| Ingen gnista i tändstiftet?? |
| |
 |  |
| 2007-05-20, 18:05 | #1 |
yamaha_06 Nykomling
Medlem sedan: May 19, 2006 | Min dt50r -06 ger ingen gnista i tänstiftet om den inte har stått ett tag, men då ger den bara gnista dom första fem kicken sen så lägger den av. de började me att den inte ville starta när man kickade så jag fick rulla igång den, men efter några ggr så vägrade den gå igång å nu vet jag inte vad jag ska göra... jag har testat å byta cdi men hjälpte inte... någon som vet vars felet är?? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-20, 21:54 | #2 |
nomis Medlem
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-20, 23:21 | #3 |
Silenceville Medlem

| | |
| |
 |  |
| 2007-05-21, 09:48 | #4 |
yamaha_06 Nykomling
Medlem sedan: May 19, 2006 | Min dt50r -06 ger ingen gnista i tänstiftet om den inte har stått ett tag, men då ger den bara gnista dom första fem kicken sen så lägger den av. de började me att den inte ville starta när man kickade så jag fick rulla igång den, men efter några ggr så vägrade den gå igång å nu vet jag inte vad jag ska göra... jag har testat å byta cdi men hjälpte inte... någon som vet vars felet är?? |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-21, 09:48 | #5 |
P0JKEN Medlem

Medlem sedan: May 03, 2006 | Har du ens testat att byta tändstift. Ta av det sen promenerar du till en besninstation och köper ett nytt. Kolla så tändhatten är i fint skick. Kontrollera även kickdrevet sitter som det ska vara . Om den stått ett tag utan du åkt kan det vara torr. testa lägga i en droppe i hålet ner till cylinern där tändstiftet ska in. |
| | |
| |
 |  |
| 2007-05-21, 16:07 | #6 |
yamaha_06 Nykomling
Medlem sedan: May 19, 2006 | ha bytt tändstift å sen så när jag menar att den ha stått ett tag så menar jag i ca 3 timmar... men jag tror att felet ligger i cdi:n... de är iaf inte något fel på tändstiftet... något elfel verka de som men vet inte vars... |
| | |
| |
 |  |
| 2007-08-05, 14:46 | #7 |
sebbet Medlem

jag har inte heller någon gnista i tändstiftet på min gilera runner , jag köpte nytt tändstift men får iaf ingen knista. kan de vara tändhatten som är dåligt ?? är det svårt att göra rent den eller byta den helt ?
eller finns det något annat som kan vara orsaken till att ja inte får någon gnista ?
(vet att det här är ett yamaha forum men det fungerar väll i stort sett lika på alla moppar,)
// Sebbet
- Inlägget ändrat 2007-08-05, 14:48 av sebbet |
| | |
| |
 |  |
| 2007-08-07, 12:17 | #8 |
Mattias Karlsson Nykomling

Medlem sedan: Aug 07, 2007 | tändhatten skruvar man av tändkabeln, och tro det eller ej men det är bara att skruva dit en ny. |
| | |
| |
 |  |
| Reklam: |
BlueRide Blueride säljer neonljus och stylingprodukter. I webbshoppen så finner du ett stort urval av såväl neonljus, blue light, black light, lysande växelspa... |
Du är här: Forumstart » Mopeder » Yamaha forum |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Yamaha forum) |
« Tillbaks till föregående sida |