|
|
|
| Trimmning/Styling till en Yamaha ET 340T | | |  |  | | 2007-01-16, 17:12 | #1 | P.Svensson Nykomling
Nu är det så att -05 fick jag en Yamaha ET 340T(ska kolla årsnummer) som present på min födelsedag..Nu har vi visserligen en annan skoter som jag använder så Yamahan står och rostar ihop! Men nyss (väldigt nyss) fick jag snilleblixten att använda Yamahan till att trimma/styla! Dessvärre körde det ihop sig när jag kom på att höja bakdämparen(tänkte att det skulle kunna bli snyggt och den är så låg så en liten höjning skulle inte skada), men jag kom på att jag inte vet hur man höjer bakdämparen(arna?) på Yamahas skotrar,(och det är för mörkt för att kolla nu,är nästan nattsvart) och skulle behöva lite hjälp med det! Är det bara som vanliga bakdämpare? (som man använder brickor med)
Och sen så skulle jag nog acceptera lite andra tips till att trimma/styla den!
Tack på förhand,
/P | | | | | |  |  | | 2007-01-17, 23:10 | #2 | Greenbourgh Medlem
Medlem sedan: Jul 11, 2006 | För att få ut max av motorn i orginalskick så kan du börja med att bestycka förgasarna och kolla variatorerna. Om du vill trimma ännu mer så kan du plana toppen sätta in andra förgasare eller lämna in cylindrarna på borrning/portning. | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Snöskotrar » Teknik och mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|
|