Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Projektforum
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Oscha's Minarelli Qingqi| Efterlängtad update 14/11! 1 2 3 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18

2008-05-08, 22:31#301 
AudiRS6
Moderator

Jobbigt med problemen men de löser sig säkerligen!

Vill ha nya bilder fort nu!

Fint kollage förresten, utveckligen ser mkt bra ut!wink

BTW: Snöhögar kvar fortfarande! Har du flyttat från dina redan nordliga bräddgrader till Nordpolen eller någothappyconfused

/Audi

- Inlägget ändrat 2008-05-08, 22:32 av AudiRS6

2008-05-09, 17:40#302 
Oscha
Medlem

Jo problemet ska jag allt fixawink
Tackar. Slängde ihop det lite snabbt med några bildersmile
Angående snön så bor jag fortfarande kvar i Jämtland. Jag kanske fick det att låta som att det var stora högar kvar men det är det absolut inte. Allt är i princip bortawink

Bilder kommer nästa vecka vågar jag nästan lovatounge

//Oscha

2008-05-12, 09:57#303 
Badass
Medlem

Var hittar man denna Koso-mätare?
Och hur hög fart klarar den?

2008-05-12, 22:00#304 
Oscha
Medlem

Tja Badass!
Jo den mätaren kan du nog hitta på de flesta mopedsidor, köpte min på Startuning.se
Hur höga farter den klarar vet jag inte riktigt, kanske står i manualen men jag vet inte. wink

BTW: Nya bilder kanske kommer imorgon smile

//Oscha

2008-05-13, 00:15#305 
Badass
Medlem

Min måste klara över 140 km/h då den troligen kommer att hamna i den regionen.

2008-05-16, 20:33#306 
Oscha
Medlem

UPDATE 16/5 - 2008

Jag skäms nästan att jag är så dålig på att updatera blushing
Inget har hänt, det har varit dåligt väder osv. Nog med bortförklaringar.
Langar några bilder på lite saker, inge helhet dock, den får hållas hemlig tills vidare.
Endast ett bevis på att moppen fortfarande finns i min ägowink

Handtag framifrån

Handtag bakifrån

Sadelfacket, kass bild pga dåligt ljus

Baklyktglasen kassa bilder även

När vädret blir bra och när jag är på bra humör så kommer fina helhetsbilder, det kan jag försäkra. När vet jag inte med de kommer, vädret får avgöra när.

Tills dess. Ha det bra!

//Oscha

BTW: tro det eller. Det har faktiskt snöat här 3- 4 dagar denna vecka. Inget som lagt sig men ändå?bigeyes Det ska tydligen fortsätta med ungefär sådant väder också.

2008-05-16, 23:25#307 
_Persson_
Medlem

snyggt happy men va e de du har i hjälmfacket ? bigeyes

2008-05-17, 13:16#308 
str4nd__
Moderator

Fortfarande den snyggaste Kinesen jag har skådatlove älskar den verkligen smile

2008-05-17, 19:26#309 
Oscha
Medlem

_Persson_: Jo eftersom att den ska vara "laglig" har jag placerat luftburken där och dragit slangarna därifrån. Inte så jättesnyggt men det är ju utsidan man tittar på först och främst. Eftersom att den är så stor och ful placerade jag den där för att jag inte ville ha den på original stället. wink

str4nd__: Tack så hemsk mycketsmile
Trodde faktiskt inte att du var kvar på forumet men det var du judrool

//Oscha

2008-05-18, 10:48#310 
str4nd__
Moderator

jag har nyss börjat kolla till webcar igen happy men men , ska bara försöka få min att bli lika unik som din love

2008-06-01, 19:31#311 
Oscha
Medlem

UPDATE 1 Juni 2008

Saker och ting börjar att händabigeyes
Ett Malossi E5 filter har beställts och några munstycken även. Får se när de kommer hem, antagligen först veckan efter räknat från imorgon. Men men, de kommersmile
Två bilder här då, är lite hemlighetsfull så jag avslöjar inget ännu. Resultatet kommer iaf att bli sjukt nice!

Vad nu?!

Vad är detta? bigeyes

Kommentera!

//Oscha

Citat:
Ursprungligen postat av str4nd__ @ 2008-05-18, 10:48
jag har nyss börjat kolla till webcar igen men men , ska bara försöka få min att bli lika unik som din

Du behöver inte försöka. Den är ju redan unik så det skriker om det!happy

2008-06-01, 20:02#312 
str4nd__
Moderator

tack du ^^ men vad gör du med "kinesen" ? bigeyes plockar isär och håller på, aja , antar att den ska bli värre *positivt* än förut?love

2008-06-01, 22:10#313 
Oscha
Medlem

-Jag håller på att stycka den och lägga ner den i påsar!devil-
Enligt mig kommer den att bli mycket snyggare än tidigarelove Eller kanske inte mycket men den kommer att bli snyggare iaf.smile
Det är bara att vänta och se!wink

//Oscha

- Inlägget ändrat 2008-06-01, 22:11 av Oscha

2008-06-02, 06:58#314 
str4nd__
Moderator

mjo jag antar det eftersom du inte skulle göra så annarshappy men tråkigt att vänta jue , grin

2008-06-10, 16:34#315 
gustis10
Nykomling

Hej, jag funderar på hur jag ska göra ?=) kan du adda min msn och hjälpa mig?:D gurra_backman@hotmail.com

2008-06-10, 19:38#316 
Oscha
Medlem

En liten status rapport då happy
Ingenting som jag tänker avslöja ännu har hänt sedan
den senaste updaten grin
Det jag håller på med är inget stort, bara en uppfräshning.
En ganska stor en enligt mig docksmile
Luftfiltret har inte kommit ännu men det ska iaf vara skickat
så jag får det ju kanske imorgon om jag har tur.
En update kommer i så fall. Jag beräknar att vara i princip klar
med mopeden innan månads skiftet och troligtvis kommer man
då kunna se den på blocket. Detta på grund av att jag har fått
ett enormt sug att köpa en 2-takts moped att gotta mig påsmile
Ni får gärna komma med förslag på olika mopeder men de som
jag tror skulle vara roligast att bygga om är Ludix Blaster, SR50
och Aerox (vanlig men fin). Ni får väl håll koll efter den kommande
updaten i alla fall. Tills dess: Ha'de.wink

gustis10: Addad happy

//Oscha

2008-06-10, 23:03#317 
str4nd__
Moderator

med dina idéer och kunskaper så köp dig en aerox och fixa den till något riktigt snyggt, du kommer lyckas riktigt bra med en sådan skulle jag kunna trosmile men jag väntar på update på denna otroligt unika kineshappy

2008-06-10, 23:16#318 
Oscha
Medlem

Jo jag är riktigt sugen på att modda sönder en Aeroxdroollove
Tror nog att det är något ni kan förvänta er också.
En update kommer nog snartsmile

//Oscha

2008-06-12, 21:40#319 
Oscha
Medlem

UPDATE 12 Juni 2008

Hallå allihopa!
Igår fick jag hem luftfiltret och jag jävlades med det i några timmar. Satte i munstycke storlek 92. Fick tillslut till det efter en söndergängad skruv under förgasarenblushing Trodde jag hittat en skruv som passa så jag drog dit allt igen. Allt verkade vara tätt även efter provkörning. När jag klev upp idag var det dock en soppa pöl under moppen angry Fick dra loss skiten igen och det visade sig att packningen hade hamnat på sniskan. Fixat nu och den går som aldrig förr. 92's storlek verkar vara bra eftersom att den går jämt och fint. Känns mycket piggare på något sätt. smilelaugh Dessutom tror jag att jag har sprängt ljudvallen med den lille kinesen. Den låter något otroligt mycket mer nu än förr. Dock så tycker jag om ljudet, så jäkla härligt assågrin
Just det! Idag har jag rullat över 300 mils sträcket. Moppen känns lika pigg som förr, eller vänta, piggare! Det verkar som att jag har skött motorn bra drool
Bilder då. Jag är snål och fortfarande lite hemlighetsfull så ni får inga bilder när filtret sitter monterat - än så länge iaf tounge

Ett stycke paket från Startuning!

Innehållande ett luftfilter. Malossi E5! love

Ett fint litet kuvert från bikenet.

Innehållande två stycken munstycken. 92 och 95.

Kommer nog en update om ungefär en vecka. Skulle tro att den kan stå färdig vid den tiden ocksåbigeyes Håll till godo och kommentera! smilesmile

//Oscha
Men det kan ju hända att jag får något dampigt ryck? Kanske fortsätter och gör världens fetaste moddning på kinesen? Kanske också köper en ny moppe ändå?bigeyes Vem vet? den som lever får se!grin

//D.S

2008-06-13, 12:38#320 
mulle meck
Medlem

Jag hade för mig att sportfilter på 4taktare inte skulle göra den mista skilnaden. eller är det bara munstycket? Kines mopparna e strypta med förlite munstycke så att motorn inte ska kunna varva utt. och för att sänka bensin förbrukningen.. i detta fall har du upphävt båda resultatenhappy

2008-06-13, 19:38#321 
jossi
Medlem

Gött!! Nytt luftfilter ;) wink

// jossaN

2008-06-13, 20:41#322 
AudiRS6
Moderator

Härligt att du och den lilla kinesen verkar komma överens!happy

Du skulle inte kunna fixa en liten film på det lilla fartmonstret så man får höra det ryta?

/Audi

2008-06-13, 22:22#323 
Oscha
Medlem

mulle meck: Nu var det inte så att jag skaffade ett nytt luftfilter för att moppen skulle gå bättre prestanda mässigt utan den gick helt enkelt konstigt efter att jag startade den efter vintern. Hade ju dragit original luftburken genom sadelfacket för att den är så stor men det fungerade fin fint innan vintern. Efter vintern gick den dock väldigt mysko. Ibalnd gick den som den skulle och ibland inte. Gissade på luften/bensinen och det var antagligen rätt. Dock så känns det faktiskt som att den går bättre än förr men det kan bero på att den har gått dåligt och jag kanske inte minns hur den gick när den gick som den "skulle". wink
jossi: Jajjemen! Tycker att detta filter var riktigt fint faktisktsmile
AudiRS6: Jo den går verkligen riktigt fint nudrool Hur är det egentligen med speedyn då? Har inte sett något där på ett tagconfusedbigeyes
Hehe. Jo en film skulle man kanske kunna fixawink Den låter ju riktigt fint när man väl gasar såhappy Ingen gas - inget ryt! devil

//Oscha

2008-06-14, 12:41#324 
str4nd__
Moderator

då ska jag se till att leva vidare så man får se mer utav denna kinessmile jag är verkligen nyfiken på en bild när det sitter på, skynda nu ^^

2008-06-18, 18:21#325 
Oscha
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av str4nd__ @ 2008-06-14, 12:41
då ska jag se till att leva vidare så man får se mer utav denna kinessmile jag är verkligen nyfiken på en bild när det sitter på, skynda nu ^^

Till helgen kanske ni får några bilder men för tillfället är jag sjuk så det står stillasad Men det ska nog snart vara igång igen! I promisehappy
Angående filmen som var en request från Audi så får den också vänta eftersom jag kom på mig själv med att inte visa någon helhet förens allt är klart blushing Men nog ska ni få höra vrålet från denna galna asiat! tounge

//Oscha

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Projektforum
Oscha's Minarelli Qingqi| Efterlängtad update 14/11! 1 2 3 ... 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17 18

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Projektforum)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (12):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Projektforum