Inte inloggad
» Logga in

Köp & Sälj
» Lägg in ny annons
» Ändra / radera annons
» Sök bilannonser
» Bilhandlare
» Märkessökning
» Sparade annonser

Tjänster
» Biltester
» Bilforum
» Billänkar
» Fotogalleriet
» Statistik: Bilpriser

Övrigt
» Bilförsäkring
» Billån - låna pengar
» Bildelar & verkstad
» Bilnyheter
» Biltidningar
» Bilvård
» Köp- och säljtips
» Kalender bil

Bilförsäkring

Regler Medlemmar   Ny användare   Logga in för personliga meddelanden   Logga in
Här kan du söka bland ämnen och inlägg:
  Söktips
Sök endast i detta forum: Sälja och köpa moped
Bilder []
Helskärm [av]
Fler inställningar...

Rieju drac eller Derbi senda ? 1 2 [3] 4

2007-05-03, 20:06#51 
derbi.xtreme
Nykomling

derbi senda xtreme sm!

har en själv och tycker att min är bra mycket piggare än dom drac:ar jag kört (det vill säga en) :)

2007-05-05, 10:00#52 
derbi.xtreme
Nykomling

oj, sorry. lite morgon trött och hade helt glömt att jag skrivit i denna tråd :)

- Inlägget ändrat 2007-05-05, 10:01 av derbi.xtreme

2007-05-16, 11:58#53 
DerbiDRDpro
Nykomling

Derbi senda såklart man kan ju inte köra drac eller bara massa skit devil

2007-05-16, 12:16#54 
Micke.D
Medlem

Rieju lätt mycket piggare än en derbi grin lånade en kopmpis derbi och tävlade mot en drac (Båda urpluggade) ja maxxade 75 och riejun va uppe i ca. 85

2007-05-17, 19:04#55 
honda_mt_freak
Medlem

Herregud , Ta Derbin Lätt mykke coolare o mykke piggar specilet org som du ska köra!applause Drac e så jävla fula o messiga o klena motorer . Derbi forEver!

Drac kan ta sej i avgasrörethappy

2007-05-18, 16:11#56 
Simpe_L
Medlem

Själv har ja drac, tycker de e bättre för typ alla har ju derbi nu, o vem vill va som alla ? wink
Men de dåliga me drac är att de inte e batteri på sad

2007-05-18, 18:27#57 
trinitron_90
Medlem

jag hatar ordet, men jag e tvungen bigeyes Derbi Senda ska det vara..angry
själv kör jag en Sherco 50 SM, AM6 motor.. och man kan ju säga att Derbi's är 10 gånger piggare, snabbare, starkare än vad min är... men jag säger också som Simpe_L, Vem vill vara som alla andra? drool det var därför jag köpte min Sherco istället för att leta upp någon Derbi tounge(även fast Derbi är 3000kr(än Sherco'n) billigare ifrån en ÅF..)

2007-05-18, 20:00#58 
arkearke
Medlem

Det beror klart på vad man vill göra.. Jag tycker personligen bäst om drac eftersom dom e enkla o roligast att trimma, dock lika roliga att styla, men om du nu inte ska trimma så borde du välja derbi. Är somsagt piggast på den vägen happy

2007-05-19, 17:06#59 
Nachi92
Medlem

Det där med lådorna beror nog på att du inte kan växla en polare har kört trimmat i 500 mil den gör cirka 110blås inte några problem . + att den moppen har gått 1000mil innan han trimmade .

Tycker det inte spelar någon större roll för alla håller ju på sin egen moppe liksom det är ju bara så man säger inte att det man har är sämmre . Det där med urpluggningen att rieju går bättre stämmer inte för att det är oftast så bara för att den har en enkel mynings plug , jämför många med senda med kapad blindtarm , men ingen har typ helt urpluggad senda för det finns katalysator men för å få bort måste man öppna hela röret och svetsa igen därför köper man effekt iställe .

2007-06-15, 20:26#60 
call me bill
Nykomling

Har läst era inlägg och jag skulle veta vad som är bäst generellt?: Derbi eller Rieju. Har hört att derbins motor har ca 5 hk medans riejuns har ca 2,3. Ska man då ta derbi?sad

2007-06-15, 20:54#61 
findus_90
Moderator

Citat:
Ursprungligen postat av call me bill
Har läst era inlägg och jag skulle veta vad som är bäst generellt?: Derbi eller Rieju. Har hört att derbins motor har ca 5 hk medans riejuns har ca 2,3. Ska man då ta derbi?

Det beror på vad du vll ha. Derbi har ca 5 hk (5,44 hk för att vara exakt) och Rieju har 2,7 hk tror jag.

Riejun är lättare att trimma. Men jag tycker att Derbin är snyggare.smile

// Findus

2007-06-15, 21:31#62 
zozola
Medlem

till dracen går det att få tag i reservdelar mycket lättare så jag rekomenderar dracen

2007-06-15, 23:33#63 
findus_90
Moderator

För att få reservdelar till Derbi så är det bara att åka till din ÅF! cool

// Findus

2007-06-26, 19:12#64 
m4rt1n
Medlem

TJO!! jag har inte läst det/dom sista sidorna på denna tråd men jag tycker lätt derbi senda grin....
Jag har köpt en derbi senda r1 -03 nyligen skit nicegrin men det fanns dock lite o göra :P då hastighetsmätaren e paj(wiren) och sen saknas blinkers x)

2007-06-26, 19:21#65 
hablam
Medlem

asså en kompis till mig kör en yamaha dt 98-99 nånstans som har de mästa av prorace kittet hans växellåda håller fint så den ska man inte klaga på ende dåliga är att det är långt mellan växlarna men vem bryr sigwink

sen så e rieju mycke mer lätt meckade då det inte är en stor boxram som går igenom hela skiten:P

sen så ska man för f*n inte klaga på ramen den håller parfekt till och med min yamaha yz 80cc cross ram e klenare å den håller till tävlings bruk juh

men jag vet inte vilken moddell jag ska säga:P ta den du tycker är snyggastcool

2007-06-28, 17:38#66 
Mouradona
Medlem

Derbi Senda hel klart happy Inget snack om saken tounge Hablam, om man ska börja trimma så är svingen(ramen) för kass. Det bara är så ;) Den börjar ju skaka som fasen redan vid 70 :) Men Rieju Drac är bra också cool Inget så. Den är skibra. Men båda är bra fast jag gillar derbi mer :P

2007-10-17, 22:48#67 
Bobbs
Medlem

vet att kanske e lite sent att skriva men skit samma måste bara tilläga allt detta cool

1. alla som påstar att det är svårt att skaffa reservdelar till derbi vet inte vad dom pratar om. bara att skicka efter från internet.

2. Derbin är snyggare än dracen. Derbin kan bli så sjukt mycket snyggare med styling vilket dracen också kan men inte alls på samma sätt. någon som tycker annat ska fan ge mig bild bevis.

3. drac går rönne orginal motför derbin. denna kille skulle ju köra orginal eller hur? sen ifall du ska trimma är dracen lättare när du bara behöver ta bort pluggen. nyare derbi modellerna har INGEN plugg, det finns en blind tarm som försvårar det hela och den har även "sugrörs krök" den är mkt smalare än dracen yamahans. men är du beredd på att lägga ut pengar så är ett metrakit + ostrypt CDI och 13/53 drevning och 85 munstycke inte dåligt detta är min setup den går fint. kanske skulle tillägga att ifall någon ska trimma gör det seriöst med lite mer sprutt i dom. och därför ger ni fan i derbins orginalrör och köper ett nytt effekt rör istället. eftersom kapad blindtarm sänker köpar värdet mkt har jag hört.

4. Derbis motor sämmre än dracens? BULLSHIT. dracen låter fjesigt orginal gör inte derbin. dracen opluggad har det skönaste ljudet jag hört... tror jag.. mitt metrakit låter bara som fan även om det inte ska göra det? grin min motor har då inte gått skit de 650 mil den gått det har inte polarens drac heller som ligger lång över 1000. så båda motorerna håller bara man sköter om dem.

5. att växel lådan på derbin är skit är ju också bara skitsnack. bara för att något pucko växlar ner till 3 i 80 behöver det inte innebära att den e kass. kan ju inte vara någon större skillnad mellan dracen och derbin ändå. ifall ni tycker växellådan e kass byt åtminstone oljan i skiten då.

6. Box-ramen på sendan håller bättre än dracens rör-ram så är det bara. inget fel på någon av dom heller. men om någon upplever att box-ramen är ivägen kan man ju bara ta bort , kåpor och andra saker som sitter ivägen om det inte är alldeles för kompliserat. box-ramen gör även sendan snyggare och ett bra place att sätta dekaler på.

7. jag fick min derbi senda xtreme för 18000 tusen och det är ju inte så jävla speciellt dyrt eftersom alla på tex blocket vill ha dryga 22 tusen för en orginal senda xtreme 06.

8. istället för alla orginala TV-strålkastare de flesta moppar har så har vissa derbi modeller Cat-eye strålkastare vilket är typ 100% snyggare men det går ju alltid köpa, tillockmed till en drac :]

9. att en opluggad drac gör 85-90 är skitsnack eller så har min polare en ovanligt slö opluggad drac eftersom den gör max 80 platt. ärliga km/h snackar vi om nu inte moppe-pojks km/h där man kan ta bort 10-15 km/h direkt. min senda gör väll 85-90 ärliga med min nuvarande setup. är lite oklar vad den går på mätaren eftersom den slutar på 80 smile

10. jag provkörde polarens drac o det var faktiskt som en dröm med hanns super sköna upside down framdämpare o bakdämpare men det är väll säker för att den gått dryga 1500 mil laugh men jag måste nog medge att dracen e skönare. derbin o andra sidan har en hård sadel i början, men detta blir bättre såsmåning om :]

11. någon sa att alla glider omkring på en derbi senda? visst det är sveriges mest sålda sm? beror detta på att de kanske är ganska bra också? i min skola finns det 3 derbis, min, en 05:a, en drd som jag inte vet något om. finns betydligt mer dracs än derbis där jag bor iafl.

12. Speedfight_ante du och vilken setup gjorde 110?

13. nu läser förhoppningsvis någon detta! så ni inte lyssnar på alla 13 åringar som tror dom e coola och tror det sitter en plugg i en senda 06:a osv.

2007-10-19, 07:31#68 
hablam
Medlem

Citat:
Derbi Senda hel klart happy Inget snack om saken tounge Hablam, om man ska börja trimma så är svingen(ramen) för kass. Det bara är så ;) Den börjar ju skaka som fasen redan vid 70 :) Men Rieju Drac är bra också cool Inget så. Den är skibra. Men båda är bra fast jag gillar derbi mer :P

min skakar väll inte så mycke?tounge
men håller med dig om att ramen är väldigt klenbigeyes

och riktigt bra svar bobbs trodde du va en drac hatare från början men du skriver bra kretik från båda mopparnalove

- Inlägget ändrat 2007-10-19, 07:56 av hablam

2007-10-24, 21:24#69 
Bobbs
Medlem

förlåt för att det jag skrev i senaste inlägget var ganska obegripligt men jag får väll skylla på att jag var trött. Inte fan skakar ramen på derbi senda? den vibrerar dock som.... mycket och ramen har inte gjort mig besviken än ^^ om någon månad åker det på 70cc också. Men får väll se, pengarna sätter många gränser. Jag älskar dessa moppar, båda två.

aja för några dagarsen så gav mitt lager på bakhjulet upp? det var totalt fucked up, kan inte ha gått sönder mkt mer? aja fort fixat jag for bara till närmaste affär där de säljer lager mm. så vips så var det fixat. idag dog min framlyckta också? kabel jävel som lossnat :] tog 10 min att fixa.

av alla dessa erfarenheter xD så har jag lärt mig mycket:

1. många saker som ska vara riktigt bra på moppen men som skiter sig iafl. fästerna som hållerfast framlycktan är jorda av gummi så inte lampan ska vibrera sönder. tror jag. men de där jävla fästerna är lätta att ta av men ett hellvete att få på igen xD

2. bakhjulslager e lätt fixat :]

men sendan e fortfarande mycket snyggare o coolare :]

smilesmile

2007-10-24, 21:37#70 
Elliot360
Medlem

Derbi Senda eller Rieju Drac? Vilken är bäst och varför?

För och nackdelar med dem?

cool

2007-10-24, 21:37#71 
zozola
Medlem

jag föredrar en rieju drac för att dom är goa att köra och det är enkelt att få tag i reservdelar till dom . det finns inga naktdelar med dom tycker jag

2007-10-24, 21:37#72 
hablam
Medlem

hade tagit rieju. fördelar: rieju drac så enkla är dom finns inte så mycke ram som är i vägen utan är extremt lätt meckade + att det är enkelt att trimma å skaffa delar

nackdelar: du får trycka lite hårdare när du ska lägga i växeln annar hoppar den ut ibland men man vänjer sig

riktigt slö orginal men kan lätt fixas till

- Inlägget ändrat 2007-10-18, 08:41 av hablam

2007-10-24, 21:37#73 
vipersting
Medlem

Jag tycker helt enkelt att drac är snyggare :P och så finns det som sagt mycket delar till drac.. De är ganska billiga vid inköp också ^^

2007-10-24, 21:37#74 
henrik1992
Medlem

Jag tycker inte nån är bättre än någon men båda är mopeder jag tycker om . men vill man ha en otrimmad moped tycker jag derbi är den bästa! Men ska du trimma så köp en rieju och dra pluggen eller köp effekt:).. Tycker rieju är riktigt härliga att köra då! riktigt bra axx och stabila. Så de beror helt enkelt på om du ska trimma eller inte och vilken du gillar mest!.. Men där är inget fel på derbi när man vill trimma heller:).. Men många kör ju derbi.. Och vill man ha sm så får de ju bli en derbi eller en rieju rrx eller mrx eller dom nya vad jag vet:)...:P.. nackdel på derbi är elen!! Ett jävla klydd med den även på dom nye.. Man får aldrig riktigt ordning på de heller:(... Och så har dom nye derbi strypt cdi me:(:(:(.... Men min kompis rieju är urpluggad 30 moped. Han drar min derbi eu lite trimmad lätt när han ramar och jag kör själv:|.......

2007-10-24, 21:37#75 
Sten_Rieju
Medlem

köp drac .. då e man kungen

Reklam:

Du är här: Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped
Rieju drac eller Derbi senda ? 1 2 [3] 4

Svara på detta inlägg

Starta nytt ämne i denna kategori (Sälja och köpa moped)

« Tillbaks till föregående sida

Tips:
• Hitta mer information, testa en sökning på Google!

Kolla in forumtoppenKolla in bildgalleriet

Inloggade medlemmar (8):
Till medlemslistan

Om WebCar2000  |  Vanliga frågor  |  Regler  |  Tipsa en vän  |  Handla säkert  |  

Du är här: Startsida » Bil » Forumstart » Mopeder » Sälja och köpa moped