|
| slides frågor från en nyfiken | | |  |  | | 2007-01-11, 23:55 | #1 | trippel700 Nykomling
Medlem sedan: Dec 21, 2006 | nu kommer det en fråga som ja funderat en tid på efter mitt första skoterköp:
slidesen måste kylas o bytas efter slitage o kan "skära" om de inte kyls (tex vid åktur på blankis) om ja har fattat rätt ?? så... varför är det inte fler hjul där under i boogien då ??
hur gör dom grabbarna som kör dragracing med skoter ?? inte mycket snö som kyler då ...
det var inte så vidare värst mycket drag här på forumet... fast de flesta är väl ute o kör nu på den lilla snö som vi nu äntligen fått finns det nåra andra skoterforum där man kan läsa lite spännande grejjor ??
hej hej från HOTMAX
| | | | | |  |  | | 2007-01-12, 13:39 | #2 | buba Moderator

Japp, det är så att slidesen kan skära ihop ifall dom inte får tillräckligt med kylning, precis som du nämner, tex. vid körning på blankis.
Det finns dock så kallade "isrivare" att köpa som tillbehör, finns på de flesta skoterbutikerna. De funkar ungefär som en pedal man trycker ner, som sedan går ner i isen och skvätter på så sätt upp isflagor på slidesen.
Jag har för mig att tidigare var det flera hjul under boggien, "rullboggie". Men detta gick man ifrån pga. komfortproblem. Det är även enklare att montera bra fjädring i en glidboggie. Dom som kör dragracing gör ju aldrig några längre sträckor, så länge man inte gör det så behöver man ingen direkt kylning, det tar ju trots allt ett tag för plast att smälta.
Och angående forumet, så försök o få hit lite flera folk som vill snacka skoter, är man bara några stycken som en grund så blir det snart bättre drag här 
//Buba | | | | | |  |  | | Reklam: | |
| Du är här: Forumstart » Snöskotrar » Teknik och mektips |
Svara på detta inlägg |
Starta nytt ämne i denna kategori (Teknik och mektips) | « Tillbaks till föregående sida | |
|
|
|
|