat sönder den =/ det är vad jag iaf kan komma på vad det kan vara /MVH martin |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-01, 23:21 | #3 |
hablam Medlem

Medlem sedan: Dec 09, 2006 | hmm läskigt har du kollat så att alla skruvar sitter åt först? för om den skurit så borde han inte direkt startart pinnbultarna kanske har typ hoppat av eller nått? kolla de först^^ annars så e la de bara å skruva loss toppen å kolla |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-02, 12:22 | #4 |
rickard_ Medlem

Medlem sedan: Feb 11, 2007 | håller med att de vrkar lite mysko.... men skruva av toppem å kolla om den har skurit, annars kan de ju va att nått har lossat eftersom den varvar så mycket och de bir starka vibrationer. men kolla att ta av cylinder lite lätt och kolla igenom den |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-02, 16:12 | #5 |
Kumpen Medlem

Medlem sedan: Jul 17, 2007 | asso de la av när ja låg på en raksträcka så de e ngn fel men farsan ska ta av toppen och kolla i motorn.. och sedan när vi har fixat de så ska ja tjöta om nytt bakdrev.. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-09-04, 21:27 | #6 |
Kumpen Medlem

Medlem sedan: Jul 17, 2007 | Hittade felet de var vevlager satserna som var paj så vi lämna in den så ska dem ska byta hela veven men moppen är fixad nästa vecka... |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
|
|
Du är här: Forumstart » Mopeder » Derbi & Rieju forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Derbi & Rieju forum) |
« Tillbaks till föregående sida |